beantwoord

reizen ov zonder fysieke kaart

• 19 June 2021
  • 2 reacties
  • 64 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Is het mogelijk om zonder fysieke ov kaart te reizen. Door bv gebruik te maken van de app of moet dit altijd fysiek met een ov kaart? Heb er een aangevraagd, maar weet niet of ie op tijd binnen is voordat ik op vakantie ga. Ik zou iemand kunnen vragen het nummer door te geven, zodat ik hem wel al kan koppelen aan de app. 
kan ik hem dan gebruiken via de app?? 

icon

Beste antwoord door bahnrider 20 June 2021, 13:57

Dus: beginnersfout, je meldt niet duidelijk wat je nu bedoelt met OV-kaart: enkel die chipkaart, verder leeg (in dat geval kan je hem zo uit een automaat halen) of een persoonlijke met je foto+naam erop en een soort ABO-dat duurt tenminste 5 werkdagen om hem te produceren.

Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3

U kunt reizen zonder OV-chipkaart, door bijvoorbeeld in de app een e-ticket aan te schaffen. Maar dan reist u altijd tegen vol tarief.

Het is niet mogelijk van de korting van een abonnement te profiteren zonder met de fysieke OV-chipkaart waar dat abonnement op staat, in en uit te checken.

Reputatie 6
Badge

Dus: beginnersfout, je meldt niet duidelijk wat je nu bedoelt met OV-kaart: enkel die chipkaart, verder leeg (in dat geval kan je hem zo uit een automaat halen) of een persoonlijke met je foto+naam erop en een soort ABO-dat duurt tenminste 5 werkdagen om hem te produceren.

Reageer