beantwoord

Reishistorie exporteren naar excel

Ik wilde mijn reishistorie exporteren naar excel, maar als ik krijg telkens alleen de maand augustus terug ook al verander ik de periode. Enig idee hoe ik de andere periodes ook kan exporteren?
icon

Beste antwoord door Iris NS 2 February 2017, 09:30

Toevallig hebben Annewil en ik net bericht gehad. Er wordt gewerkt aan een oplossing en het streven is om deze oplossing op 17 januari door te voeren als alles goed gaat.

Goedemorgen allemaal,

De oplossing is even geleden doorgevoerd. Werkt het bij iedereen inmiddels naar behoren?
Bekijk origineel

122 reacties

Ik heb jullie wensen aangegeven. Helaas wil exporteren op dit moment helemaal niet werken i.v.m. een storing. Er wordt aan gewerkt!
Toevallig hebben Annewil en ik net bericht gehad. Er wordt gewerkt aan een oplossing en het streven is om deze oplossing op 17 januari door te voeren als alles goed gaat.

Goedemorgen allemaal,

De oplossing is even geleden doorgevoerd. Werkt het bij iedereen inmiddels naar behoren?
Reputatie 2
Ik zie geen verschil. Een oplossing zou zijn als het vinkje bovenaan voor alle pagina's zou werken, maar het werkt alleen voor de 10 transacties op de huidige pagina. Ook staan het vervoermiddel en het vervoersbedrijf nog niet in het csv-bestand.
Badge +3
Het lijkt erop dat er voor elke periode weer geëxporteerd kan worden, maar het is nog altijd zo dat er maximaal 301 transacties in een geëxporteerd overzicht staan. Weet je of men bezig is dit op korte termijn aan te passen zodat alle transacties van de opgegeven periode in de export komen te staan?
Ik zie geen verschil. Een oplossing zou zijn als het vinkje bovenaan voor alle pagina's zou werken, maar het werkt alleen voor de 10 transacties op de huidige pagina. Ook staan het vervoermiddel en het vervoersbedrijf nog niet in het csv-bestand.

Dankje, Alex1. Ik geef je suggesties door. Bedoel je dat je nu geen verschil merkt wanneer je op dezelfde dag verschillende periodes wilt exporteren?
Het lijkt erop dat er voor elke periode weer geëxporteerd kan worden, maar het is nog altijd zo dat er maximaal 301 transacties in een geëxporteerd overzicht staan. Weet je of men bezig is dit op korte termijn aan te passen zodat alle transacties van de opgegeven periode in de export komen te staan?

Ik heb dit wel aangegeven, Tochjo. Ik heb jullie feedback nog eens doorgegeven aan de afdeling. Ik laat het weer weten als ik meer weet 🙂
Reputatie 6
Badge +2
Dankje, Alex1. Ik geef je suggesties door. Bedoel je dat je nu geen verschil merkt wanneer je op dezelfde dag verschillende periodes wilt exporteren?

Alex1 doelt blijkbaar op het besproken onhandige van https://www.ov-chipkaart.nl/mijn-ov-chipkaart-b/mijn-ov-reishistorie/mijn-ov-reishistorie.htm (zie https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/reishistorie-exporteren-naar-excel-29377/index1.html#post184674). Hiervoor zouden we ons moeten wenden tot TLS. bijdragevandennis
Reputatie 2
Bedoel je dat je nu geen verschil merkt wanneer je op dezelfde dag verschillende periodes wilt exporteren?
Ik bedoel dat ik geen verbeteringen bespeur.
En wat "de" oplossing is die is doorgevoerd is me niet duidelijk.
Reputatie 6
Badge +2
Bedoel je dat je nu geen verschil merkt wanneer je op dezelfde dag verschillende periodes wilt exporteren?

Iris NS heeft het over Mijn NS, niet over ov-chipkaart.nl. bijdragevandennis

Iris NS heeft het over Mijn NS, niet over ov-chipkaart.nl. bijdragevandennis

Heb jij problemen met het exporteren van je reishistorie in je OV-chipkaart account, Alex1?
Reputatie 2
Het is wel omslachtig: om de inchecktijden te krijgen moet je ze eerst allemaal aanvinken. Dat kan maar met vijf tegelijk. Daarna in het spreadsheet die tijden een rij naar beneden verplaatsen en dan de incheckrijen verwijderen. Dan staat het oplaadbedrag nog in de verkeerde kolom, evenals het station waar je toeslag op je kaart laadt.
Reputatie 6
Badge +2
Dat halveren van het aantal rijen is niet echt nodig, behalve als je reizen wil kunnen sorteren. bijdragevandennis
Kun je aangeven of je het MijnNS account of het OV-chipkaart account bedoelt, Alex1?
Reputatie 2
Het gaat over ov-chipkaart.nl.
@Alex1 Ik raad je aan om contact op te nemen met klantenservice OV-chipkaart hierover. Je kunt de klantenservice van het bedrijf OV-chipkaart bereiken door te bellen met 0900-0980 of kijk op www.ov-chipkaart.nl.
Reputatie 2
De vorige drie keren hielp het ook niet.
Jammer dat het probleem niet opgepakt wordt daar. Bij NS kunnen we je hier helaas niet mee helpen, Alex.
Badge +3
Nog altijd staan er maximaal 301 transacties in een geëxporteerd transactieoverzicht. Kan een moderator aangeven of men überhaupt bezig is deze beperking op korte termijn op te heffen? Zonder enige melding een deel van de gevraagde transacties niet exporteren vind ik een behoorlijke fout die toch wat meer aandacht mag krijgen. Zo ben ik zelf een maand aan transacties uit 2015 kwijtgeraakt, omdat ik er bij het maken van een jaaroverzicht over 2016 achterkwam dat niet het hele jaar was geëxporteerd, hoewel ik wel die periode had aangegeven. En ik bewaar ze voor de lol; iemand die er bij de Belastingdienst de reiskostenaftrek openbaar vervoer mee moet aantonen, kan dit daadwerkelijk geld gaan kosten.
Ik ben hier nogmaals achteraan gegaan. Ik hoop dat ik je snel van terugkoppeling kan voorzien, Tochjo!
Update: Op dit moment zijn ze druk bezig met de bouw van de reishistorie pagina’s in het nieuwe Mijn NS. Het bovenstaande probleem is dan in het nieuwe mijn NS opgelost. Alle transacties kunnen opgevraagd en geëxporteerd worden naar Excel. De verwachting is dat de nieuwe pagina's voor de reishistorie binnen maximaal 4 weken live staan. De oplossing is onderweg maar je dient dus nog even geduld te hebben 🙂
Reputatie 6
Badge +2
Update: Op dit moment zijn ze druk bezig met de bouw van de reishistorie pagina’s in het nieuwe Mijn NS. Het bovenstaande probleem is dan in het nieuwe mijn NS opgelost. Alle transacties kunnen opgevraagd en geëxporteerd worden naar Excel. De verwachting is dat de nieuwe pagina's voor de reishistorie binnen maximaal 4 weken live staan. De oplossing is onderweg maar je dient dus nog even geduld te hebben :)
Zie ook https://forum.ns.nl/mijn-ns-53/handleiding-mijn-reishistorie-trein-op-mijn-ns-27714/index1.html#post243356. bijdragevandennis
Badge +3
Zojuist merkte ik, bij het exporteren van mijn reistransacties van heel 2016 naar pdf, dat bij het selecteren van het hele jaar niet alle transacties werden meegenomen.
Inmiddels zitten we in de nieuwe Mijn NS-omgeving te werken, maar het probleem is niet opgelost. Integendeel; als ik nu bij Mijn reishistorie kies voor Alles, dan verschijnen er maar 144 transacties, met 8 mei als oudste. Verder geen enkele indicatie dat dit toch niet alle transacties zijn.

Kan een moderator aangeven of men op de hoogte is van deze beperking en bezig is deze beperking op korte termijn op te heffen? Zoals ik eerder aangaf, zonder enige melding een deel van de gevraagde transacties niet exporteren vind ik een behoorlijke fout die toch wat meer aandacht mag krijgen.
Reputatie 6
Badge +2
201808 7 22:02 aantaltransacties
Zie ook https://community.ns.nl/mijn-ns-53/handleiding-mijn-reishistorie-trein-op-mijn-ns-27714/index1.html#post329295.
Badge +3
Ik zou graag nog antwoord krijgen op mijn vraag:

Kan een moderator aangeven of men op de hoogte is van deze beperking en bezig is deze beperking op korte termijn op te heffen?
Je kan tot 18 maanden terugkijken. Reizen die eerder gemaakt zijn mogen wij wettelijk niet bewaren en kunnen daarom niet in worden gezien. Voor de rest is er geen beperking tot het inzien van je reisgeschiedenis.

Reageer