beantwoord

Restitutie bij check in bij de verkeerde vervoerder

• 9 oktober 2018
  • 3 reacties
  • 93 Bekeken

Ik heb vandaag op het Amstel-station bij de verkeerde vervoerder ingecheckt namelijk de trein, en ben vervolgens met de metro gaan reizen ri Amsterdam centraal waardoor ik ben uitgekomen op metro station van Amsterdam centraal, toen ik uit chekte zag dat er 20 euro van me ov was afgeschreven wat veel te veel is voor zo een korte reis. Is er een manier om dit geld terug te krijgen
icon

Beste antwoord door Jouke NS 9 oktober 2018, 13:30

Hallo Grey en welkom bij de NS Community.

Je kunt via onze Live-Chat contact opnemen met onze Klantenservice. Zij kunnen deze reis voor je corrigeren en je het bedrag, in de meeste gevallen, als restitutie geven.
Bekijk origineel

3 reacties

Hallo Grey en welkom bij de NS Community.

Je kunt via onze Live-Chat contact opnemen met onze Klantenservice. Zij kunnen deze reis voor je corrigeren en je het bedrag, in de meeste gevallen, als restitutie geven.
Badge +3
Ik vermoed dat @Grey ook nog contact moet opnemen met GVB voor het corrigeren van de reissom. Bij NS is geen uitcheck geregistreerd. Dat moet NS corrigeren.

Bij GVB is geen incheck geregistreerd waardoor er €4 instaptarief in rekening zal zijn gebracht bij het uitchecken op Centraal. Er valt nog €2,50 terug te vragen bij GVB via https://www.ov-chipkaart.nl/saldo-terugvragen/gemiste-check-in-of-check-uit.htm Een rit met de metro van Amstel naar Centraal kost normaal gesproken €1,50.
Badge +3
Beide incomplete reizen zal je na enkele dagen terugvinden op www.uitcheckgemist.nl Daar kan je zowel de gemiste uitcheck van NS als de missende incheck bij GVB eenvoudig corrigeren.

Reageer