beantwoord

Reishistorie exporteren naar excel

Toon eerste bericht

74 reacties

Badge +3
Erryt NS schreef:

Je kan tot 18 maanden terugkijken. Reizen die eerder gemaakt zijn mogen wij wettelijk niet bewaren en kunnen daarom niet in worden gezien. Voor de rest is er geen beperking tot het inzien van je reisgeschiedenis.

Mijn vraag gaat over het in één keer kunnen downloaden van reisgegevens in Mijn NS. Als ik in de reishistorie in Mijn NS bij periode kies voor Alles, krijg ik 184 transacties te zien; dat zijn momenteel alleen transacties vanaf 7 juni 2018, maar die datum schuift steeds op. Ik krijg dus niet alle transacties te zien en kan ze niet in één keer downloaden als pdf of csv.

Daarover stel ik de vraag: kan een moderator aangeven of men op de hoogte is van deze beperking en bezig is deze beperking op korte termijn op te heffen?
Ik heb de vraag uitgezet en kom hierop terug.
Ik heb een terugkoppeling gekregen met het verzoek om jouw gegevens door te spelen, Tochjo. Het zou namelijk wel mogelijk moeten zijn. We zoeken graag uit waarom dat in jouw geval niet zo is. Zou je mij jouw gegevens via een privébericht willen sturen?
Badge +3
Gestuurd.
Badge +3
Ik kan alleen maar bevestigen dat het werkt, en zowel in Reishistorie en de gedownloade PDF of CSV alle transacties staan vanaf 01 april 2017 t/m 11 oktober 2018.

Ik neem aan dat als Tochjo 'Alles' selecteert, er ook de juiste periode aangegeven wordt (vanaf 01 april 2017).

Of komt het door de overstap naar Flex dat alleen de laaste 4 maanden opgevraagd kunnen worden? Ikzelf heb geen Flex.
Badge +3
Robert B schreef:

Ik kan alleen maar bevestigen dat het werkt, en zowel in Reishistorie en de gedownloade PDF of CSV alle transacties staan vanaf 01 april 2017 t/m 11 oktober 2018.

Hoeveel reizen zijn dat? Wellicht is er een maximum aan reizen dat tegelijk getoond kan worden. Bij mij worden er 197 getoond als ik Alles selecteer.

Ik neem aan dat als Tochjo 'Alles' selecteert, er ook de juiste periode aangegeven wordt (vanaf 01 april 2017).

Dat klopt.

Of komt het door de overstap naar Flex dat alleen de laaste 4 maanden opgevraagd kunnen worden? Ikzelf heb geen Flex.

Nee, dit speelt al veel langer.
Badge +3
Tochjo schreef:

Hoeveel reizen zijn dat? Wellicht is er een maximum aan reizen dat tegelijk getoond kan worden. Bij mij worden er 197 getoond als ik Alles selecteer.

Bij mij zijn het slechts 33 'transacties' (de oudste is van juni 2017), waarvan 5 voor automatisch opladen (dus 28 reizen).

Het lijkt me niet al te lastig om 500 transacties in een PDF (en al helemaal geen probleem bij een CSV bestand) te stoppen. Wellicht kan iemand anders het ook proberen?
Reputatie 7
Badge +2
125 transacties, allemaal reizen, oudste is van 23 juli 2018

Maar ook wanneer ik handmatig een andere periode van meerdere maanden selecteer krijg ik vaak dit aantal van 125 transactie of iets in de buurt, bv 126 of 127 transacties en dan ook niet de hele periode die ik selecteer.
Badge +3
Momo schreef:

125 transacties, allemaal reizen, oudste is van 23 juli

Dan zit daar dus het probleem blijkbaar.

Overigens zijn 125 reizen (zoals bovenaan in je screenshot staat) dus wel 250 transacties (die dan in de PDF of CSV komen).

Maar goed, dat terzijde.. 😛
Reputatie 7
Badge +2
Voor MijnNS is een transactie blijkbaar gelijk aan een reis, want bovenin staat “125 reizen” en onderin “Alle 125 transacties”. Termen worden dus door elkaar gebruikt.
En in het CVS bestand staan 125 regels, met elk een in en uitcheck.
Ik kan zo dus met bijna iedere dag reizen maar ongeveer 2½ maand tegelijk opvragen.

OK, soms heb ik wel meerdere transacties per reis, zoals gister: inchecken bij ingang vanuit de fietsenstalling, naar de stationshal boven incheck annuleren, ijsje halen bij Smullers, inchecken in de stationshal en uitchecken op bestemming.
Zonder deze incheck annuleringen zouden mijn 125 reizen/transacties wel verder terug gaan dan 23 juli.

Ik ben nog met deze case bezig. Alles ligt nu bij de juiste persoon om dit uit te laten zoeken.
Wederom dien ik te melden dat ik er nog mee bezig ben.
Badge +3
In een ander topic las ik dat het blijkbaar niet mogelijk is om transacties van voor NS Flex en na NS Flex in één overzicht te krijgen. Dat verklaart waarom als ik kies voor Alles ik transacties zie vanaf 7 juni 2018. Maar dat staat verder los van het probleem: als ik als periode 1 januari 2017 tot 31 mei 2018 kies, dan krijg ik alleen transacties vanaf maart 2018 te zien, en ontbreken alle transacties voor maart 2018.

Overigens vind ik dat er een melding zou moeten zijn als iemand overgestapt is op NS Flex en daardoor bij Alles alleen gegevens ziet na de overstap op NS Flex.
Ik heb begrepen dat we dicht bij een oplossing zijn. Ik hoop uiterlijk volgende week met een antwoord te komen.
Het is mij vorige week helaas niet gelukt, maar ik hoop deze week met meer nieuws te komen.
Helaas dien ik weer hetzelfde als vorige week aan te geven. Ik hoop woensdag een update te kunnen geven.
Ik heb weer een reminder verstuurd. Er is beweging, maar ik kan er nog niets over kwijt.,
Ik heb een reminder gestuurd dat ik graag een antwoord aan jullie wil geven.
Ik heb vernomen dat het is opgelost. Helaas heb ik niet te horen gekregen hoe. Als er nog problemen zijn dan verneem ik dat graag.
Badge +3
Als ik nu kies voor Alles, krijg ik 319 resultaten, namelijk alle reizen die ik gemaakt heb sinds mijn overstap op NS Flex. Dat ziet er goed uit. Maar als ik een periode kies met reizen die ik maakte toen ik nog met Dal Vrij op saldo reisde, bestaat het probleem nog steeds.

Concreet voorbeeld: als ik als periode 1 januari 2017 tot 31 mei 2018 kies, dan krijg ik alleen transacties vanaf maart 2018 te zien, en ontbreken alle transacties voor maart 2018. En als ik als periode kies voor 1 april 2017 tot en met 31 december 2017, dan krijg ik 128 resultaten, met alleen reizen vanaf donderdag 19 oktober 2017. Alle reizen voor die datum worden niet getoond Van die donderdag worden ook niet alle reizen getoond.
Ik heb je bevindingen doorgespeeld. Als ik nog een reactie hierop krijg dan laat ik je dat hier weten.
Ik zou zelf niet durven zeggen of Erryt hier nog terugkoppeling over heeft gekregen. Erryt is momenteel afwezig maar is begin januari weer aanwezig. Als er dan wat nieuws te melden is zal hij dat hier plaatsen! 🙂
Ik heb in mijn afwezigheid nog geen terugkoppeling ontvangen. Ik heb een reminder verstuurd.
Ik heb helaas nog niets ontvangen.

Reageer