beantwoord

Rare email ovchipkaart over verkoop nieuwe kaart

  • 30 mei 2019
  • 1 reactie
  • 181 Bekeken

Waarom stuurt klantenservice ovchipkaart mij een mail waarin staat dat mijn ovchipkaart binnenkort verloopt en ze mij voor E7.50 een nieuwe willen verkopen terwijl ze weten dat, omdat er een abonnement op staat, de NS dat verzorgt. Is dit phising of oplichting door ovchipkaart?
icon

Beste antwoord door Denice NS 30 mei 2019, 22:06

Welkom bij de Community, pduvekot.

Helaas gaat het kaartvernieuwingsproces vanuit NS niet altijd goed. Wanneer je een NS abonnement hebt hoor je van oNS, per e-mail, ruim voor het verlopen van je kaart een verzoek te krijgen tot het sturen van een foto. Indien je deze niet hebt gehad of geen foto hebt ingestuurd kan NS het kaartvernieuwingsproces niet starten en dien je zelf een nieuwe kaart aan te vragen. Klantenservice OV-chipkaart zal je daarvoor benaderen. Wanneer je kaart over minder dan 6 weken afloopt dien je zelf een nieuwe kaart te bestellen via www.ov-chipkaart.nl/verlopenkaart. De aanschafkosten van € 7,50 kan je via onze Klantenservice dan declareren. Contact opnemen gaat het snelste via Facebook, Twitter of onze Chat.
Bekijk origineel

1 reactie

Welkom bij de Community, pduvekot.

Helaas gaat het kaartvernieuwingsproces vanuit NS niet altijd goed. Wanneer je een NS abonnement hebt hoor je van oNS, per e-mail, ruim voor het verlopen van je kaart een verzoek te krijgen tot het sturen van een foto. Indien je deze niet hebt gehad of geen foto hebt ingestuurd kan NS het kaartvernieuwingsproces niet starten en dien je zelf een nieuwe kaart aan te vragen. Klantenservice OV-chipkaart zal je daarvoor benaderen. Wanneer je kaart over minder dan 6 weken afloopt dien je zelf een nieuwe kaart te bestellen via www.ov-chipkaart.nl/verlopenkaart. De aanschafkosten van € 7,50 kan je via onze Klantenservice dan declareren. Contact opnemen gaat het snelste via Facebook, Twitter of onze Chat.

Reageer