Skip to main content
Antwoord

Reactie op verzoek upload foto OV-chipkaart

• May 10, 2025
  • 2 reacties
  • 94 Bekeken

Geachte NS,

Ik wil graag reageren op uw brief over het uploaden van een nieuwe foto voor mijn OV-chipkaart. Ik was van 21 april t/m 9 mei op vakantie en heb de brief pas op 2 mei ontvangen (via PostNL app kan ik hier een bewijs aantonen), terwijl de deadline om de foto te uploaden op 1 mei lag. Het is voor mij niet redelijk dat ik nu zelf moet opdraaien voor de kosten, terwijl de brief niet op tijd is aangekomen en men er niet van uit kan gaan dat klanten altijd thuis zijn.

Daarnaast heb ik hierover eerder geen e-mail of andere melding ontvangen; dit was de eerste keer dat ik hierover iets las. 

Als de brief zo laat bij mij is aangekomen, vraag ik mij bovendien af of er wellicht eerder een brief is verstuurd die ik nooit heb ontvangen, of dat dit mogelijk de eerste keer is dat u hierover contact heeft opgenomen.

Kunt u aangeven hoe NS dit gaat oplossen? Ik vind het belangrijk dat hier rekening mee gehouden wordt. Ik 

Met vriendelijke groet,

Beste antwoord door MoDe

Er zijn meer meldingen dat de brief te laat komt. Mogelijk is de mail in de spam terecht gekomen, de brief is een herinnering.

Via een account bij www.ov-chipkaart.nl kun je 6 weken voor het verlopen van de kaart via kaartvernieuwing een nieuwe kaart aanvragen. Als je een abonnement hebt, kunt je de kosten bij NS klantenservice terugvragen.

2 reacties

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • Antwoord
  • May 10, 2025

Er zijn meer meldingen dat de brief te laat komt. Mogelijk is de mail in de spam terecht gekomen, de brief is een herinnering.

Via een account bij www.ov-chipkaart.nl kun je 6 weken voor het verlopen van de kaart via kaartvernieuwing een nieuwe kaart aanvragen. Als je een abonnement hebt, kunt je de kosten bij NS klantenservice terugvragen.

• Auteur
  • Op het juiste spoor
  • May 11, 2025

Beste MoDe,

Bedankt voor uw bericht.

Ik wil graag aangeven dat ik mijn e-mail, inclusief berichten van NS en OV-chipkaart, altijd zorgvuldig in de gaten houd. Ik controleer regelmatig mijn inbox én mijn spamfolder, en ik heb geen eerdere melding of herinnering ontvangen over het verlopen van mijn kaart. Ook houd ik mijn betalingen en abonnement goed bij.

Het lijkt mij dan ook wat makkelijk om ervan uit te gaan dat de e-mail in de spam terecht is gekomen. Dit komt over alsof de verantwoordelijkheid volledig bij de reiziger wordt gelegd, terwijl de communicatie over zulke belangrijke zaken juist tijdig en betrouwbaar moet zijn. Zeker wanneer er extra kosten kunnen ontstaan door een gemiste melding.

Met vriendelijke groet,