beantwoord

Registratie reis mislukt terwijl poortjes open zijn gegaan en uitcheck geluid goed was.

Zie onderstaande mail die ik naar NS heb verstuurd, ik ben benieuwd naar jullie reactie (klanten & NS), ik zou graag willen dat dit probleem wat bij de NS ligt en ook wordt toegegeven verbetert kan worden door een betere communicatie naar de klant.

mail:

Geachte heer / mevrouw,

Ik heb net uw collega gesproken over het volgende probleem:

Gister ben ik uitgecheckt bij station Amsterdam Zuid en klaarblijkelijk heeft het systeem het uitchecken niet geregistreerd ondanks dat de deurtjes open zijn gegaan bij het uitchecken met het geluid dat het goed ging. Bij station Amsterdam Zuid kan je ook niet op een andere normale manier het station verlaten.

Nu vertelde uw collega dat dit kan gebeuren en ik mijn geld kan terug vragen zodra dit verwerkt is in het systeem. Ik zou graag willen dat de mogelijkheid dat dit kan gebeuren beter wordt gecommuniceerd naar met name klanten met een NS businesskaart.

De reden hiervan is dat wij (de klanten) althans velen van ons er van uitgaan dat wanneer het poortje open gaat met een geluidje dat dit ook nog is bevestigd dat het uitchecken goed is gegaan. Maar blijkbaar is dit dus zeker niet altijd het geval met als gevolg dat we veel meer zouden kunnen betalen dan terecht is.

Indien men goed elke week checkt of alle reizen goed zijn geregistreerd is dit geen probleem maar dit wordt vanuit de NS totaal niet aangegeven of aangemoedigd terwijl bekent is dat dit soort fouten kunnen voorkomen.

Ik zou dan ook graag willen dat de NS hier beter naar de klanten communiceert dat het belangrijk is om met enige regelmaat je gemaakte reizen te checken op onjuistheden om zodoende niet voor financiële verrassingen te komen staan.

Overigens was jullie collega van de klantenservice die mijn vraag ook heeft behandeld (plus notitie heeft gemaakt bij mijn business kaart) het eens dat dit beter kan worden gecommuniceerd.

Ik hoor graag hoe jullie dit gaan oppakken en wil hiervan ook op de hoogte worden gehouden.

Met vriendelijke groet,

Yannick
icon

Beste antwoord door Erryt NS 19 oktober 2016, 16:27

Hallo Yannick123 en welkom op het NS Serviceforum,

Spijtig dat de registratie van het uitchecken niet goed is verlopen. Ik ben ook erg benieuwd of je weet wat de display van het poortje aangaf bij het uitchecken. De suggestie voor het communiceren dat het niet altijd goed kan gaan bij het in- en/of uitchecken zal ik meenemen en doorgeven. Op dit moment is er nog geen mogelijkheid voor reizigers met een NS-Business Card om je aan te melden voor NS Extra (wat wel een uitkomst zou kunnen bieden). In een topic hierover is al aangegeven dat er een pilot gaande is waarbij naar de mogelijkheden zal worden gekeken. Ik heb inmiddels geïnformeerd hoever deze pilot is en hoop deze snel met jullie te kunnen delen.

P.s. Ik wil nog even meegeven dat het niet mogelijk is om je persoonlijk op de hoogte te houden na aanleiding van een klacht en/of een suggestie. Wel wil ik je uitnodigen op dit topic in de gaten te blijven houden.

Bekijk origineel

2 reacties

Hallo Yannick123 en welkom op het NS Serviceforum,

Spijtig dat de registratie van het uitchecken niet goed is verlopen. Ik ben ook erg benieuwd of je weet wat de display van het poortje aangaf bij het uitchecken. De suggestie voor het communiceren dat het niet altijd goed kan gaan bij het in- en/of uitchecken zal ik meenemen en doorgeven. Op dit moment is er nog geen mogelijkheid voor reizigers met een NS-Business Card om je aan te melden voor NS Extra (wat wel een uitkomst zou kunnen bieden). In een topic hierover is al aangegeven dat er een pilot gaande is waarbij naar de mogelijkheden zal worden gekeken. Ik heb inmiddels geïnformeerd hoever deze pilot is en hoop deze snel met jullie te kunnen delen.

P.s. Ik wil nog even meegeven dat het niet mogelijk is om je persoonlijk op de hoogte te houden na aanleiding van een klacht en/of een suggestie. Wel wil ik je uitnodigen op dit topic in de gaten te blijven houden.
Update: We zijn aan het bekijken op welke manier we Business Card houders ook NS Extra kunnen aabieden. Het is nog niet zeker of wij dit kunnen aanbieden.

Reageer