beantwoord

Reishistorie exporteren naar excel


Ik wilde mijn reishistorie exporteren naar excel, maar als ik krijg telkens alleen de maand augustus terug ook al verander ik de periode. Enig idee hoe ik de andere periodes ook kan exporteren?
icon

Beste antwoord door Iris NS 2 februari 2017, 09:30

Toevallig hebben Annewil en ik net bericht gehad. Er wordt gewerkt aan een oplossing en het streven is om deze oplossing op 17 januari door te voeren als alles goed gaat.



Goedemorgen allemaal,



De oplossing is even geleden doorgevoerd. Werkt het bij iedereen inmiddels naar behoren?
Bekijk origineel

122 reacties

@Erryt NS tuurlijk zou ik daar begrip voor willen hebben. Maar om begrip te krijgen moet je ook iets geven waar de ander begrip voor kan hebben. 

Pas nadat ik (volgens jou) in mijn reactie te ver ga geef je de echte reden. De NS vind het te duur om dit op te lossen. Ook in vele andere topic geeft de NS nooit terugkoppelimg op iets dat doorgezet wordt.

Hoe kan ik begrip hebben voor iets waarvan de NS alleen aangeeft dat het niet kan? En dat dan maanden na de eerste vraag.

Ook als voorbeeld van een topic dat loopt over fietskluizen die niet gebruikt kunnen worden bij een nieuw station. De reiziger ziet fietskluizen waar niets mis mee lijkt te zijn en vraagt zich af waarom dit al maanden zo is. Het enige antwoord dat komt is dat de fietskluizen nog niet gebruikt kunnen worden. Daar kweek je geen begrip mee, de reiziger (ook die niet dit forum bezoekt) denk waarom kan ik die kluis niet gebruiken. Tuurlijk kan je geen afspraken tussen NS en een aannemer openbaar maken, maar je kweekt wel begrip door aan te geven (als voorbeeld) dat de software nog geïnstalleerd moet worden, de uplink voor internet nog niet werkt. 

Wees transparant, geef terugkoppeling op vragen en klachten. Dan krijg je begrip!

Ik snap dat het een keuze is hoe transparant je wil zijn als NS, maar je kan niet als NS het beleid hebben op het forum vooral zoete woorden te gebruiken, zaken eenzijdig door te zetten zonder terugkoppeling en dan de gebruikers vragen begrip voor de situatie te hebben.

Ik heb de vraag uitgezet en kom hierop terug.
Reputatie 7
Badge +3
125 transacties, allemaal reizen, oudste is van 23 juli 2018



Maar ook wanneer ik handmatig een andere periode van meerdere maanden selecteer krijg ik vaak dit aantal van 125 transactie of iets in de buurt, bv 126 of 127 transacties en dan ook niet de hele periode die ik selecteer.
Ik ben nog met deze case bezig. Alles ligt nu bij de juiste persoon om dit uit te laten zoeken.
Wederom dien ik te melden dat ik er nog mee bezig ben.
Ik heb begrepen dat we dicht bij een oplossing zijn. Ik hoop uiterlijk volgende week met een antwoord te komen.
Het is mij vorige week helaas niet gelukt, maar ik hoop deze week met meer nieuws te komen.
Helaas dien ik weer hetzelfde als vorige week aan te geven. Ik hoop woensdag een update te kunnen geven.
Ik heb weer een reminder verstuurd. Er is beweging, maar ik kan er nog niets over kwijt.,
Ik heb een reminder gestuurd dat ik graag een antwoord aan jullie wil geven.
Helaas dien ik weer aan te geven dat ik niets heb ontvangen. Ik heb net een reminder verstuurd en daarbij aangegeven dat het wel erg lang duurt.
Reputatie 7
Badge +3

Eigenlijk zouden we op het forum naast de Like-knop ook een “Sad :("-knop moeten hebben.

Erryt NS heeft een terugkoppeling gegeven, is erg transparant geweest en heeft erg z'n best gedaan om het tot een ander antwoord te laten komen. Ik denk dat hij het zelfs met liefde aan zou passen als dat zou kunnen. Dat het antwoord je niet aanstaat verdient niet zo'n reactie, Marv87.

Ik zie geen verschil. Een oplossing zou zijn als het vinkje bovenaan voor alle pagina's zou werken, maar het werkt alleen voor de 10 transacties op de huidige pagina. Ook staan het vervoermiddel en het vervoersbedrijf nog niet in het csv-bestand.

Dankje, Alex1. Ik geef je suggesties door. Bedoel je dat je nu geen verschil merkt wanneer je op dezelfde dag verschillende periodes wilt exporteren?
De oplossing is even geleden doorgevoerd. Werkt het bij iedereen inmiddels naar behoren?
Het lijkt erop dat er voor elke periode weer geëxporteerd kan worden, maar het is nog altijd zo dat er maximaal 301 transacties in een geëxporteerd overzicht staan. Weet je of men bezig is dit op korte termijn aan te passen zodat alle transacties van de opgegeven periode in de export komen te staan?


Ik heb dit wel aangegeven, Tochjo. Ik heb jullie feedback nog eens doorgegeven aan de afdeling. Ik laat het weer weten als ik meer weet 🙂
Reputatie 6
Badge +2
Ik zie geen verschil. Een oplossing zou zijn als het vinkje bovenaan voor alle pagina's zou werken, maar het werkt alleen voor de 10 transacties op de huidige pagina. Ook staan het vervoermiddel en het vervoersbedrijf nog niet in het csv-bestand.
Dankje, Alex1. Ik geef je suggesties door. Bedoel je dat je nu geen verschil merkt wanneer je op dezelfde dag verschillende periodes wilt exporteren?

Alex1 doelt blijkbaar op het besproken onhandige van https://www.ov-chipkaart.nl/mijn-ov-chipkaart-b/mijn-ov-reishistorie/mijn-ov-reishistorie.htm (zie https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/reishistorie-exporteren-naar-excel-29377/index1.html#post184674). Hiervoor zouden we ons moeten wenden tot TLS. bijdragevandennis
Reputatie 2
Bedoel je dat je nu geen verschil merkt wanneer je op dezelfde dag verschillende periodes wilt exporteren?
Ik bedoel dat ik geen verbeteringen bespeur.
En wat "de" oplossing is die is doorgevoerd is me niet duidelijk.
Reputatie 6
Badge +2
Bedoel je dat je nu geen verschil merkt wanneer je op dezelfde dag verschillende periodes wilt exporteren?
Ik bedoel dat ik geen verbeteringen bespeur.
En wat "de" oplossing is die is doorgevoerd is me niet duidelijk.

Iris NS heeft het over Mijn NS, niet over ov-chipkaart.nl. bijdragevandennis
Badge +3

...

Bedoel je dat je nu geen verschil merkt wanneer je op dezelfde dag verschillende periodes wilt exporteren?
Ik bedoel dat ik geen verbeteringen bespeur.
En wat "de" oplossing is die is doorgevoerd is me niet duidelijk.

Iris NS heeft het over Mijn NS, niet over ov-chipkaart.nl. bijdragevandennis

Heb jij problemen met het exporteren van je reishistorie in je OV-chipkaart account, Alex1?
Reputatie 2
Het is wel omslachtig: om de inchecktijden te krijgen moet je ze eerst allemaal aanvinken. Dat kan maar met vijf tegelijk. Daarna in het spreadsheet die tijden een rij naar beneden verplaatsen en dan de incheckrijen verwijderen. Dan staat het oplaadbedrag nog in de verkeerde kolom, evenals het station waar je toeslag op je kaart laadt.
Reputatie 6
Badge +2
Dat halveren van het aantal rijen is niet echt nodig, behalve als je reizen wil kunnen sorteren. bijdragevandennis
Kun je aangeven of je het MijnNS account of het OV-chipkaart account bedoelt, Alex1?
Reputatie 2
Het gaat over ov-chipkaart.nl.
@Alex1 Ik raad je aan om contact op te nemen met klantenservice OV-chipkaart hierover. Je kunt de klantenservice van het bedrijf OV-chipkaart bereiken door te bellen met 0900-0980 of kijk op www.ov-chipkaart.nl.

Reageer