Reizen op saldo

• 13 juli 2015
  • 6 reacties
  • 5238 Bekeken

Ik heb reizen op saldo. Ik heb dit angevraagt omdat ik altijd zelf opwaardeer. Eigenlijk weet ik niet wat dit inhoud. Kan ik dan toch met mijn dochter mee reizen met 40korting.

6 reacties

Badge +3
Het product Reizen op saldo is nodig als u met uw OV-chipkaart bij NS op saldo wilt reizen. U kunt op die OV-chipkaart gewoon het product Samenreiskorting laden als u eens met uw dochter mee wilt reizen. Als u dan in- en uitcheckt, wordt het kortingstarief berekend en afgeschreven. Zie www.ns.nl/samenreiskorting voor meer informatie over samenreiskorting.
Dank u wel!
Nu heb ik toch nog een vraagje Wat houd dit in reizen op saldo?
Badge +3
Op een persoonlijke of anonieme OV-chipkaart laadt u saldo. Dat is het tegoed dat op de kaart staat. Van dit saldo kunt u uw reizen betalen. Reist u met bus, tram, metro of een trein van een andere vervoerder dan NS, dan kunt u het saldo meteen gebruiken om uw reis mee te betalen. NS wil graag voordat u met uw saldo bij NS kunt reizen van u weten in welke klasse u gaat reizen. U moet daarom eerst het product "Reizen op saldo" op uw kaart laden, zoals dat technisch heet. Daarbij geeft u aan in welke klasse u wilt reizen. Als dat product op uw kaart staat, kunt u ook bij NS met het saldo op uw kaart uw reizen betalen.

Als u op uw kaart naast het product "Reizen op saldo" nog een ander product zet dat geldig is bij NS, bijvoorbeeld Samenreiskorting of een abonnement, dan zal dat product worden gebruikt om te bepalen hoeveel u moet betalen. U kunt dus Samenreiskorting naast "Reizen op saldo" op uw kaart laden en betaalt dan het kortingstarief.
Wat ben ik blij met dit forum. Nu wordt mij eens goed uit gelegd wat dit inhoud. Heb ns gebeld daar werd ik ook niet wijzer van. Mijn vraag gesteld aan ¨eva¨ op de site van ns. Daar werd mijn vraag ook niet fatsoenlijk beantwoord. Nogmaals bedankt !!!!
Reputatie 1
Badge
EVA is gewoon een apparaatje dat soms, op goed geluk, doorverwijst naar FAQ-s, het is geen mens dat kan nadenken. De betere antwoorden op dit forum komen bijna allemaal van ervaren reizgers die ook nog wat weten van hoe het nou precies werkt bij NS en dingen kunnen uitleggen in gewone mensentaal die al die PR-reclameboys van NS zelf ook niet precies weten.
In dit geval had NS dus beter gewoon kunnen zeggen: U moet ons melden in welke klasse U wenst te gaan reizen. En als je het zou willen: dat kan je ook nog wijzigen voor 1 dag of langer van 2e naar 1e.
Overigens krijg je dat tegenwoordig al automatisch op je kaart-2e klas, als je een keertje saldo bijlaadt via een NS-automaat.

Reageer