beantwoord

Reishistorie exporteren naar excel

Ik wilde mijn reishistorie exporteren naar excel, maar als ik krijg telkens alleen de maand augustus terug ook al verander ik de periode. Enig idee hoe ik de andere periodes ook kan exporteren?
icon

Beste antwoord door Iris NS 2 februari 2017, 09:30

Iris NS schreef:

Toevallig hebben Annewil en ik net bericht gehad. Er wordt gewerkt aan een oplossing en het streven is om deze oplossing op 17 januari door te voeren als alles goed gaat.

Goedemorgen allemaal,

De oplossing is even geleden doorgevoerd. Werkt het bij iedereen inmiddels naar behoren?

Bekijk origineel

81 reacties

Reputatie 2
Uit Mijn NS of ov-chipkaart.nl?
Reputatie 6
Badge +2
Op Mijn NS werkt opslag als Excel-bestand bij mij ook niet goed, hij neemt niet de geselecteerde periode, maar steeds de laatste 32 dagen. In september werkte het nog wel. bijdragevandennis
Reputatie 2
Dennis schreef:

Op Mijn NS werkt opslag als Excel-bestand bij mij ook niet goed, hij neemt niet de geselecteerde periode, maar steeds de laatste 32 dagen. In september werkte het nog wel. bijdragevandennis

Klopt ja. Ook slordig is dat alles als tekst in plaats van als getallen is opgeslagen. Nu moet je data, tijden en bedragen steeds omzetten met Tekst naar kolommen om er mee te kunnen rekenen. De pdf geeft wel de juiste periode.
Reputatie 6
Badge +2
Alex1 schreef:

Dennis schreef:

Klopt ja. Ook slordig is dat alles als tekst in plaats van als getallen is opgeslagen. Nu moet je data, tijden en bedragen steeds omzetten met Tekst naar kolommen om er mee te kunnen rekenen.

Dat is inderdaad onhandig. En een Excel-bestand van https://www.ov-chipkaart.nl/mijn-ov-chipkaart-b/mijn-ov-reishistorie/mijn-ov-reishistorie.htm heeft weer het nadeel dat de vervoerder ontbreekt. bijdragevandennis
Reputatie 2
Dennis schreef:

En een Excel-bestand van https://www.ov-chipkaart.nl/mijn-ov-chipkaart-b/mijn-ov-reishistorie/mijn-ov-reishistorie.htm heeft weer het nadeel dat de vervoerder ontbreekt. bijdragevandennis

En de inchecktijden. Hier heb ik al regelmatig over geklaagd, tot nu toe zonder resultaat. Ze geven het door zeggen ze, maar terugkoppeling krijg je nooit. Alles verdwijnt in een zwart gat.
Ik heb dit probleem eerder deze week ook al gehoord en er melding van gemaakt. Ik ga dit nogmaals onder de aandacht brengen. Hopelijk wordt dit z.s.m. opgelost.
Reputatie 6
Badge +2
Alex1 schreef:

Dennis schreef:

En een Excel-bestand van https://www.ov-chipkaart.nl/mijn-ov-chipkaart-b/mijn-ov-reishistorie/mijn-ov-reishistorie.htm heeft weer het nadeel dat de vervoerder ontbreekt.

En de inchecktijden. Hier heb ik al regelmatig over geklaagd, tot nu toe zonder resultaat. Ze geven het door zeggen ze, maar terugkoppeling krijg je nooit. Alles verdwijnt in een zwart gat.

Als je alle transacties aanvinkt (dat kan met één speciaal vinkje per pagina) krijg je wel de inchecktijden erbij, maar dan krijg je wel aparte Excelrijen voor check-in en check-uit. bijdragevandennis
Reputatie 2
Dennis schreef:

Als je alle transacties aanvinkt (dat kan met één speciaal vinkje per pagina) krijg je wel de inchecktijden erbij, maar dan krijg je wel aparte Excelrijen voor check-in en check-uit. bijdragevandennis

Dan ben je wel even zoet met aanvinken, ik heb zo'n 20 pagina's per maand.
Reputatie 6
Badge +2
Alex1 schreef:

Dennis schreef:

Dan ben je wel even zoet met aanvinken, ik heb zo'n 20 pagina's per maand.

Ja, dat vind ik ook wel onhandig. Het geldt niet alleen voor het maken van een Excel-bestand, maar ook voor het maken van één html-pagina voor een hele maand (wat als voordeel heeft t.o.v. een Excel-bestand dat de vervoerder daar ook op staat, en als voordeel boven aparte pagina's dat je gemakkelijker wat opzoekt). Als je op elke pagina het vinkje hebt gezet kan je wel het beste gelijk alle drie (html, Excel, pdf) maken, als je een deel achteraf doet moet je weer alle pagina's aanvinken. bijdragevandennis
Beste NS,

Het probleem lijkt nog steeds niet opgelost. Ik heb zojuist met de klantenservice via de telefoon contact op genomen. Ook hier kon ik niet geholpen worden. De storing was ook daar, bij de medewerker zichtbaar.
Is er al duidelijk wat er aan de hand is en wanneer het probleem ongeveer opgelost zal zijn?
Op deze manier kan ik mijn reiskosten niet meer declareren.
Ik hoop een spoedige reactie van u te mogen ontvangen.
Goede groet,
We zijn nu meer dan drie weken verder en nog steeds werkt de export naar Excel niet naar behoren. Nog even voor de duidelijkheid het probleem: na één keer een exportbestand te hebben aangemaakt van een bepaalde periode, krijg je na het kiezen van een andere periode steeds weer dat eerste exportbestand.
Klopt. Excuses voor mijn late reactie. Het is een bekend probleem en op dit moment is het niet opgelost, maar als je de volgende dag opnieuw (anders) filtert en exporteert, dan zou dat in ieder geval moeten lukken.
Reputatie 2
Nee, het resultaat is altijd hetzelfde.
Jammer om te lezen Alex1. Het is een bekend probleem en het is reeds onder de aandacht gebracht van de ontwikkelaars van de website. Hopelijk wordt het in de toekomst opgelost.
Al enig zicht op wanneer deze toch tamelijk basale functionaliteit weer werkt? Het lijkt erop dat er hoe dan ook niks anders geëxporteerd wordt dan de laatste maand; ook na opnieuw inloggen, verwijderen van alle eerdere exportbestanden, etc.
Ik ga dit nogmaals navragen cmi. Ik kom er op terug zodra ik een antwoord heb.
Ik ben er nog eens achteraan gegaan, maar ik heb nu nog geen nieuws helaas. Zodra ik nieuws heb, zal ik het gelijk met jullie delen.
cmi schreef:

Al enig zicht op wanneer deze toch tamelijk basale functionaliteit weer werkt? Het lijkt erop dat er hoe dan ook niks anders geëxporteerd wordt dan de laatste maand; ook na opnieuw inloggen, verwijderen van alle eerdere exportbestanden, etc.

Nog even ter controle: wanneer je dus voor een bepaalde filter kiest, kun je de dezelfde dag en/of de dag erna niet voor een andere filter kiezen om te exporteren naar Excel?
Iris NS schreef:

Nog even ter controle: wanneer je dus voor een bepaalde filter kiest, kun je de dezelfde dag en/of de dag erna niet voor een andere filter kiezen om te exporteren naar Excel?

Nee, ik heb het zelfs op een andere computer (en daardoor ook in een andere internetbrowser) geprobeerd en hierbij onmiddellijk een andere maand geselecteerd. Selectie op scherm werkt dan goed, maar de export blijft die van de laatste maand.
Toevallig hebben Annewil en ik net bericht gehad. Er wordt gewerkt aan een oplossing en het streven is om deze oplossing op 17 januari door te voeren als alles goed gaat.
Badge +3
Zojuist merkte ik, bij het exporteren van mijn reistransacties van heel 2016 naar pdf, dat bij het selecteren van het hele jaar niet alle transacties werden meegenomen. Na enig onderzoek bleek dat bij het selecteren van transacties in Mijn NS van de periode 1 januari 2016 tot en met 31 december 2016 niet alle transacties verschijnen, maar alleen de meest recente 301. Alleen die worden ook geëxporteerd.

Nu blijkt dit ook vorig jaar al het geval te zijn geweest: in zowel mijn pdf- als mijn xls-overzicht van 2015 staan alleen de laatste 301 transacties van 2015. Dat komt er effectief op neer dat ik iets meer dan een maand aan transacties uit Mijn NS mis. Geen groot probleem, omdat ik ook uit Mijn OV-chipkaart heb geëxporteerd, maar dit kan toch wel tot nare verrassingen leiden. Zeker ook omdat het niet meer te herstellen is als je het, zoals ik nu, pas een jaar later opmerkt.

Die 301 transacties is wel een merkwaardige grens: als ik bijvoorbeeld filter op Zakelijk, dan krijg ik de zakelijke transacties van die 301 transacties te zien, maar niet ook eerdere Zakelijke transacties, en dus minder dan 301 transacties in totaal.

Ervaren meer mensen dat alleen de 301 laatste transacties worden geëxporteerd? Kan een moderator dan aangeven of dit al bekend is en of dit ook per half januari verholpen zou moeten zijn?
Ik stuur Iris even een berichtje 🙂 Zij zit helemaal in de materie dus ze zal je hopelijk hier z.s.m. een antwoord op kunnen geven.
Reputatie 7
Badge +2
Ja, bij mij ook Tochjo.
Wanneer ik voor het hele jaar alle transacties opvraag is de oudste bij van 19 mei, en dat zijn in de pdf inderdaad exact 301 transacties.
Reputatie 6
Badge +2
Zie ook https://forum.ns.nl/mijn-ns-53/handleiding-mijn-reishistorie-trein-op-mijn-ns-27714.
Reputatie 6
Badge +2
Tochjo schreef:

Zojuist merkte ik, bij het exporteren van mijn reistransacties van heel 2016 naar pdf, dat bij het selecteren van het hele jaar niet alle transacties werden meegenomen. Na enig onderzoek bleek dat bij het selecteren van transacties in Mijn NS van de periode 1 januari 2016 tot en met 31 december 2016 niet alle transacties verschijnen, maar alleen de meest recente 301. Alleen die worden ook geëxporteerd.

Nu blijkt dit ook vorig jaar al het geval te zijn geweest: in zowel mijn pdf- als mijn xls-overzicht van 2015 staan alleen de laatste 301 transacties van 2015. Dat komt er effectief op neer dat ik iets meer dan een maand aan transacties uit Mijn NS mis. Geen groot probleem, omdat ik ook uit Mijn OV-chipkaart heb geëxporteerd, maar dit kan toch wel tot nare verrassingen leiden. Zeker ook omdat het niet meer te herstellen is als je het, zoals ik nu, pas een jaar later opmerkt.

Die 301 transacties is wel een merkwaardige grens: als ik bijvoorbeeld filter op Zakelijk, dan krijg ik de zakelijke transacties van die 301 transacties te zien, maar niet ook eerdere Zakelijke transacties, en dus minder dan 301 transacties in totaal.

Ervaren meer mensen dat alleen de 301 laatste transacties worden geëxporteerd? Kan een moderator dan aangeven of dit al bekend is en of dit ook per half januari verholpen zou moeten zijn?

Een flinke verruiming van dit aantal zou inderdaad zeer wenselijk zijn. bijdragevandennis

Reageer