beantwoord

pruduct kan niet op lege ov-chipkaart

• 27 april 2015
  • 4 reacties
  • 164 Bekeken

Mijn man en ik hebben een ov-chipkaart waarop een dalvoordeel abb. met keuzedagen op stond. Deze is een tijd geleden beeindigd en hebben we bij de NS-automaat het product gedeactiveerd. Nu willen we een nieuw product op de kaart zetten maar dat lukt niet. We krijgen de melding dat er geen twee producten op een OV-chipkaart gezet kunnen worden. MAAR ER STAAT HELEMAAL GEEN PRODUCT MEER OP.
NS gebeld maar die weten hier ook geen oplossing voor en adviseren ons een nieuwe kaart aan te maken.
Dat hebben we ook gedaan. Maar het is toch van de gekke dat je elk jaar dat we een product aanschaffen een nieuwe OV-kaart moeten aanmaken. WIE HEEFT OOK DIT PROBLEEM: en heeft er een oplossing voor.:?
icon

Beste antwoord door Janou NS 28 april 2015, 09:19

Mijn man en ik hebben een ov-chipkaart waarop een dalvoordeel abb. met keuzedagen op stond. Deze is een tijd geleden beeindigd en hebben we bij de NS-automaat het product gedeactiveerd. Nu willen we een nieuw product op de kaart zetten maar dat lukt niet. We krijgen de melding dat er geen twee producten op een OV-chipkaart gezet kunnen worden. MAAR ER STAAT HELEMAAL GEEN PRODUCT MEER OP.
NS gebeld maar die weten hier ook geen oplossing voor en adviseren ons een nieuwe kaart aan te maken.
Dat hebben we ook gedaan. Maar het is toch van de gekke dat je elk jaar dat we een product aanschaffen een nieuwe OV-kaart moeten aanmaken. WIE HEEFT OOK DIT PROBLEEM: en heeft er een oplossing voor.:?

Beste Yvonne! Welkom op het NS Forum! Ik wil dit graag voor je uitzoeken en bekijken wat er nou afspeelt. Zou jij mij in dit geval een privébericht willen sturen met je persoonlijke gegevens en het Ov-chipkaartnummer? Dan help ik je daar graag verder. Je kan mij een privébericht sturen door op mijn naam te klikken en vervolgens "stuur bericht". Ik heb je topic verplaatst naar "Ov-chipkaart".
Bekijk origineel

4 reacties

Hebt u al bij de kaartautomaat gekeken wat er precies op die OV-chipkaart staat aan reisproducten? Als er inderdaad niets, of alleen "reizen op saldo bij NS" op staat, is er iets mis in de administratie van NS waar die foutmelding uit wordt gegenereerd. Het ligt dan voor de hand dat ze in dat geval de beëindiging van Dal Voordeel niet goed geregistreerd hebben.
NS laat mij weten dat het een storing is en dat ik een nieuwe OV-kaart moet aanmaken om dan een nieuw dalvoordeelabb. erop te zetten.
Ik geloof de NS niet meer. Volgens mij is er in het systeem van de NS niet mogelijk om op een bestaande ov-kaart....waar het product van is verwijderd....een nieuw product op te zetten.
Dit probleem hebben wij, maar ook een vriendin, al drie jaar achtereen last van. Wij lopen nu met 4 OV-kaarten in de beurs met elk een dalvoordeel abb.
Dat lijkt mij toch niet de bedoeling........NS laat wat van je horen!!!!!!!

Beste Yvonne! Welkom op het NS Forum! Ik wil dit graag voor je uitzoeken en bekijken wat er nou afspeelt. Zou jij mij in dit geval een privébericht willen sturen met je persoonlijke gegevens en het Ov-chipkaartnummer? Dan help ik je daar graag verder. Je kan mij een privébericht sturen door op mijn naam te klikken en vervolgens "stuur bericht". Ik heb je topic verplaatst naar "Ov-chipkaart".
Reputatie 1
Badge
Zal wel een van (de wel heel erg vele) storingen zij die de laatste maanden teisteren. Heb ditzelfde (met ander type ABO) al enkele malen zonder enkel problem wel kunnen doen.

Reageer