beantwoord

Reishistorie exporteren naar excel

Toon eerste bericht

122 reacties

Spijtig genoeg nog geen nieuws hierover.
Reputatie 3
Duurt nu al 9 (!) maanden Erryt. Wat vind je daar zelf van?
Erg spijtig en ik baal hier ook erg van. Ik had dit topic al een tijdje geleden positief willen sluiten.
Badge +3
Zojuist dit nog weer https://twitter.com/KarinLuidens/status/1181264008864772096

Bij @NS_online kan ik nl mijn reisgegevens van 2017 helemaal niet meer terug zien, terwijl ik wel een OV-dier ben.

Dat heeft natuurlijk alles te maken met AVG/privacy maar toch, het (jaarlijks) kunnen downloaden van één compleet overzicht zonder je in al te veel bochten moeten wringen (losse maanden selecteren) zou welkom zijn.
We bewaren deze 18 maanden en daarna kan je deze niet meer inzien.

Helaas kan ik geen update geven. Hopelijk kan dat volgende week wel.

Wederom kan ik geen update geven.

Niets te melden. Ik blijf ook hier tegen deuren aantrappen!

Reputatie 7
Badge +3

Eigenlijk zouden we op het forum naast de Like-knop ook een “Sad :("-knop moeten hebben.

Ik heb dan eindelijk bericht gekregen. Helaas is dit niet een leuk bericht. We gaan hier niets aan veranderen omdat de work around voldoet. Ik snap dat dit niet het antwoord is waar jullie zo lang op hebben zitten wachten en zal ook zeker het signaal doorzetten dat het moet worden mogelijk worden gemaakt dat je een overzicht zonder een maximaal aantal transacties moet kunnen selecteren. Bedankt allemaal voor het geduld.

Badge +3

:disappointed_relieved: (sad)

Ik had het liever ook anders gezien. :'(

Ik begrijp dat hier een lage prioriteit aan toegekend is. Maar wat ik niet begrijp, is dat er niet een waarschuwing gegeven wordt dat het gedownloade overzicht mogelijk niet compleet is. Dat het overzicht niet compleet is, kan vervelende gevolgen hebben, bijvoorbeeld voor mensen die de gedownloade transacties nodig hebben om hun reisaftrek openbaar vervoer mee te onderbouwen. NS gaat daar nu al jaren nonchalant mee om en dat vind ik kwalijk.

Nu de NS eindelijk aangeeft deze bug niet op te lossen, kan dan minimaal deze suggestie van Tochjo gerealiseerd worden.  Want nu denk iemand alle transacties te krijgen terwijl de NS gewoon weet dat er een bug in de export zit waardoor niet alles gedownload wordt.

Ik had dit signaal ook doorgegeven. Meer dan dat kan ik niet doen. Daarnaast krijgen we niet veel klachten hierover binnen. Nogmaals begrijp ik jullie punt, maar voor de reizigers die niet zoveel transacties willen selecteren kan zo'n melding ook hinderlijk zijn. Ik denk ook dat reizigers veel vaker een overzicht wensen die minder dan dit aantal transacties heeft.

Badge +3

Als forens heb je al gauw 10 transacties per week, en als je (bijv. voor de Belastingdienst, ze vragen er soms jaren later nog naar!) elk jaar in januari een jaaroverzicht wilt maken dan lukt dat dus niet zonder overzichten per maand te gaan maken.

Onhandig, maar het zij zo.

Wij geven deze informatie automatisch door aan de belastingdienst dus dat is niet meer nodig. Ik denk dat het percentage nog lager dan 1% ligt die zoveel transacties wilt laden.

Badge +3

Dat geloof ik graag (en bij OV-chipkaart kan je al tijden ook nog maar één maand selecteren, anders raakten hun servers overbelast of zoiets?) dus echt een probleem is het niet.

Neemt niet weg dat je, als je Alles selecteert, dus maar een deel krijgt als je veel reizen/transacties hebt.

Ik had dit signaal ook doorgegeven. Meer dan dat kan ik niet doen. Daarnaast krijgen we niet veel klachten hierover binnen. Nogmaals begrijp ik jullie punt, maar voor de reizigers die niet zoveel transacties willen selecteren kan zo'n melding ook hinderlijk zijn. Ik denk ook dat reizigers veel vaker een overzicht wensen die minder dan dit aantal transacties heeft.

Het gaat erom dat reizigers die kiezen voor ‘alles’ nu een uitvoer krijgen waarin niet alles zit.  Dus die melding zou alleen bij de keuze alles moeten komen.

Ik snap eerlijk niet hoe een bedrijf als NS een bug als deze gewoon bagatelliseert.  De functionaliteit werkt gewoon (geeft geen foutmelding), mensen gebruiken het als opslag en vertrouwen erop dat  ‘alles' alles betekent, maar stiekem krijg je niet alles. 
Los het op, of geen een melding. Maar kies niet om het probleem bij de klant de dumpen.

Je geeft steeds aan dat jij het ook maar doorgeeft, alsof je niet bij de NS werkt maar bij een ander bedrijf. De klantenservice (en dit forum staat boven aan bij contact met klantenservice) is toch de spreekbuis van de NS voor dit soort punten?

Niet alle problemen zijn op te lossen of niet groot genoeg om op te lossen. Dit kost veel geld en tijd en we moeten de overweging maken welke problemen we wel en niet aanpakken. Wij als NS zijnde, dus ik ook, doen ons best om iedereen tevreden te houden en ik zou het waarderen als je daar begript voor toont.

Badge +3

...

@Erryt NS tuurlijk zou ik daar begrip voor willen hebben. Maar om begrip te krijgen moet je ook iets geven waar de ander begrip voor kan hebben. 

Pas nadat ik (volgens jou) in mijn reactie te ver ga geef je de echte reden. De NS vind het te duur om dit op te lossen. Ook in vele andere topic geeft de NS nooit terugkoppelimg op iets dat doorgezet wordt.

Hoe kan ik begrip hebben voor iets waarvan de NS alleen aangeeft dat het niet kan? En dat dan maanden na de eerste vraag.

Ook als voorbeeld van een topic dat loopt over fietskluizen die niet gebruikt kunnen worden bij een nieuw station. De reiziger ziet fietskluizen waar niets mis mee lijkt te zijn en vraagt zich af waarom dit al maanden zo is. Het enige antwoord dat komt is dat de fietskluizen nog niet gebruikt kunnen worden. Daar kweek je geen begrip mee, de reiziger (ook die niet dit forum bezoekt) denk waarom kan ik die kluis niet gebruiken. Tuurlijk kan je geen afspraken tussen NS en een aannemer openbaar maken, maar je kweekt wel begrip door aan te geven (als voorbeeld) dat de software nog geïnstalleerd moet worden, de uplink voor internet nog niet werkt. 

Wees transparant, geef terugkoppeling op vragen en klachten. Dan krijg je begrip!

Ik snap dat het een keuze is hoe transparant je wil zijn als NS, maar je kan niet als NS het beleid hebben op het forum vooral zoete woorden te gebruiken, zaken eenzijdig door te zetten zonder terugkoppeling en dan de gebruikers vragen begrip voor de situatie te hebben.

Erryt NS heeft een terugkoppeling gegeven, is erg transparant geweest en heeft erg z'n best gedaan om het tot een ander antwoord te laten komen. Ik denk dat hij het zelfs met liefde aan zou passen als dat zou kunnen. Dat het antwoord je niet aanstaat verdient niet zo'n reactie, Marv87.

Reageer