beantwoord

Reizen met de Businesscard en Jaartrajectabonnement

Ik heb een jaartrajectkaart voor het traject Den Haag CS - Gouda.
Soms moet ik voor mijn werk naar Utrecht. Dan kan ik een businesskaart van mijn werk gebruiken voor de reis van Gouda naar Utrecht.

Op de terugreis, ga ik niet meer langs kantoor en wil ik direct naar huis. Vanuit Utrecht wil ik dan met de intercity direct naar Den Haag CS reizen. Hoe zou ik dit volgens NS moeten doen?
1. Inchecken op Utrecht met de businesskaart, uitstappen op Gouda, het station uitlopen, daar uitchecken en dan de volgende trein maar nemen naar Den Haag CS?
2. Mijn werk teveel laten betalen en pas op Den Haag CS uitchecken?
3. Of zijn er nog andere manieren waarop niet dubbel wordt betaald voor het traject Gouda - Den Haag CS en waarbij ik gewoon in de intercity kan blijven zitten?

Alvast bedankt voor de informatie!

Laurens
icon

Beste antwoord door Bart NS 23 september 2014, 08:40

Leuk dat je je vraag stelt op het Serviceforum, Laurens. Zoals Waterdamp al aangeeft, is het mooi als je werkgever je gewoon op Den Haag laat uitchecken, dit kan je het best even daar overleggen. Indien dat niet kan, rest inderdaad de eerste optie. Ik verplaats je topic naar 'OV-chipkaart', daarnaast pas ik je titel iets aan om de vindbaarheid te vergroten.

Bekijk origineel

3 reacties

laurens123 schreef:

Ik heb een jaartrajectkaart voor het traject Den Haag CS - Gouda.
Soms moet ik voor mijn werk naar Utrecht. Dan kan ik een businesskaart van mijn werk gebruiken voor de reis van Gouda naar Utrecht.

Op de terugreis, ga ik niet meer langs kantoor en wil ik direct naar huis. Vanuit Utrecht wil ik dan met de intercity direct naar Den Haag CS reizen. Hoe zou ik dit volgens NS moeten doen?
1. Inchecken op Utrecht met de businesskaart, uitstappen op Gouda, het station uitlopen, daar uitchecken en dan de volgende trein maar nemen naar Den Haag CS?
2. Mijn werk teveel laten betalen en pas op Den Haag CS uitchecken?
3. Of zijn er nog andere manieren waarop niet dubbel wordt betaald voor het traject Gouda - Den Haag CS en waarbij ik gewoon in de intercity kan blijven zitten?

Alvast bedankt voor de informatie!

Laurens

De consultant van mijn werkgever beveelt aan: de hele reis als zakelijke reis klokken.
Logisch, dat je bedrijf op de lijn ligt, is toeval.
Leuk dat je je vraag stelt op het Serviceforum, Laurens. Zoals Waterdamp al aangeeft, is het mooi als je werkgever je gewoon op Den Haag laat uitchecken, dit kan je het best even daar overleggen. Indien dat niet kan, rest inderdaad de eerste optie. Ik verplaats je topic naar 'OV-chipkaart', daarnaast pas ik je titel iets aan om de vindbaarheid te vergroten.
Bart NS schreef:

Leuk dat je je vraag stelt op het Serviceforum, Laurens. Zoals Waterdamp al aangeeft, is het mooi als je werkgever je gewoon op Den Haag laat uitchecken, dit kan je het best even daar overleggen.

Het lijkt me voor de NS inderdaad een ideale situatie als de reiziger gewoon dubbel betaalt, maar gaat de NS ooit nog eens komen met een acceptabele oplossing voor deze situatie of creëren jullie eerst zelf een probleem en moeten reizigers en werkgevers vervolgens zelf maar uitzoeken hoe ze hiermee omgaan?

Reageer