beantwoord

Probleem met inchecken ov-kaart bij de bewaakte fietsenstalling in Woerden

• 6 juni 2019
  • 5 reacties
  • 184 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 2 reacties
Vanmorgen had ik voor het eerst een probleem met mijn ov-kaart bij het inchecken in Woerden bij de fietsenstalling. Het oproepen van een medewerker was geen succes, ‘op dit moment is er geen medewerker beschikbaar’. Na 5 minuten heb ik mijn elektrische fiets in de openbare stalling neergezet. Bij deze stel ik de NS vast verantwoordelijk als er iets met mijn fiets gebeurt.

Sinds enkele weken zijn de poortjes bij de bewaakte fietsenstalling (weer) in gebruik. Kan dit de oorzaak zijn van het probleem?

mijn vraag nu is of er algemene problemen zijn met het inchecken in Woerden. Bij mij is saldo geen probleem (ook nog laten controleren door de conducteur).
icon

Beste antwoord door Danny NS 6 juni 2019, 10:53

Hoi Heki en welkom bij de NS Community!

Vervelend dat je kaart niet heeft gewerkt, zover bekend was er geen storing bij deze stalling. Heb je al contact met onze klantenservice opgenomen? Dan kunnen we proberen te kijken of er iets met je kaart aan de hand is.

NS is niet aansprakelijk te stellen mocht je fiets worden gestolen of beschadigd wanneer je deze in de openbare fietsenstalling hebt geplaatst.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Stallen via chipkaart gaat op rekening, daar krijgt u een factuur voor, mits u stallen op rekening op uw kaart heeft staan. Dit kunt u controleren in MijnNS.

U bent zelf verantwoordelijk voor een werkende OV-chipkaart. NS is niet aansprakelijk te stellen als er iets met uw fiets gebeurt.
Hoi Heki en welkom bij de NS Community!

Vervelend dat je kaart niet heeft gewerkt, zover bekend was er geen storing bij deze stalling. Heb je al contact met onze klantenservice opgenomen? Dan kunnen we proberen te kijken of er iets met je kaart aan de hand is.

NS is niet aansprakelijk te stellen mocht je fiets worden gestolen of beschadigd wanneer je deze in de openbare fietsenstalling hebt geplaatst.
Badge +3
Die nieuwe poortjes hebben inderdaad maandenlang open gestaan omdat er een probleem mee was. Ikzelf heb ze nog nooit werkend gezien, want kom er hooguit eens per maand.

Ze zouden met elke ov-chipkaart te openen moeten zijn, ook zonder abonnement of saldo. Je betaalt in dat geval met je pinpas.

Er is meestal wel een beheerder aanwezig, die zit dan bij binnenkomst meteen rechtsaf in een hoekje ergens. Ik zou het probleem in ieder geval bij hem melden, voor zover het nog niet bekend is.
Ik stal mijn fiets daar al geruime tijd. Met mijn kaart is niets aan de hand. Deze hele week heb ik mijn fiets kunnen inchecken. Alleen vandaag dus niet. Daarnaast was er ook niemand aanwezig om mij te helpen, zelfs niet via de intercom.

Dus de reactie dat het mijn schuld is vind ik onacceptabel!
Reputatie 7
Badge +3

Ik stal mijn fiets daar al geruime tijd. Met mijn kaart is niets aan de hand. Deze hele week heb ik mijn fiets kunnen inchecken. Alleen vandaag dus niet. Daarnaast was er ook niemand aanwezig om mij te helpen, zelfs niet via de intercom.

Dus de reactie dat het mijn schuld is vind ik onacceptabel!

Wie heeft het over schuld? Op het moment dat u het heeft over genoeg saldo op uw ov-chipkaart, denk ik dat u nog niet bekend bent met stallen-op-rekening. Bij inchecken met ov-chipkaart bij een NS-stalling wordt nooit saldo op de chipkaart aangesproken.
Heeft u al gecheckt of stallen-op-rekening op uw OV-chipkaart staat? Werkt u kaart wel gewoon bij het OV? Heeft u al contact gehad met de klantenservice?

Reageer