Problemen in en uitchecken Arnhem Presikhaaf | NS Community
beantwoord

Problemen in en uitchecken Arnhem Presikhaaf

  • 8 September 2022
  • 12 reacties
  • 337 Bekeken

Geachte lezers, ik zelf ben tegen een probleem aangelopen met NS Flex die ik net al 2x heb gelezen. Aangezien de klantenservice mij verwijd dat ik echt vergeten ben uit te checken ondanks dat ik zelfs foto's heb gemaakt van het moment dat ik uitcheck zoek ik op deze manier hulp. Ik heb sinds vorige week een NS Flex abonnement (Dal voordeel) en had verwacht dat het allemaal koek en ei zou zijn. Voor mijn werk moet ik elke week 2x reizen van Wijchen naar Arnhem Presikhaaf. Het beginstation Wijchen registreert die wel goed alleen Arnhem Presikhaaf heeft die nu voor de 2e keer niet goed geregistreerd in mijn reishistorie. Aangezien de reishistorie verantwoord moet worden aan mijn werkgever voor declaratie baal ik ervan dat het niet goed komt te staan in mijn reishistorie. Ook kreeg ik een factuur van 20 euro dat ik niet had uitgecheckt. Dacht dat het een eenmalig probleem was alleen het gebeurde deze week dus weer. Wat kan ik er aan doen? De klantenservice bellen heeft niet veel nut in mijn ogen aangezien die toch wel zeggen dat je niet hebt uitgecheckt en dat ze de reis nog niet kunnen aanpassen omdat het recentelijk is wat mij opmerkelijk lijkt aangezien het al een week geleden is. Kortom wat valt er te doen aan het foutief registreren van het uitchecken op station Arnhem Presikhaaf (ook in mij reishistorie) en het factuur wat me is opgestuurd?

 

icon

Beste antwoord door Ward030 23 September 2022, 13:23

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Je bent niet de enige. 

Er is dus wel degelijk iets niet goed daar.

Ook ik heb dezelfde problemen. Paal aan beide kanten van het station gaf aan dat er in- of uitgecheckt werd (zowel geluid als melding op het display) en vervolgens kreeg ik tot 2x bericht dat er een correctiebedrag zou worden bijgeteld i.v.m. gemiste in- en uitcheck. Ik reis 3x per week voor woon-werkverkeer naar Nijmegen en dit ziet er erg slordig uit op de factuur die ik bij mijn werkgever indien.

Bellen met de klantenservice heeft mij een uur gekost en een hoop frustratie. Kennelijk kan je met een flex-abonnement dit soort zaken niet online regelen en de klantenservice bleef beweren dat ik niet had in- en uitgecheckt (zucht). Dat ik echt niet de enige kon zijn werd niet opgepakt en er werd geen advies gegeven.

Inmiddels heb ik de € 20,- terug maar heb de puf niet om nu opnieuw te bellen voor een nieuwe correctie van dit keer € 12,-. Ik neem inmiddels de andere paaltjes en so far so good. Maar eigenlijk is dit te gek voor woorden dat de bewijslast aan de kant van de klant ligt en NS zelf niet even kan kijken op Station Presikhaaf wat er mis is. 

@Stijn NS Beste Stijn, dank voor je reactie, maar ik heb echt geen idee welke paatjes ik die dagen gebruikt heb. Het goede nieuws is dat deze week (maandag 19, dinsdag 20  en woensdag 21 sept) alles goed geregistreerd is.

Ik heb precies hetzelfde! Ook een NS Flex abonnement sinds kort, en hij heeft 5 en 6 september niet geregistreerd. Ook Presikhaaf bij die paaltjes.

Goedemiddag DATHeumen12 en welkom bij de NS Community!

Het enige wat ik je op dit moment kan adviseren is om bij de transactie in Arnhem Presikhaaf goed te kijken bij het uitchecken of ook de juiste melding wordt weergegeven. Dit zou ‘Uitcheck Reizen op Rekening’ moeten zijn. Als je dat hebt gedaan en er ook fotobewijs van hebt dat er correct wordt uitgecheckt, maar dit niet verwerkt wordt in de transacties zelf, dan zie ik die foto graag want dan is er meer aan de hand.

Klantenservicemedewerkers moeten zich baseren op de feitelijke informatie die voor hen/ons beschikbaar is, ofwel de transacties die wij kunnen inzien. Ik zou ook graag willen geloven dat je werkelijk de uitcheck hebt gemaakt als jij dat aangeeft, maar als de transactie daarvan er niet is, kan ik weinig anders concluderen dat die transactie niet is gemaakt.

Dat de reis nog niet aangepast kan worden is goed mogelijk. Er kunnen enkele dagen overheen gaan voordat een NS Flex transactie volledig is verwerkt en helaas kan dat nog langer zijn als het een losse in- of uitcheck is.

Badge +3

Volgens mij wacht de NS nog steeds op de nummers van de paaltjes die niet werken. Deze vind je op kniehoogte (bijv. C.1)

En wat bedoel je met ‘de andere paaltjes’ (die wel werken)?

Reputatie 7
Badge +1

Dat een paaltje niet werkt is toch echt een probleem van de NS en niet van de klant. NS splitst je ten onrechte een correctietarief in de maag.

Badge +3

Denk dat ‘even gaan kijken op Presikhaaf’ niet zoveel zin heeft, want de paaltjes werken gewoon maar geven geen transacties door. In principe is dat geen probleem totdat ze ‘vol lopen' en zichzelf buiten gebruik zetten.

Wel vervelend voor je Reishistorie natuurlijk, en dat men het al gauw gooit op een defecte ov-chipkaart.

Blijkbaar ziet NS (op afstand) de paaltjes ook gewoon als ‘werkend’ (online), want anders zouden ze niet hoeven vragen welke paaltjes een probleem hebben, toch? 🤔

Neem aan dat er wel een reset mogelijk is, waarbij de transacties bewaard blijven (die zullen wel in ‘nvm’ geheugen staan trouwens).

Hierbij het beeld wat ik Dinsdag kreeg toen ik uitcheckte op Arnhem Presikhaaf. Ik ben inderdaad bang dat er meer aan de hand is maar zou geen idee hebben wat en de klantenservice wist dit ook niet. Wat zou er aan de hand kunnen zijn en wat moet ik doen?

En dit is dus ook een van de transacties geweest die niet goed is verwerkt? Maak je altijd gebruik van hetzelfde paaltje op Arnhem Presikhaaf, of zijn er andere paaltjes? Kan het zijn dat het enkel bij één paaltje niet goed werkt?

Zou je mij tevens een privébericht willen sturen met je volledige naam, postcode, huisnummer, geboortedatum en e-mail adres? Dan kijk ik even mee. Overigens zit mijn Community dienst er inmiddels wel op, ik zal dit pas volgende week dinsdag verder op kunnen pakken.

Mijn collega Laura heeft navraag gedaan, maar de betreffende afdeling kan weinig onderzoeken zonder een specifiek paalnummer. @Ward030@brasing en @DATHeumen12, naar ik begrijp hebben jullie alle drie problemen gehad op Arnhem Presikhaaf, kunnen jullie aangeven om welke paalnummers dit ging?

Maandag en dinsdag 5 en 6 sept, is in- en uitchecken op Arnhem Presikhaaf ook bij mij niet goed geregistreerd. Utrecht CS ging wel goed. Poortje maakte het standaard geluid, maar ik heb niet gekeken wat er op het display stond...

Reageer