beantwoord

Refund omdat app jongerendagkaart eruit lag en volledig kaartje moest kopen

• 6 June 2021
  • 5 reacties
  • 109 Bekeken

Op 30 mei werkte de app niet om een jongerendagkaart te kopen (in ieder geval de hele middag tot 17.30). Ik heb tot een ‘gewoon’ kaartje moeten kopen. Kan ik het verschil ergens terugvragen?

icon

Beste antwoord door Robert B 6 June 2021, 15:53

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

U moet hiervoor contact opnemen met Klantenservice, Het is overigens helemaal niet zeker dat u dit verschil zo maar terugkrijgt, maar u kunt het daar proberen. U bent er nogal laat mee en NS loopt dit soort dingen wel goed na, dat is helaas noodzakelijk omdat er misbruik van gemaakt kan worden en ook wordt geprobeerd. U nam zelf het besluit een gewoon kaartje te kopen. Een gewoon kaartje is, zoals de naam al zegt, alleen maar normaal. U heeft geen recht op teruggave van het verschil, teruggave is dus niet zeker.  Als u contact opneemt via de sociale media werkt het wat handiger.

Reputatie 7
Badge +3

Refund is geen recht. Je hebt immers zelf besloten om zonder contact met de klantenservice vooraf een kaartje tegen normale prijs te kopen. Als je wel vooraf contact hebt gehad met de klantenservice en er staat een aantekening over het contact dan vergemakkelijkt dat restitutie.

Refund is geen recht. Je hebt immers zelf besloten om zonder contact met de klantenservice vooraf een kaartje tegen normale prijs te kopen. Als je wel vooraf contact hebt gehad met de klantenservice en er staat een aantekening over het contact dan vergemakkelijkt dat restitutie.

Als mijnNS of de app eruit ligt dan is de klantenservice meestal onbereikbaar en als je ze al bereikt krijg je het antwoord om het later nog een keer te proberen.  

30 mei is nog geen week geleden. Als TS voldoet aan de eisen voor een jongere kaart en de NS kan zien dat er inderdaad storingen waren (of tegenwoordig handiger: kan checken dat er een keer geen storing was). Dan lijkt restitutie van het prijsverschil een normale, klantvriendelijk reactie.

Reputatie 3

Er is hier al eerder een topic over geweest, waarin MoDe en Thom overigens precies dezelfde reactie gaven.

Sacha heeft toen verwezen naar de klantenservice. Ik denk dat NS gewoon eens moet gaan zorgen dat het zijn zaakjes op ICT gebied beter voor elkaar heeft.

Badge +3

De reactie van @Sascha NS in dat andere topic is prima.

Als het ‘aannemelijk/aantoonbaar’ is dat er een los kaartje gekocht is op een tijdstip dat er een storing was bij het bestellen van e-tickets, dan is vergoeding ‘geen brug te ver’.

Het C-woord (coulance) wordt daar tactisch niet genoemd, want je hebt er in feite gewoon recht op, in tegenstelling tot op eigen initiatief een taxi nemen en zo.

Maar dan moet je wel toevallig een klantvriendelijke medewerker treffen die daarin meegaat en dat allemaal voor je wil uitzoeken, of anders de pen in en een brief sturen… 

Bij reizen op een ov-chipkaart zonder NS abonnement wordt het ook een probleem want dat kan de NS niet inzien, maar dan volstaat een transactieoverzicht van OV-chipkaart of een screenshot van een automaat denk ik wel.

Reageer