beantwoord

problemen met conducteur betreffende de ov begeleiderskaart; wil restitutie

• 1 januari 2016
  • 2 reacties
  • 189 Bekeken

Ik was vandaag in de trein van Kampen naar Zwolle. Daar controleerde de conducteur mijn pasjes. Ik ben in het bezit van een ov begeleiderskaart. Hij zei dat in de brief staat dat we beiden een geldig vervoersbewijs moesten hebben. Dit is niet zo. Ik heb het nagekeken op de site. Ik had eerder ook nooit problemen. In Zwolle moest mijn begeleider zijn pas met 10 euro opladen. Kan hij dit bedrag terugkrijgen. We hebben gereisd van Zwolle naar Lunetten. De conducteur was zelf niet goed op de hoogte. Jullie kunnen het nakijken in het systeem. Er is 10 euro opgeladen bij de anonieme ov chip kaart van mijn begeleider.:
icon

Beste antwoord door LauraR NS 2 januari 2016, 12:14

Hoi Carlesta, welkom op het forum.

Net als Loes vind ik dit vreemd om te lezen. Mocht het kloppen dat je inderdaad een pasje zonder foto hebt laten zien, dan klopt de reactie van de conducteur overigens wel want dit is inderdaad niet toegestaan. Mocht dit niet het geval zijn dan raad ik je aan om even contact op te nemen met onze klantenservice. Dit kan via het telefoonnummer 030 - 7515155, via de Livechat, via Twitter en via Facebook.
Bekijk origineel

2 reacties

Hoi Carlesta,

Apart dit te lezen. Als u een geldig vervoersbewijs had, mag u inderdaad een begeleider meenemen op uw ov begeleiderskaart, degene waar u met foto op staat. Als u de toegangskaart voor gesloten stations ter controle heeft laten zien (waar geen pasfoto op staat) snap ik mijn collega, want dat is inderdaad niet toegestaan.
U kunt wachten op een moderator of sneller is om te bellen met de Klantenservice op nummer 030-7515155 of Twitter NS_online.
Hoi Carlesta, welkom op het forum.

Net als Loes vind ik dit vreemd om te lezen. Mocht het kloppen dat je inderdaad een pasje zonder foto hebt laten zien, dan klopt de reactie van de conducteur overigens wel want dit is inderdaad niet toegestaan. Mocht dit niet het geval zijn dan raad ik je aan om even contact op te nemen met onze klantenservice. Dit kan via het telefoonnummer 030 - 7515155, via de Livechat, via Twitter en via Facebook.

Reageer