beantwoord

Problemen inchecken na verwijderen Studentenreisproduct

• 25 november 2014
  • 8 reacties
  • 790 Bekeken

Mijn studentenreisproduct is verlopen waardoor ik nu op saldo reis met mijn persoonlijke chipkaart. Toen ik naar werk ging bleek echter dat het apparaat mijn chipkaart niet langer accepteerde. Arriva en RET hebben dit probleem niet. Hoe kan dit en wie activeert mijn kaart weer? Waarom zou dit betekenen dat er nu niks meer mee kan gebeuren? Zonde van mijn energie en niet echt gebruiksvriendelijk.
icon

Beste antwoord door Jan NS 25 november 2014, 19:42

Welkom op het Serviceforum van NS mautje,

De luchtmacht gaf het juiste antwoord, bedankt daarvoor. Als je deze ov-chipkaart voorheen alleen hebt gebruikt met een Studentenreisproduct, dan is het nodig om eenmalig 'Reizen op saldo' op je ov-chipkaart te laden. Dit product staat klaar in de NS Kaartautomaat. Activeren kan ook bij andere oplaadpunten van de ov-chipkaart. je vraagt dan eerst 'Activeren reizen op saldo' aan via de Klantenservice of via MijnNS. Als je saldo oplaadt via een NS Kaartautomaat, dan wordt Reizen op saldo automatisch geactiveerd op je ov-chipkaart.

Ik heb de vraagstelling aangepast, zo kunnen ook anderen je vraag vinden.
Bekijk origineel

8 reacties

Je kunt het beste even bij het loket laten controleren wat er aan de hand is. Het kan bijvoorbeeld dat met het verwijderen van je Studentenreisproduct geen 'reizen op saldo bij NS' meer op je OV-chipkaart hebt staan of het kan zijn dat er te vaak vergeten is uit te checken, waardoor de kaart bij NS is geblokkeerd.
Kan het niet gewoon zijn dat nog nooit een klasse is gekozen voor reizen op saldo bij de NS en dit alsnog eerst moet gebeuren voordat kan worden ingecheckt bij de NS?
Reputatie 4
Badge
Dat schrijft de De luchtmacht inderdaad al en is wat mij betreft de meest logische verklaring.
Ja, maar mautje zelf zegt dat de kaart geblokkeerd is. Ik weet niet wat voor melding je dan ontvangt bij het inchecken, maar als daar bijvoorbeeld staat 'kaart geblokkeerd', dan denk ik dat dat toch met het foutief/niet uitchecken te maken heeft.
Reputatie 6
Badge +1
Kan het niet gewoon zijn dat nog nooit een klasse is gekozen voor reizen op saldo bij de NS en dit alsnog eerst moet gebeuren voordat kan worden ingecheckt bij de NS?
Nee, een studentenreisproduct is per definitie 2de klasse. Als het studentenreisproduct wordt gedeactiveerd moet inderdaad reizen op saldo bij NS geactiveerd worden. Voor het reizen in bus, tram of metro hoeft er niet eerst iets geactiveerd te worden.
Reputatie 4
Badge
Nee, een studentenreisproduct is per definitie 2de klasse. Als het studentenreisproduct wordt gedeactiveerd moet inderdaad reizen op saldo bij NS geactiveerd worden. Voor het reizen in bus, tram of metro hoeft er niet eerst iets geactiveerd te worden.

Waarom begin je met "Nee," terwijl het verhaal wat volgt de reactie van Theofiel onderschrijft?
Welkom op het Serviceforum van NS mautje,

De luchtmacht gaf het juiste antwoord, bedankt daarvoor. Als je deze ov-chipkaart voorheen alleen hebt gebruikt met een Studentenreisproduct, dan is het nodig om eenmalig 'Reizen op saldo' op je ov-chipkaart te laden. Dit product staat klaar in de NS Kaartautomaat. Activeren kan ook bij andere oplaadpunten van de ov-chipkaart. je vraagt dan eerst 'Activeren reizen op saldo' aan via de Klantenservice of via MijnNS. Als je saldo oplaadt via een NS Kaartautomaat, dan wordt Reizen op saldo automatisch geactiveerd op je ov-chipkaart.

Ik heb de vraagstelling aangepast, zo kunnen ook anderen je vraag vinden.
Bedankt allemaal voor jullie snelle reacties! Het is een stuk duidelijker allemaal 🙂

Reageer