beantwoord

Reizen naar België met "weekendbiljet Roosendaal"

• 15 september 2014
  • 3 reacties
  • 1320 Bekeken

Ik reis soms met een "weekendbiljet van/naar Roosendaal" van de NMBS. Voor het Nederlandse traject tot Roosendaal koop ik dan een binnenlands vervoerbewijs. Ik kan geen papieren treinkaartje met 40% korting meer kopen (voordeeluren abo) tussen een Nederlands station en Roosendaal dus dat gaat dan normaal gesproken met de OV-Chipkaart.
De NS zegt dat je een papieren treinkaartje kunt kopen met vrij reizen op het Belgische traject maar dan nog is dit duurder. In mijn geval een enkele reis 40% korting Den Haag C - Roosendaal kost 8,30 maar via NS International met vrij reizen Belgisch traject wordt dit 9,50, ik denk omdat ik dan het stukje Roosendaal-Roosendaal grens ook moet betalen terwijl dit al is betaald met het weekendbiljet van de NMBS. Ik vind dit neigen naar diefstal van mijn geld en in ieder geval klantonvriendelijk.
Graag verneem ik een reactie van NS en hoop ik dat er gekeken kan worden naar een optie in het bestelproces op NS International om ook vrij reizen te kiezen VANAF Roosendaal.

Een simpele oplossing kan al zijn om eens serieus te gaan kijken naar de optie om CICO palen op de perrons van station Roosendaal neer te zetten. Ook niet klantvriendelijk maar voor sommigen in ieder geval beter!
Heen en weer rennen om uit te checken in Roosendaal op de IC naar België is sowieso belachelijk en dan mis je de trein ook nog hoogstwaarschijnlijk.
icon

Beste antwoord door Dennis 15 september 2014, 08:43

De NS zegt dat je een papieren treinkaartje kunt kopen met vrij reizen op het Belgische traject maar dan nog is dit duurder. In mijn geval een enkele reis 40% korting Den Haag C - Roosendaal kost 8,30 maar via NS International met vrij reizen Belgisch traject wordt dit 9,50, ik denk omdat ik dan het stukje Roosendaal-Roosendaal grens ook moet betalen terwijl dit al is betaald met het weekendbiljet van de NMBS. Ik vind dit neigen naar diefstal van mijn geld en in ieder geval klantonvriendelijk.
Graag verneem ik een reactie van NS en hoop ik dat er gekeken kan worden naar een optie in het bestelproces op NS International om ook vrij reizen te kiezen VANAF Roosendaal.

Ik vind je toon wel erg klagerig, maar afgezien daarvan:

In verband met de speciale tickets van NMBS van/naar Roosendaal (ook de Go Pass 1, zie https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/uitchecken-roosendaal-intercity-antwerpen-3538), en het feit dat daar doorgaande treinen naar België langskomen, zou het inderdaad handig zijn als je volgens de regels voor internationale tickets een binnenlands ticket naar Roosendaal zou kunnen kopen (eenmalige chipkaart of e-ticket met korting).
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Ik vind je toon wel erg klagerig, maar afgezien daarvan:

In verband met de speciale tickets van NMBS van/naar Roosendaal (ook de Go Pass 1, zie https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/uitchecken-roosendaal-intercity-antwerpen-3538), en het feit dat daar doorgaande treinen naar België langskomen, zou het inderdaad handig zijn als je volgens de regels voor internationale tickets een binnenlands ticket naar Roosendaal zou kunnen kopen (eenmalige chipkaart of e-ticket met korting).
Beste Jochem1980, welkom op het forum. Voor reizigers tussen Nederland en België die een Belgisch vervoerbewijs tot aan Roosendaal hebben is op dit moment inderdaad niet mogelijk met korting te reizen zonder in- en uit te checken op station Roosendaal. Ik zal dit hier onder de aandacht brengen, wellicht is er wat anders mogelijk. Je kunt voor nu inderdaad een ticket vanaf de België kopen via NS international, maar zoals gezegd betaal je dan dubbel voor het stuk Roosendaal Grens-Roosendaal.
Bijna een maand geleden heb ik dit punt ook al eens aangekaart (zie https://forum.ns.nl/overige-producten-6/kaartje-voor-nederlands-deel-beneluxtrein-4314).
Ik vind het eigenlijk niet kunnen dat je verplicht wordt om het gedeelte Roosendaal - Roosendaal Grens dubbel te betalen, alleen maar omdat NS hier nog geen oplossing voor heeft. In mijn ogen is dat gewoon diefstal.

Zou een oplossing niet kunnen zijn om op het perron in Roosendaal de uitcheckpalen zodanig strategisch te plaatsen dat je de trein uit kunt lopen, uitcheken en weer instappen voordat de trein wegrijdt?

Zou een andere oplossing niet kunnen zijn dat de conducteur een draagbaar uitcheckappraat heeft zodat je daar uit kan checken op station Roosendaal?

Reageer