beantwoord

Railrunner op persoonlijke ov-chip kaart plaatsen

Mijn zoon gaat binnenkort starten met de dansacademie in amsterdam en zal daarvoor doordeweeks dagelijks zelfstandig reizen. Hij heeft voor nu een persoonlijke ov-chip met Kids vrij reizen. Hoe kan ik nu een reeks railrunnerkaartjes op zijn kaart plaatsen als hij zelfstandig gaat reizen? Zodat hij één kaart houdt om mee te reizen in de trein en metro?
icon

Beste antwoord door Slidestops 28 juni 2018, 13:29

Als je een bestelling plaats van een railrunner, zal je die altijd fysiek moeten ophalen bij de kaartautomaat. Dit kan niet van een afstand gebeuren. Uw zoon zal dus nog langs de kaartautomaat moeten om een railrunner op de kaart te laden. U kunt thuis wel eventueel e-tickets printen en die meegeven. Dan hoeft de ov-chipkaart niet mee en kan hij direct doorlopen.
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Als je een bestelling plaats van een railrunner, zal je die altijd fysiek moeten ophalen bij de kaartautomaat. Dit kan niet van een afstand gebeuren. Uw zoon zal dus nog langs de kaartautomaat moeten om een railrunner op de kaart te laden. U kunt thuis wel eventueel e-tickets printen en die meegeven. Dan hoeft de ov-chipkaart niet mee en kan hij direct doorlopen.
Badge +3
Het Kids Vrij abonnement en een Railrunner op dezelfde kaart zullen met elkaar botsen. Het is bij mijn weten sowieso niet mogelijk om vooraf meerdere Railrunnertickets op een kaart te laden.

Je kunt wel op het station meerdere Railrunnerkaartjes uit de automaat kopen. Deze staan volgens mij niet op datum. In het uiterste geval kan je ze ook nog online kopen met vooraf bepaalde datum(s), en dan printen of (als hij een smartphone heeft) in de Reisplanner Xtra app laden.
Reputatie 7
Deze staan volgens mij niet op datum.
Helaas wel 😉
Hallo Tessa Fiona, welkom op onze Community!

Ik zie dat Slidestops en Robert B je al van een reactie hebben voorzien. Ik denk dat in dit geval e-tickets een goede optie zijn, deze kun je gewoon van te voren printen en aan je zoon meegeven. Als je verder nog vragen hebt dan horen we dat graag!
Het Kids Vrij abonnement en een Railrunner op dezelfde kaart zullen met elkaar botsen. Het is bij mijn weten sowieso niet mogelijk om vooraf meerdere Railrunnertickets op een kaart te laden.

Je kunt wel op het station meerdere Railrunnerkaartjes uit de automaat kopen. Deze staan volgens mij niet op datum. In het uiterste geval kan je ze ook nog online kopen met vooraf bepaalde datum(s), en dan printen of (als hij een smartphone heeft) in de Reisplanner Xtra app laden.

Vandaag tevergeefs geprobeerd een railrunner op de persoonlijke OV chip met Kids free en voldoende saldo te zetten.
Maar via de automaat komt de optie railrunner niet voor. NS personeel wist hier ook geen raad mee.
Uiteindelijk toch maar een los rail runner kaartje gekocht.
Zoals hier al werd aangegeven is het niet mogelijk om beide op 1 kaart te plaatsen, CM69180. Reizen op een losse Railrunner is wel mogelijk.
Reputatie 7
Badge +3
Is het wel mogelijk om via de automaat een Railrunner te plaatsen op een persoonlijke kaart zonder Kids Vrij? Of op een anonieme kaart?
Badge +3
Is het wel mogelijk om via de automaat een Railrunner te plaatsen op een persoonlijke kaart zonder Kids Vrij? Of op een anonieme kaart?
Als dat met een dagkaart hond/fiets lukt (hoef je ook niet mee in te checken) dan lijkt een Railrunner mij ook geen probleem.

Alhoewel, een hond/fiets is een bijproduct dus dan check je in op basis van iets anders (abonnement of op saldo of op rekening).

Bij een Railrunner valt er nergens anders op in te checken... Die zou dan gewoon Passage OK moeten geven dus (of Goede reis of Tot ziens), zoals andere dagkaartjes.🤔
Zoals hier al werd aangegeven is het niet mogelijk om beide op 1 kaart te plaatsen, CM69180. Reizen op een losse Railrunner is wel mogelijk.
Zojuist van de hc te horen gekregen dat het niet meer nodig is om met een kids free abonnement samen met een betalend iemand mee te reizen. Daarmee vervalt dus de noodzaak om een rail runner aan te schaffen.
Dat is dan voor mij nieuwe informatie, Cm69180. Met het Kids Vrij mag een kind alleen met iemand meereizen. Alleen reizen is niet toegestaan met dit abonnement. Ik ben bang dat je hier verkeerd bent geïnformeerd.
Badge +3
Ik zou er inderdaad zeker niet op rekenen dat alle conducteurs er zo over denken.

Want op https://www.ns.nl/abonnementen/kids-vrij.html staat gewoon:

Kinderen reizen onder begeleiding van een meereizend persoon van 12 jaar of ouder.

Reageer