beantwoord

Reisinformatie vervoerders in Mijn reishistorie

  • 3 maart 2014
  • 5 reacties
  • 1556 Bekeken

hoi even een vraag bij mijn reishistorie
kan je zien dat je met ns heb gereisd en zo nodig geld bij vertraging aan vragen en heb afgelopen weekend gereisd met een regionale vervoerder maar dat staat er dan niet bij in de reishistorie stel als je vertraging krijgt met een regionale vervoeder hoe moet je dan je geld bij vertraging teug vragen is het niet mogelijk om dat ook in de reishistorie te verwerken zal wel handig zijn

icon

Beste antwoord door Loes 3 maart 2014, 12:22

Klopt inderdaad Annemiek, NS mag inderdaad geen gegevens van andere vervoerders publiceren en dat geldt andersom ook. Ter aanvulling kun je vaak bij de verschillende kaartautomaten wel zien dat je met een andere vervoerder hebt gereisd, je ziet dan de check-in bij bijvoorbeeld Arriva, de datum en tijd, maar verder eigenlijk niets. Als je kijkt op een automaat van bijvoorbeeld Arriva, zal datzelfde het geval zijn bij reizen bij NS.
TLS is inderdaad de enige, die alle gegevens van alle vervoerders krijgt en kan vertalen en daarom dus wel een volledig overzicht mag geven aan de reiziger, er is namelijk geen sprake van oneerlijke concurrentie, wat Annemiek verder ook aangeeft, dat klopt, bij elke vervoerder moet je foutjes of Geld terug bij Vertraging indienen.
Bekijk origineel

5 reacties

Nee, NS mag vanwege de privacywetgeving geen informatie verzamelen over reizen die mensen maken met andere vervoerders. Waarschijnlijk ontvangt NS die informatie ook niet van TLS. Als je vertraging hebt opgelopen bij een andere vervoerder kun je via NS geen gebruik maken van de regeling 'Geld terug bij vertraging', maar moet je bij die vervoerder zelf uitzoeken hoe het daar geregeld is.
Nee, NS mag vanwege de privacywetgeving geen informatie verzamelen over reizen die mensen maken met andere vervoerders. Waarschijnlijk ontvangt NS die informatie ook niet van TLS. Als je vertraging hebt opgelopen bij een andere vervoerder kun je via NS geen gebruik maken van de regeling 'Geld terug bij vertraging', maar moet je bij die vervoerder zelf uitzoeken hoe het daar geregeld is.

oke op die manier dank je voor de infomatie;)
Als je een compleet reisoverzicht wilt hebben, dan is het misschien het overwegen waard om bij TLS (www.ov-chipkaart.nl) een account aan te maken.
Met welke vervoerde je ook reist, alle tripjes met bus, tram, metro, trein komen daar keurig op een rijtje te staan.
Klopt inderdaad Annemiek, NS mag inderdaad geen gegevens van andere vervoerders publiceren en dat geldt andersom ook. Ter aanvulling kun je vaak bij de verschillende kaartautomaten wel zien dat je met een andere vervoerder hebt gereisd, je ziet dan de check-in bij bijvoorbeeld Arriva, de datum en tijd, maar verder eigenlijk niets. Als je kijkt op een automaat van bijvoorbeeld Arriva, zal datzelfde het geval zijn bij reizen bij NS.
TLS is inderdaad de enige, die alle gegevens van alle vervoerders krijgt en kan vertalen en daarom dus wel een volledig overzicht mag geven aan de reiziger, er is namelijk geen sprake van oneerlijke concurrentie, wat Annemiek verder ook aangeeft, dat klopt, bij elke vervoerder moet je foutjes of Geld terug bij Vertraging indienen.
Beste Jorisjan,

Het antwoord wat Loes geeft is het juiste antwoord. Bij NS kun je enkel je reishistorie van de NS inzien en daarop acties uitvoeren (zoals Geld Terug Bij Vertraging of een check-out registreren).
Ik heb je titel aangepast en het topic verplaatst, om deze beter vindbaar te maken. :)

Met vriendelijke groet,

Stephan

Reageer