beantwoord

Probleem aangekaart via chat, maar gesprek verlopen for einde chat tijd

6-2-2019
Hallo,
vanmorgen moest ik inchecken met mijn OV chipkaart omdat het ticket dat ik vooraf had gekocht en in mijn NS app had geladen niet werkte. Door de regen op de sensor ging het poortje niet open en dreigde ik mijn trein te missen. Derhalve heb ik mijn OV chipkaart gebruikt, maar nu heb ik dubbel betaald voor het eerste stuk van mijn reis.
Graag zou ik de €9.60 van NS gecompenseerd krijgen.

Dit probleem heb ik in een chat aangekaart en de gevraagde gegevens verstuurd, maar voordat ik antwoord had werd de chat gesloten (volgens mij door einde 'werktijd' om 17u). Nu weet ik niet of het al wordt opgelost of nog niet...

Groet Claudia
icon

Beste antwoord door Robert B 6 februari 2019, 17:44

Welkom bij de NS Community!

Als een e-ticket niet werkt bij een poortje (door een vuile, bekraste of natte scanner) en je hébt een ov-chipkaart met voldoende saldo, dan kan je naar binnen met je ov-chipkaart en aan de andere kant van het poortje meteen (binnen 60 minuten) weer uitchecken. Je betaalt dan niets.

Een e-ticket is altijd geldig en daar hoef je helemaal niet mee in te checken, dat kan zelfs niet eens. Je kunt er alleen poortjes mee openen als je die onderweg toevallig tegenkomt. De meeste stations hebben niet eens poortjes, dus kan je met een e-ticket sowieso niets anders dan gewoon in de trein stappen.

Heb je ook uitgecheckt op je bestemming met je ov-chipkaart? Zo niet, dan kan je via klantenservice de onterechte incheck terug krijgen (via www.uitcheckgemist.nl lukt dat niet meer als je hetzelfde station invult).

Heb je ook uitgecheckt met je ov-chipkaart? Dan moet je een bewijs van je e-ticket opsturen dat geldig was voor die reis.

Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3
Welkom bij de NS Community!

Als een e-ticket niet werkt bij een poortje (door een vuile, bekraste of natte scanner) en je hébt een ov-chipkaart met voldoende saldo, dan kan je naar binnen met je ov-chipkaart en aan de andere kant van het poortje meteen (binnen 60 minuten) weer uitchecken. Je betaalt dan niets.

Een e-ticket is altijd geldig en daar hoef je helemaal niet mee in te checken, dat kan zelfs niet eens. Je kunt er alleen poortjes mee openen als je die onderweg toevallig tegenkomt. De meeste stations hebben niet eens poortjes, dus kan je met een e-ticket sowieso niets anders dan gewoon in de trein stappen.

Heb je ook uitgecheckt op je bestemming met je ov-chipkaart? Zo niet, dan kan je via klantenservice de onterechte incheck terug krijgen (via www.uitcheckgemist.nl lukt dat niet meer als je hetzelfde station invult).

Heb je ook uitgecheckt met je ov-chipkaart? Dan moet je een bewijs van je e-ticket opsturen dat geldig was voor die reis.
Hoi Claudia_s813 en welkom op de NS Community!

Vreemd om te horen dat je chat was gesloten! Onze chat is elke dag open tot 23:00 uur.
Wat Robert B aangeeft klopt inderdaad! De klantenservice kan je helpen. Je kan contact met ons opnemen via: Facebook,
Twitter, Chat of telefonisch op het nummer: 030 751 51 55.

Reageer