beantwoord

Reishistorie van inmiddels ingeleverde kapotte kaart

• 29 april 2015
  • 6 reacties
  • 181 Bekeken

Ik zou een kaart die een tijd geleden kapot is gegaan moeten koppelen aan mijn account om de reishistorie in te kunnen zien. De kaartnummer heb ik, maar de kaartservicecode opvragen bij een automaat is onmogelijk - omdat ik de kaart dus niet meer heb. Een NS moderator die hier een goed idee over heeft?
Dank!
icon

Beste antwoord door Janou NS 30 april 2015, 09:34

Ik zou een kaart die een tijd geleden kapot is gegaan moeten koppelen aan mijn account om de reishistorie in te kunnen zien. De kaartnummer heb ik, maar de kaartservicecode opvragen bij een automaat is onmogelijk - omdat ik de kaart dus niet meer heb. Een NS moderator die hier een goed idee over heeft?
Dank!

Goedemorgen J_Mwld! Welkom op het NS Forum. Ik ben bang dat ik je moet teleurstellen. Om de reishistorie te kunnen inzien moet er een Ov-chipkaart aanwezig zijn.
Bekijk origineel

6 reacties

Hoi!

Mijn advies is om de kaart te koppelen aan een Mijn OV-chipkaart account, op OV-chipkaart.nl. Deze heeft namelijk geen kaartservicecode nodig.

Overigens betwijfel ik of het (al) mogelijk is om gemaakte reizen online terug te zien voor dat je een OV-chipkaart hebt toegevoegd aan een account.

Succes, J_Mwld.
Op www.ov-chipkaart.nl is het niet mogelijk om informatie te zien van reizen die zijn gemaakt voor het toevoegen van de kaart aan het account. In MijnNS is dat wel mogelijk.
Dank!

Goedemorgen J_Mwld! Welkom op het NS Forum. Ik ben bang dat ik je moet teleurstellen. Om de reishistorie te kunnen inzien moet er een Ov-chipkaart aanwezig zijn.
Dank!

Janou, jullie kunnen toch ook zonder de OV-chipkaart toegang krijgen tot de reishistorie op basis van het kaartnummer. Is het dan niet mogelijk om diezelfde toegang aan de eigenaar van de kaart te verlenen?

Dank!

Janou, jullie kunnen toch ook zonder de OV-chipkaart toegang krijgen tot de reishistorie op basis van het kaartnummer. Is het dan niet mogelijk om diezelfde toegang aan de eigenaar van de kaart te verlenen?

Dat kunnen wij zeker inzien theofiel! Maar dit krijg je dan niet officieel zwart op wit en ik kan niet van alle afgelopen maanden alle reishistorie doorgeven. Als het om een aantal reizen gaat is dat natuurlijk geen probleem
Dat kunnen wij zeker inzien theofiel! Maar dit krijg je dan niet officieel zwart op wit en ik kan niet van alle afgelopen maanden alle reishistorie doorgeven. Als het om een aantal reizen gaat is dat natuurlijk geen probleem

Hallo Janou, ik bedoelde niet dat jullie dan alle informatie om zouden moeten zetten, het ging mij meer om het omzetten van een vlaggetje dat een bepaald account toegang heeft tot de gegevens van een ov-chipkaart. Als dat voor jullie account kan gebeuren, moet dat toch zeker kunnen voor de eigenaar van de kaart.

Reageer