beantwoord

Reis betaald op donderdag 27 februari 2020?

• 29 februari 2020
  • 13 reacties
  • 227 Bekeken

Donderdagmiddag 27 februari 2020 met de trein gereisd. En de saldo klopt mogelijk €18,39 na 16:06 uur op donderdag 27 februari 2020 niet.

icon

Beste antwoord door Stijn NS 29 februari 2020, 14:28

Ik heb de gevraagde gegevens ontvangen en aangegeven wat het saldo op de kaart was voor en na de incheck bij de NS in Groningen en Haren respectievelijk. Meer kunnen wij niet inzien. Mochten er nog verdere vragen zijn dan kan E.lobach34 zich wenden tot de andere vervoerders of de OV-Chipkaart zelf om de volledige transacties op te vragen.

Bekijk origineel

13 reacties

Badge +3

Uit de bijgevoegde schermafdruk blijkt dat u 2,40 euro betaald hebt voor uw reis van Groningen naar Haren. Dat is het juiste bedrag voor die reis. Als er volgens u te veel saldo is ingehouden, dan moet dat een andere reden hebben.

Ik wacht op een medewerker of medewerkster die mij verder kan helpen. Want de saldo op mijn OV-chipkaart die gisteren is veranderd maar op donderdag 27 februari €18,39 daar gaat het om. Want mijn instaptarief was €20,00 en heb ook al op Facebook door berichtjes te sturen en te krijgen van medewerksters antwoorden op mijn vraag gekregen waardoorcer miscommunity is ontstaan. Misschien kunnen medewerkers of medewerksters door op deze reactiecte reageren de miscommunicatie weg halen.

Reputatie 7
Badge +3

Ik wacht op een medewerker of medewerkster die mij verder kan helpen. Want de saldo op mijn OV-chipkaart die gisteren is veranderd maar op donderdag 27 februari €18,39 daar gaat het om. Want mijn instaptarief was €20,00 en heb ook al op Facebook door berichtjes te sturen en te krijgen van medewerksters antwoorden op mijn vraag gekregen waardoorcer miscommunity is ontstaan. Misschien kunnen medewerkers of medewerksters door op deze reactiecte reageren de miscommunicatie weg halen.

U kunt het beste telefonisch of via Twitter Facebook of chat contact opnemen. U kunt ook in de automaat van OV-chipkaart of als u een account heeft via de website van OV-chipkaart uw laatste reisgegvens inzien.

Medewerkers van NS zijn hier niet altijd aanwezig.

Via Facebook ontstaat onduidelijkheid want ik heb een berichtje van een medewerker gekregen en Twitter gebruik ik niet. Alleen deze weg is voor mij de beste dus ik wacht gewoon nog op een reactie van een medewerker of medewerker.

Goedemorgen E.lobach34 en welkom bij de NS Community!

Ik kan er helaas weinig anders van maken dan wat Tochjo al heeft aangegeven. Gebaseerd op de screenshot die je hebt meegestuurd heb je een reis gemaakt van Groningen naar Haren, die correct is verwerkt. Bij het inchecken in Groningen is het instaptarief (€20) afgeschreven en bij uitchecken in Haren is dat correct verrekend met de ritprijs van €2,40 ( er is daar €17,60 teruggestort).

Wat je saldo precies was voor deze reis, wat het was na deze reis en waarom, kan ik je niet vertellen.

Dat klopt omdat ik ook donderdag 27 februari gebruik heb gemaakt van de bussen van Qbuzz Groningen en Drenthe. En ik weet dat ik die dag €18,39 aan het eind had en op moment van inchecken op het hoofdstation van Groningen had ik €35,99. Pak ik even de reishistorie van die dag erbij. Voor ik met de trein ging reizen had ik €18,46 wat ik met Qbuzz had gedaan. Ingecheckt bij NS om 15:33 uur. En om 16:06 uur op donderdagmiddag 26 februari 2020 is terug gestort op de €38,46 de €17,60 en wat ik niet gezien heb is dan de prijs €38,46 - €17,60 = €20,86 en daarvan af €2,40 en kom ik uit op €18,46 volgens de rekenmachine van mijn smartphone. Maar dat klopt niet want ik heb die dag bij het uitchecken op het station van Haren vanaf 16:06 uur €18,39 gehad. Of ik heb iets fout gedaan of bij jullie is er iets fout gegaan.

Wij hebben sowieso geen mogelijkheid om de reishistorie in te zien betreffende de reizen bij andere vervoerders. We kunnen enkel de transacties gemaakt bij ons controleren en wat het saldo was vooraf en na die transacties.

... op moment van inchecken op het hoofdstation van Groningen had ik €35,99.

Dit kan ik controleren. Ik begrijp dat je ook al contact gehad hebt via een ander kanaal, maar er daar niet bent uitgekomen, dus ik wil in dit geval even voor je kijken. Daarvoor mag je je mij een privébericht sturen met je volledige naam, postcode, huisnummer, geboortedatum, OV-chipkaartnummer en e-mail adres.

Reputatie 5
Badge

TIP: Q-Buzz voor de provincies Gron+Drenthe verkoopt DAGkaarten, die heel wat minder kosten dan je verreisde bedrag. Het is zelfs maar 11 of 12 eur als je pas na 9.00 gaat reizen-en dan is ook als je de bus terug naar huis pakt vanaf Stad die er gratis bij inbegrepen. Staat allemaal gewoon op hun site of had elke chauffeur je zo kunnen zeggen..

Maar als ik je verhaal nu goed begrijp gaat het om 7 sentjes verschil? Dat kan dus of moet eigenlijk wel net zo goed bij Q-Buzz met al die reisjes zijn ontstaan.

Ik hoop dat ik de verwarring nu niet groter heb gemaakt.

Ik wacht op een privebericht van medewerker Stijn. Maar omdat ik de reactie van Stijn niet had beantwoord kan ik ook reacties van klanten krijgen. Pas als medewerker Stijn mijn privé bericht heeft beantwoord kan ik jou reactie weer beantwoorden, bahnrider.

Ik heb de gevraagde gegevens ontvangen en aangegeven wat het saldo op de kaart was voor en na de incheck bij de NS in Groningen en Haren respectievelijk. Meer kunnen wij niet inzien. Mochten er nog verdere vragen zijn dan kan E.lobach34 zich wenden tot de andere vervoerders of de OV-Chipkaart zelf om de volledige transacties op te vragen.

Badge +3

Via een Mijn OV-chip account kan je alles inzien, maar zo te zien heeft TS de OV-chip app al, en die toont precies hetzelfde.

Ik heb appjes gestuurd naar medewerkers en medewerksters van Qbuzz. En ik zie in een appje van een medewerker van Qbuzz dat alles toch goed is gegaan donderdagmiddag 27 februari 2020. Maar de informatie in het appje geef ik privé in een bericht aan medewerker Stijn.

Een medewerker van klantenservice Qbuzz Groningen, Drenthe heeft mij dit appje gegeven.

Reageer