beantwoord

Reizen met IC direct en toeslag

• 13 december 2019
  • 2 reacties
  • 94 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Morgen reis ik met een ov chipkaart (geen persoonlijke) van Amsterdam naar Rotterdam. Ik heb een toeslag gekocht voor dit traject (vanaf Schiphol) via de NS app. Is het voldoende om het e-ticket te laten zien aan de conducteur naast mijn ov? of kan ik deze ook laden op mijn niet-persoonlijke ov?

icon

Beste antwoord door Tochjo 13 december 2019, 09:49

Het is voldoende om het e-ticket (op papier of via de app) te laten zien. U kunt een als e-ticket gekochte toeslag niet op uw OV-chipkaart laden.

Voor toekomstige reizen: u kunt de toeslag eenvoudig op uw OV-chipkaart laden door deze op Amsterdam Centraal voor een rode toeslagzuil op het perron te houden. U betaalt dan met het saldo op de kaart. Als u in de daluren reist, is dat iets goedkoper dan de toeslag als e-ticket. Zie deze pagina voor meer informatie.

Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3

Het is voldoende om het e-ticket (op papier of via de app) te laten zien. U kunt een als e-ticket gekochte toeslag niet op uw OV-chipkaart laden.

Voor toekomstige reizen: u kunt de toeslag eenvoudig op uw OV-chipkaart laden door deze op Amsterdam Centraal voor een rode toeslagzuil op het perron te houden. U betaalt dan met het saldo op de kaart. Als u in de daluren reist, is dat iets goedkoper dan de toeslag als e-ticket. Zie deze pagina voor meer informatie.

Hi Romez en welkom bij de NS Community.

Tochjo heeft je voorzien van een heldere reactie. Kan je hier verder mee? 

Reageer