Skip to main content

Ik ben al een week bezig om een rekeningnummer te wijzigen op mijn account. Alle correcte stappen doornomen. Machtiging voor afschrijven van 1 cent gegeven. Tot 3 maal toe. Elke keer krijg ik de melding dat ik deze actie vandaag al ondernomen heb! Belachelijk. Ik kan nu niks meer. Ik heb 1 email gekregen met verzoek om het betreffende kaartnummer. Krijg ik een mailtje terug met 'wij kennen het kaartnummer ...  blabla niet'. Nou, dat is niet zo raar want dat kaartnummer heb ik inderdaad niet, nooit gehad, en nooit gemaild.. Zij zijn dus slordig met privégegevens. Ik heb na die mail met een vreemd kaartnummer niks meer gehoord. (Geschrokken?)Het begon al met dat mijn juiste inloggegevens niet werden geaccepteerd. Onmogelijk. Elke keer. Nooit ergens anders, altijd bij OV chip. Ik heb alle info gestuurd, screenshots van foutmeldingen, noem maar op. Het rekeningnummer mag níét gewijzigd worden. Op een klacht heb ik ook geen reactie gehad. Ik denk dat ze het gewoon te ingewikkeld vinden. Gewoon niet meer antwoorden is hun instelling. Mensen (zonder auto) zijn afhankelijk van het OV, OV Chip en NS zijn daarin de machthebbers. Wat kan het ze schelen als ze fouten maken, de vraag naar IV verandert daarmee niet  Tijd voor een landelijk gefaciliteerd systeem als eind vorige eeuw.

Vervelende situatie, jaycee1965. Het gebrek aan antwoord komt waarschijnlijk van de ontzettend grote drukte die er momenteel is. Dan blijft het antwoord even uit tot we aan je bericht toekomen. Zeker als dit een e-mail betreft. Wel heel bizar dat IBAN wijzigen maar niet lukt. Zou je mij een privébericht willen sturen, met je NAW-gegevens, geboortedatum en e-mailadres?


Vervelende situatie, jaycee1965. Het gebrek aan antwoord komt waarschijnlijk van de ontzettend grote drukte die er momenteel is. Dan blijft het antwoord even uit tot we aan je bericht toekomen. Zeker als dit een e-mail betreft. Wel heel bizar dat IBAN wijzigen maar niet lukt. Zou je mij een privébericht willen sturen, met je NAW-gegevens, geboortedatum en e-mailadres?

Inderdaad vervelend maar ik kan me niet voorstellen dat het sinds 2018 al zo druk is. Dat is wmb géén reden, maar goed. Wel fijn dat er nu iemand reageert 👍 ik zal mijn gegevens sturen (voor de derde keer 😆. Vraagje .. moet dat via Messenger, daar kreeg ik nl helemaal geen antwoord


Ik was even lunchen! Maar ik ga er nu direct naar kijken. :)


Ik was even lunchen! Maar ik ga er nu direct naar kijken. :)

Weet je niet uit je hoofd via welk systeem dat moet?


Als er hier op het forum door een moderator gevraagd wordt een privébericht te sturen, wordt er een privébericht via dit forum bedoeld.

Dit doe je door op de naam van de moderator (in dit geval Laura NS) te klikken en vervolgens op ‘Stuur bericht'.


Ik was even lunchen! Maar ik ga er nu direct naar kijken. :)

Weet je niet uit je hoofd via welk systeem dat moet?

Je mag hem sturen via Twitter, Facebook of via hier (liefst via hier).


Vervelende situatie, jaycee1965. Het gebrek aan antwoord komt waarschijnlijk van de ontzettend grote drukte die er momenteel is. Dan blijft het antwoord even uit tot we aan je bericht toekomen. Zeker als dit een e-mail betreft. Wel heel bizar dat IBAN wijzigen maar niet lukt. Zou je mij een privébericht willen sturen, met je NAW-gegevens, geboortedatum en e-mailadres?

Inderdaad vervelend maar ik kan me niet voorstellen dat het sinds 2018 al zo druk is. Dat is wmb géén reden, maar goed. Wel fijn dat er nu iemand reageert 👍 ik zal mijn gegevens sturen (voor de derde keer 😆. Vraagje .. moet dat via Messenger, daar kreeg ik nl helemaal geen antwoord

Facebook Messenger bedoel je?


Ik zie je Facebook bericht! Dat is wel handiger, want daar kan je screenshots e.d. sturen. Ik kijk daar wel even! :)


De IBAN is gewijzigd. Ik heb nog gevraagd om een screenshot van de foutmelding zodat ze dit intern kunnen oppakken voor eventuele toekomstige wijzigingen via het account. Ik kon zelf de oorzaak niet vinden.


De IBAN is gewijzigd. Ik heb nog gevraagd om een screenshot van de foutmelding zodat ze dit intern kunnen oppakken voor eventuele toekomstige wijzigingen via het account. Ik kon zelf de oorzaak niet vinden.

Het bankrekeningnummer/de IBAN is helemaal niet gewijzigd 


Het kan in jouw Mijn NS-account tot 24 uur duren voordat het is gewijzigd. In mijn systeem staat het nu goed, zelfs in een nieuw venster gecheckt en daar stond het inmiddels ook op de juiste IBAN.


De IBAN is gewijzigd. Ik heb nog gevraagd om een screenshot van de foutmelding zodat ze dit intern kunnen oppakken voor eventuele toekomstige wijzigingen via het account. Ik kon zelf de oorzaak niet vinden.

Het bankrekeningnummer/de IBAN is helemaal niet gewijzigd . Het is 14.29u... alles nog hetzelfde. Steeds pagina ververst 

 

 

 


Het kan in jouw Mijn NS-account tot 24 uur duren voordat het is gewijzigd. In mijn systeem staat het nu goed, zelfs in een nieuw venster gecheckt en daar stond het inmiddels ook op de juiste IBAN.

Had dat ff gezegd. Het is toch simpellogisch dat ik gelijk check of het gelukt is


En de bijgevoegde screenprint is van de site van OV-chipkaart.nl voor automatisch opladen, dat is dus niet je MijnNS account waarmee je een abonnement betaalt. Wil je je IBAN (ook) wijzigen voor automatisch opladen zul je dit bij OV-chipkaart.nl moeten doen. 


Ook nog eens. Hopelijk lukt dat goed! Dat kan ik namelijk helaas niet voor je doen, dat is een ander bedrijf.


En de bijgevoegde screenprint is van de site van OV-chipkaart.nl voor automatisch opladen, dat is dus niet je MijnNS account waarmee je een abonnement betaalt. Wil je je IBAN (ook) wijzigen voor automatisch opladen zul je dit bij OV-chipkaart.nl moeten doen. 

Ik ben verdorie doorverwezen! Ik koos op het forum het onderwerp OV CHIPkaart 🤷 Vandaar dat ik dacht dat dit forum voor allebei was, aangezien NS en OV Chip bijna niet zonder elkaar kunnen. Maar in mijn vraag heb ik duidelijk OV Chipkaart gemeld en wat het probleem is en had mij mss eerder verteld kunnen worden dat ik op het foute forum zat. Na al deze wijze woorden nu maar weer naar OV Chip waar ik wel moet zijn 😆

En de bijgevoegde screenprint is van de site van OV-chipkaart.nl voor automatisch opladen, dat is dus niet je MijnNS account waarmee je een abonnement betaalt. Wil je je IBAN (ook) wijzigen voor automatisch opladen zul je dit bij OV-chipkaart.nl moeten doen. 

 


Ik ben verdorie doorverwezen! Ik koos op het forum het onderwerp OV CHIPkaart 🤷 Vandaar dat ik dacht dat dit forum voor allebei was, aangezien NS en OV Chip bijna niet zonder elkaar kunnen. Maar in mijn vraag heb ik duidelijk OV Chipkaart gemeld en wat het probleem is en had mij mss eerder verteld kunnen worden dat ik op het foute forum zat. Na al deze wijze woorden nu maar weer naar OV Chip waar ik wel moet zijn 😆

Je wilt de mensen, die OV-chipkaart zeggen maar eigenlijk het NS abonnement op die kaart bedoelen, niet de kost geven. Dit is een NS forum, dus wordt er in eerste instantie vanuit gegaan dat als iemand hier vraagt het IBAN nummer te veranderen daarmee de IBAN in het MijnNS account bedoeld wordt, tenzij iemand echt overduidelijk aangeeft dat het om het account bij OV-chipkaart.nl gaat, zoals nu met de screenprint. Hoe meer info iemand geeft, hoe beter de antwoorden zijn. 

 


Ik ben verdorie doorverwezen! Ik koos op het forum het onderwerp OV CHIPkaart 🤷 Vandaar dat ik dacht dat dit forum voor allebei was, aangezien NS en OV Chip bijna niet zonder elkaar kunnen. Maar in mijn vraag heb ik duidelijk OV Chipkaart gemeld en wat het probleem is en had mij mss eerder verteld kunnen worden dat ik op het foute forum zat. Na al deze wijze woorden nu maar weer naar OV Chip waar ik wel moet zijn 😆

Je wilt de mensen, die OV-chipkaart zeggen maar eigenlijk het NS abonnement op die kaart bedoelen, niet de kost geven. Dit is een NS forum, dus wordt er in eerste instantie vanuit gegaan dat als iemand hier vraagt het IBAN nummer te veranderen daarmee de IBAN in het MijnNS account bedoeld wordt, tenzij iemand echt overduidelijk aangeeft dat het om het account bij OV-chipkaart.nl gaat, zoals nu met de screenprint. Hoe meer info iemand geeft, hoe beter de antwoorden zijn. 

Dit schept nogal verwarring

 


En dan is het nog steeds een NS community, waar je van alles kan lezen over het gebruiken van en reizen met de OV-chipkaart bij NS. En omdat veel community leden hier ook met overig OV reizen weten ze ook daar veel van en hoe dingen in het algemeen gaan met een OV-chipkaart. en kunnen daar tips over geven. Maar dit is niet de klantenservice of de community van OV-chipkaart.nl

Bij het openen van een topic staat bovendien aangegeven om zoveel mogelijk details toe te voegen waarmee het voor anderen eenvoudiger wordt om te reageren. Als je duidelijk had aangegeven dat ging om het wijzigen van je IBAN voor automatisch opladen bij je OV-chipkaart.nl account had er gelijk kunnen worden aangegeven dat je hier aan het verkeerde adres was. 

Je weet nu waar je moet zijn met je vraag. Hopelijk lukt het nu. 


Ik vind dat het duidelijker aangegeven moet worden. Opladen hier, abonnement daar, het is gewoon niet te doen. Ik volgde op Twitter, toen ik daar nog een account had, een account met veel van dit soort verhalen. Miserabel. Gelukkig verdwijnt de OV chipkaart eind 2023. Al wordt nu al getwijfeld of de organisaties het wel aankunnen. De reiziger hoeft niet op te draaien voor de administratieve rompslomp. OV = OV. Ik heb wel wat beters te doen. 


En dan is het nog steeds een NS community, waar je van alles kan lezen over het gebruiken van en reizen met de OV-chipkaart bij NS. En omdat veel community leden hier ook met overig OV reizen weten ze ook daar veel van en hoe dingen in het algemeen gaan met een OV-chipkaart. en kunnen daar tips over geven. Maar dit is niet de klantenservice of de community van OV-chipkaart.nl

Bij het openen van een topic staat bovendien aangegeven om zoveel mogelijk details toe te voegen waarmee het voor anderen eenvoudiger wordt om te reageren. Als je duidelijk had aangegeven dat ging om het wijzigen van je IBAN voor automatisch opladen bij je OV-chipkaart.nl account had er gelijk kunnen worden aangegeven dat je hier aan het verkeerde adres was. 

Je weet nu waar je moet zijn met je vraag. Hopelijk lukt het nu. 

Goh, das lang geleden! Triest dat jij niet weet dat je alleen bij NS je rekening kunt wijzigen en dan hoor ik niet op deze community te zitten met mijn vraag??? Bedankt voor het verspillen van meerdere maannden die mij veel geld gekost hebben dankzij dit soort kul! Ik wil nooit meer iets van jullie Momo (kan niet je echte naam zijn, netjes hoor) en die Laura horen!! 

En dan is het nog steeds een NS community, waar je van alles kan lezen over het gebruiken van en reizen met de OV-chipkaart bij NS. En omdat veel community leden hier ook met overig OV reizen weten ze ook daar veel van en hoe dingen in het algemeen gaan met een OV-chipkaart. en kunnen daar tips over geven. Maar dit is niet de klantenservice of de community van OV-chipkaart.nl

Bij het openen van een topic staat bovendien aangegeven om zoveel mogelijk details toe te voegen waarmee het voor anderen eenvoudiger wordt om te reageren. Als je duidelijk had aangegeven dat ging om het wijzigen van je IBAN voor automatisch opladen bij je OV-chipkaart.nl account had er gelijk kunnen worden aangegeven dat je hier aan het verkeerde adres was. 

Je weet nu waar je moet zijn met je vraag. Hopelijk lukt het nu. 

Tjonge, 

ng geleden! Je kunt je rekeningnummer nog steeds niet bij ov chip wijzigen


Je kunt je rekeningnummer nog steeds niet bij ov chip wijzigen

Voor automatisch opladen is dat juist de enige plaats waar je dat kunt doen:

https://www.ov-chipkaart.nl/vragen-en-antwoorden/hoe-wijzig-ik-het-rekeningnummer-van-automatisch-opladen.htm


Goh, das lang geleden! Triest dat jij niet weet dat je alleen bij NS je rekening kunt wijzigen en dan hoor ik niet op deze community te zitten met mijn vraag??? Bedankt voor het verspillen van meerdere maannden die mij veel geld gekost hebben dankzij dit soort kul! Ik wil nooit meer iets van jullie Momo (kan niet je echte naam zijn, netjes hoor) en die Laura horen!! 

Waar komt dit nu ineens vandaan? Ik heb mijn antwoord 7 maanden geleden in april gegeven en dan ga je daar nu pas over klagen? 

En ik heb ook nergens gezegd dat dat je niet op deze community hoort te zitten met deze vraag, wel dat je bij de vraag had moeten aangeven dat het ging om het wijzigen van het IBAN nummer voor automatisch opladen, dan had Laura of wie dan ook gelijk kunnen aangeven dat dit gedaan moet worden bij OV-chipkaart en had je veel sneller geholpen kunnen worden, al gelijk bij het eerste antwoord en waren al die andere posts niet nodig geweest. Wijzigen van een IBAN voor automatisch opladen kan niet gedaan worden bij of door NS en als iemand je heeft verteld dat dat wel kan moet die persoon op herhalingscursus. 

En nee, Momo is inderdaad niet mijn echte naam, maar een soort koosnaampje die ik wel eens voor forums gebruik, is wel gebaseerd op mijn echte naam (Monique) maar vaak is die naam al in gebruik bij een forum. 

 


In Mijn NS kan je per product (als daar een incassomachtiging voor nodig is) het IBAN wijzigen (eenmalig € 0,01 overmaken van het gewenste rekeningnummer).

Voor bij TLS/OV-chipkaart (dat heeft niets met NS te maken), zie https://www.ov-chipkaart.nl/uitleg-ov-chipaccount/hoe-kan-ik-mijn-persoonlijke-gegevens-wijzigen.htm

Nieuwe pagina per februari 2023 https://www.ov-chipkaart.nl/uitleg-ov-chipaccount

Wel zo handig als je kaart verloopt en je nog saldo tegoed hebt. En anders krijg je wel een brief.


Ik ben al een week bezig om een rekeningnummer te wijzigen op mijn account. Alle correcte stappen doornomen. Machtiging voor afschrijven van 1 cent gegeven. Tot 3 maal toe. Elke keer krijg ik de melding dat ik deze actie vandaag al ondernomen heb! Belachelijk. Ik kan nu niks meer. Ik heb 1 email gekregen met verzoek om het betreffende kaartnummer. Krijg ik een mailtje terug met 'wij kennen het kaartnummer ...  blabla niet'. Nou, dat is niet zo raar want dat kaartnummer heb ik inderdaad niet, nooit gehad, en nooit gemaild.. Zij zijn dus slordig met privégegevens. Ik heb na die mail met een vreemd kaartnummer niks meer gehoord. (Geschrokken?)Het begon al met dat mijn juiste inloggegevens niet werden geaccepteerd. Onmogelijk. Elke keer. Nooit ergens anders, altijd bij OV chip. Ik heb alle info gestuurd, screenshots van foutmeldingen, noem maar op. Het rekeningnummer mag níét gewijzigd worden. Op een klacht heb ik ook geen reactie gehad. Ik denk dat ze het gewoon te ingewikkeld vinden. Gewoon niet meer antwoorden is hun instelling. Mensen (zonder auto) zijn afhankelijk van het OV, OV Chip en NS zijn daarin de machthebbers. Wat kan het ze schelen als ze fouten maken, de vraag naar IV verandert daarmee niet  Tijd voor een landelijk gefaciliteerd systeem als eind vorige eeuw.

 


Reageer