beantwoord

Railrunner

• 31 maart 2015
  • 6 reacties
  • 386 Bekeken

Ik heb twee vragen:
1. Waarom moet een railrunner via de kaartjes automaat worden gekocht? Ik zou verwachten dat dit automatisch wordt gedaan. Ook als de rit minder kost dan € 2,50, dan zou dit toch bij uitchecken kunnen worden bepaald?

2. Waarom moet ik een railrunner kaartje apart afrekenen en kan dit niet via het saldo op de kaart zelf? Dit werkt enorm vertragend zeker als je met meerdere kinderen op reis gaat. Ook voor de overige reizigers is dit vervelend en zorgt voor onnodige lange wachttijden.
icon

Beste antwoord door Thijs2 31 maart 2015, 19:15

Bij persoonlijke kaarten wordt het railrunner tarief helaas nog niet automatisch gerekend. Overigens kan het Kids Vrij vanaf morgen gratis worden aangevraagd, waardoor kinderen onder 12 jaar oud gratis kunnen reizen.
Alle betalingen via de kaartautomaat lopen nu nog via Pin of contante betaling, het saldo op de kaart kan hier nog niet voor worden gebruikt.
Bekijk origineel

6 reacties

Bij persoonlijke kaarten wordt het railrunner tarief helaas nog niet automatisch gerekend. Overigens kan het Kids Vrij vanaf morgen gratis worden aangevraagd, waardoor kinderen onder 12 jaar oud gratis kunnen reizen.
Alle betalingen via de kaartautomaat lopen nu nog via Pin of contante betaling, het saldo op de kaart kan hier nog niet voor worden gebruikt.
Badge +3
Rad1977 stelt twee vragen die beginnen met "waarom". Daarop heeft hij geen antwoord gekregen.
Dat had ik beter moeten aangeven. In beide gevallen is dit helaas technisch nog niet mogelijk.
Ik zou het toch erg netjes vinden als jullie ouders daar wat actiever over informeren!!! Als ik het zo om mij heen merk is iedereen verbaast over deze procedure. Ik krijg hier toch ook echt het gevoel van dat het ook wel een fijne extra inkomstenbron is en dat het nog wel even "technisch onmogelijk" blijft. Gelukkig is het bij het bus en tram vervoer " technisch WEL mogelijk" :?
Als de NS zegt dat iets niet kan, bedoelen ze inderdaad over het algemeen dat ze het niet willen.
en het antwoord passen we ook maar niet aan, ook al corrigeert Thijs zichzelf.

Reageer