beantwoord

reiskosten

• 3 October 2021
  • 6 reacties
  • 103 Bekeken

Op zondag 26 september reisde ik ‘ochtends van Amsterdam Sloterdijk naar Houten en ‘s middags terug van Houten naar Amsterdam Centraal. Voor de heenreis factureert NS mij € 5,40, voor de kortere terugreis € 5,82. 

Op 8 september reisde ik ‘s ochtends (na negenen) van Amsterdam Sloterdijk naar Zandvoort en rond de middag terug van Zandvoort naar Amsterdam Sloterdijk. Voor de heereis factureerde NS mij € 2,34, voor de net zo lange terugreis € 3,18.

Kan iemand een poging doen mij uit te leggen wat hier gebeurt?

Chris van Koppen

icon

Beste antwoord door Robert B 3 October 2021, 16:13

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Die € 5,40 kan ik zo gauw niet plaatsen. Heeft u daarvoor eerst nog een ander stuk gereisd? De € 5,82 is de normale prijs Houten - Amsterdam Centraal met 40% korting.

Ook die € 2,34 snap ik niet helemaal. € 3,18 is de normale prijs voor Sloterdijk - Zandvoort met 40% korting.

Kunt u misschien een screenshot van de reishistorie uit Mijn NS plaatsen?

Badge +3

Welkom terug bij de NS Community!

Dit komt ongetwijfeld door langeafstandskorting, waarbij er op Sloterdijk overgestapt is door poortjes. Ik ga even rekenen

Reputatie 6

Dit komt ongetwijfeld door langeafstandskorting, waarbij er op Sloterdijk overgestapt is door poortjes. Ik ga even rekenen… 

Lijkt mij niet Zandvoort-Sloterdijk is een rechtstreekse trein zonder poortjes. En ook Houten-Sloterdijk en Houten Amsterdam ligt niet op een rit waarbij extra kosten ivm poortjes sloterdijk in rekening worden gebracht.

Badge +3

Amsterdam Sloterdijk - Houten is 51 TE (tariefeenheden/kilometer), dat zou normaal € 6,24 kosten (2e klas 40% korting).

€ 5,40 is het verschil tussen een reis van 85-51 tot 91-51 TE, je hebt dus al 34 tot 40 TE gereisd (en afgerekend) naar Sloterdijk en bent daar overgestapt via de poortjes.

Je kwam dus voor die reis naar Houten ongeveer uit Alkmaar (35 TE) of Hoorn (39 TE) :thinking:

Voor de rit Sloterdijk - Zandvoort geldt iets soortgelijks. Dat is 23 TE en € 2,34 is het verschil tussen 88-65 TE dus in dit geval had je al 65 TE gereisd naar Sloterdijk. Dat zou vanuit Anna Pauwlona kunnen zijn bijvoorbeeld.

Reputatie 6

Amsterdam Sloterdijk - Houten is 51 TE (tariefeenheden/kilometer), dat zou normaal € 6,24 kosten (2e klas 40% korting).

€ 5,40 is het verschil tussen een reis van 85-51 tot 91-51 TE, je hebt dus al 34 tot 40 TE gereisd (en afgerekend) naar Sloterdijk en bent daar overgestapt via de poortjes.

Je kwam dus voor die reis naar Houten uit Alkmaar (35 TE) of Hoorn (39 TE) :thinking:

Voor de rit Sloterdijk - Zandvoort geldt iets soortgelijks. Dat is 23 TE en € 2,34 is het verschil tussen 88-65 TE dus in dit geval had je al 65 TE gereisd naar Sloterdijk. Dat zou vanuit Anna Pauwlona kunnen zijn bijvoorbeeld.

Je zal wel gelijk hebben @Robert B maar dit staat niet in het verhaal van TS. Zo wordt het natuurlijk een raadspelletje

Badge +3

Je zal wel gelijk hebben @Robert B maar dit staat niet in het verhaal van TS. Zo wordt het natuurlijk een raadspelletje

Ben gek op puzzelen, en bovenstaande is een plausibele/sluitende verklaring voor de berekende kosten :rofl:

@Chris A.J. van Koppen is de jury die de uitslag mag bevestigen.

Reageer