beantwoord

Reizen met muntgeld

Gebruik mijn OV kaart voor lange afstanden en voor kleine afstanden koop ik altijd losse kaartjes. Dit is dan niet meer mogelijk, want ik moet voor elke korte afstand dus 1 euro meer betalen?
icon

Beste antwoord door Bart NS 10 juli 2014, 14:43

Leuk dat je je vraag op het Serviceforum stelt, Paraplu. In de reacties is volgens mij een mooie suggestie naar voren gekomen om je kleingeld alsnog aan de trein te besteden: je kunt je OV-chipkaart opladen met minimaal € 4,00 om zo alsnog de reis met de OV-chipkaart te kunnen maken. Dank allen voor de reacties. Dit topic verplaats ik naar OV-chipkaart, daar past het het beste.
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 3
Badge
Waarom zou u uw OV-kaart niet gewoon voor korte afstanden gebruiken?
Omdat ik dan altijd mijn kleine geld in de automaat kan doen voor papierenkaartjes en dat besparen op mijn OV kaart
Reputatie 3
Badge
Aha. Dan vrees ik inderdaad dat u uw kleine geld ergens anders zult moeten besteden, of telkens 1 euro meer aan klein geld moet achterlaten bij NS dan strikt noodzakelijk.

Ik geloof overigens dat je het saldo van je kaart ook kunt opladen bij een automaat die muntgeld slikt (heb het even niet zo in mijn hoofd zitten). Dat zou ook een oplossing zijn. Misschien weet een van de andere forumleden het uit zijn hoofd.
Badge
Ik geloof overigens dat je het saldo van je kaart ook kunt opladen bij een automaat die muntgeld slikt (heb het even niet zo in mijn hoofd zitten). Dat zou ook een oplossing zijn. Misschien weet een van de andere forumleden het uit zijn hoofd.
Ja, dat kan!
Reputatie 6
Badge +2
Vanaf € 4.
Reputatie 4
Badge
Aha. Dan vrees ik inderdaad dat u uw kleine geld ergens anders zult moeten besteden, of telkens 1 euro meer aan klein geld moet achterlaten bij NS dan strikt noodzakelijk.

Volgens mij kun je bij een bolle automaat met 1, 5, 10 en hogere bedragen opwaarderen. Dus zo kun je je kleingeld bij NS storten op je ov-chipkaart. Dat mag je zelfs vaker dan 6x per jaar kosteloos doen in tegenstelling tot bij mijn bank. Maar als u graag van uw kleingeld af wilt dan zijn lokale winkeliers er vaak ook erg blij mee en wisselen het zo voor u om naar briefgeld.
Wilde niet echt van mijn kleine geld af, maar spaarde het wel altijd op om een los treinkaartje te kopen voor korte afstanden. Nu moet ik 1 euro meer betalen voor een los kaartje en dat vind ik erg veel geld.
Ja, maar als je nu even gelezen had, kan dat nog steeds. Je kunt je muntgeld gewoon gebruiken om het saldo op je chipkaart op te waarderen en er vervolgens mee reizen.
Ja had het wel gelezen! Maar vind het erg omslachtig! Gewoon centjes in de automaat en dan het kaartje er meteen uit!
Volgens mij zijn er nauwelijks extra handelingen nodig.
Reputatie 4
Badge
Dat is met je ov-kaart ook heel simpel. Gewoon centjes in de automaat en dan het kaartje er even voorhouden. En als je graag een kaartje uit de automaat wil hebben neem je er een transactiebon bij. 😛
Leuk dat je je vraag op het Serviceforum stelt, Paraplu. In de reacties is volgens mij een mooie suggestie naar voren gekomen om je kleingeld alsnog aan de trein te besteden: je kunt je OV-chipkaart opladen met minimaal € 4,00 om zo alsnog de reis met de OV-chipkaart te kunnen maken. Dank allen voor de reacties. Dit topic verplaats ik naar OV-chipkaart, daar past het het beste.

Reageer