beantwoord

Restitutie

• 29 augustus 2015
  • 3 reacties
  • 211 Bekeken

Beste NS,

Blijkbaar moet je in Amsterdam opletten waar je in en uitcheckt. Vorig jaar heb ik me ingecheckt bij sneltram 51, vervolgens heb ik per abuis uitgecheckt bij een NS paal bij Amstel station. Hierdoor is 2x een bedrag van €10 (dus 20€ in totaal) afgeschreven. Ik heb dit probleem reeds aangekaard bij GVB, zij verwijzen mij echter door naar de NS. Hoe kan ik mijn geld restitueren?
icon

Beste antwoord door Tochjo 29 augustus 2015, 10:11

Omdat dit vorig jaar gebeurd is, verwacht ik niet dat u hier uw geld nog voor terug kunt krijgen. Bij NS moet u zich binnen zes maanden na de reisdatum hiervoor melden, en bij GVB volgens mij binnen drie maanden.

Neemt niet weg dat u het wel zou kunnen proberen. De klantenservice van NS is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (zie de link Live chat op www.ns.nl/contact), te e-mailen (zeg e-mail tegen Eva en volg de instructies) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Overigens zou u ook bij het GVB moeten zijn voor restitutie. Zij hebben nu het ingehouden instaptarief niet kunnen verrekenen met de ritprijs, omdat u niet bij het GVB uitgecheckt hebt.
Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3
Omdat dit vorig jaar gebeurd is, verwacht ik niet dat u hier uw geld nog voor terug kunt krijgen. Bij NS moet u zich binnen zes maanden na de reisdatum hiervoor melden, en bij GVB volgens mij binnen drie maanden.

Neemt niet weg dat u het wel zou kunnen proberen. De klantenservice van NS is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (zie de link Live chat op www.ns.nl/contact), te e-mailen (zeg e-mail tegen Eva en volg de instructies) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Overigens zou u ook bij het GVB moeten zijn voor restitutie. Zij hebben nu het ingehouden instaptarief niet kunnen verrekenen met de ritprijs, omdat u niet bij het GVB uitgecheckt hebt.
Reputatie 4
Badge
Voor het niet uitcheken bij de GVB moet u bij de GVB zijn. Dat gaat dan wel om een borg van 4,00 EUR min de kosten van de rit met Metro 51.

Voor het uitchecken op het Amstel station zonder check in bij de NS moet u bij de NS zijn. Als dit al vorig jaar is gebeurd ben je al over de termijn van 6 maanden heen, dus het is maar afwachten of de NS dit nog wil vergoeden. Ik denk dat je daarvoor het best naar de klantenservice kan bellen.

Ik neem aan dat de NS 10 of 20 euro afboekt als bij een poortje wordt uitgecheckt als nog niet is ingecheckt, dus waarom er 2x10 eur is afgeboekt is me niet duidelijk.
Hallo Sengul,

Je mag uiteraard contact met onze klantenservice opnemen. Ik wil je adviseren om jouw kaartnummer en IBAN-rekeningnummer bij de hand te hebben. Zo kan jouw verzoek snel in behandeling worden genomen.

Succes!

Reageer