Reizen op rekening met OVPay | NS Community
beantwoord

Reizen op rekening met OVPay

  • 18 November 2022
  • 3 reacties
  • 209 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Ik reis nu met reizen op rekening van NS, in al het openbaar vervoer. Dit bevalt mij enorm, niet meer al die losse hapjes die op willekeurige momenten van mijn rekening af gaan, maar 1 bedrag dat maandelijks van mijn rekening af gaat, op een gunstig moment van de maand.  Heel overzichtelijk en ik kan nog steeds naar mijn afspraken toe als ik een keer weinig geld heb. Weet iemand of dat straks ook nog steeds mogelijk zal zijn met OV Pay?  Ik ben heel bang dat de overzichtelijkheid en mijn bewegingsvrijheid straks veel minder zullen worden.

icon

Beste antwoord door Laura NS 18 November 2022, 15:37

Bekijk origineel

3 reacties

Welkom op onze NS Community, NNNie! Ik heb er geen idee van of dat in de toekomst zo zal zijn. Maar ik kan je suggestie er natuurlijk altijd bij zetten. Bedankt voor deze (positieve) feedback!

Reputatie 7
Badge +1

Hangt ervan af vooral of en zo ja welk soort ABO je dan ernaast/bij neemt. OV-pay op zich is enkel de vervanging van de huidige anon. chipkaart en eigenlijk veel meer op bustram gericht-daar is het inmiddels al bij ruim de helft van de vloot bruikbaar. NS schuifelt wat schoorvoetend achteraan-net zoals ze destijds ooit dachten dat die chipkaart enkel iets zou worden voor bustram en er tot eigen spijt door een of ander ministertje ertoe gedwongen werden.

Je meldt niet duidelijk of je een soort ABO hebt-vrijwel iedereen die iets vaker in de daluren trein neemt heeft wel DalKorting-dan blijf je dus vooralsnog daarvoor een aparte soort chipkaart nodig hebben-ook als je bvb leeftijdkorting hebt. De huidige vorm van OVpay betekent gewoon ala FLEX-basis maar dan per dag afrekenen.

Overigens wemelt het op dit forum met verzoeken van mensen die hun maandelijkse afrekendatum bij NS juist willen verplaatsen-tot net na betaaldag. Het is maar net wanneer je ooit-zonder daar ooit bij stil te staan-toevallig bent aangemeld.

Reputatie 7
Badge +2

Hangt ervan af vooral of en zo ja welk soort ABO je dan ernaast/bij neemt. OV-pay op zich is enkel de vervanging van de huidige anon. chipkaart 

Nee, dat is niet waar (zoals wel vaker het geval bij jou).

OVpay is uiteindelijk de vervanger van het huidige OV-chipkaartsysteem. Voor nu alleen nog voor reizen zonder abonnement, maar desondanks eerder vervanging van losse kaartjes op de bus of uit de automaat dan van de anonieme OV chipkaart.

Wanneer OVpay volledig is ingevoerd kan je ook gewoon producten aan je bankpas koppelen, of aan een OV pas (zo heet de opvolger van de OV chipkaart).

Als het zover is komt er wel weer een nieuw productenpalet, aangepast aan de nieuwe mogelijkheden die het modernere systeem biedt.

Reageer