QR-code voor vergeten ov chipkaart

  • 10 March 2022
  • 5 reacties
  • 1048 Bekeken

Is het niet mogelijk een QR-code optie aan tebieden aan abonnement houders als ze de chipkaart vergeten zijn? Je logt in op mijn ns je klikt op abonnementen kiest voor een malige maandelijkse QR-code omdat je de ov chip vergeten had en je kan weer verder.

Je zet er een vergeet limiet van 2 per maand en dan hou je ook daarmee derde tegen.

Sommige mensen reizen af naar een station vandaar de suggestie

 


5 reacties

Badge +3

Zo'n mogelijkheid lijkt me fraudegevoelig. Een abonnementhouder kan inloggen in de app op de telefoon van iemand anders en daar een code aanmaken waar die ander mee gaat reizen. Bij reizen met een persoonlijke OV-chipkaart is eenvoudig vast te stellen dat het de abonnementhouder is die ermee reist, onder meer vanwege de foto.

Voor abonnementhouders die hun OV-chipkaart zijn vergeten, heeft de NS al een regeling.

Hallo Eddy HVG en welkom bij de NS Community,

 

Het idee is goed, maar ik durf niet te zeggen of dit uitvoerbaar is of zoals aangegeven te fraudegevoelig. Ik zal je suggestie in ieder geval doorzetten, waarvoor bedankt.

Een harde limiet per maand van 1 of 2 zal piraten tegenhouden. Bedankt voor jullie reacties!

Reputatie 7
Badge +3

Een harde limiet per maand van 1 of 2 zal piraten tegenhouden. Bedankt voor jullie reacties!

Limiet is nu 3x per jaar…..

Reputatie 7
Badge +3

1 of 2 per maand? Als je zo vaak je OV-chipkaart vergeet moet je je toch eens achter de oren krabben.  

Reageer