beantwoord

Restitutie bij chipkaart verwarring

• 4 december 2018
  • 1 reactie
  • 94 Bekeken

Reputatie 4
Ik heb de volgende situatie:

Op een doordeweekse dag loop ik station Haarlem in via de hoofdingang.
Ik moet voordat ik naar Zandvoort reis eerst even bij de winkels aan de andere kant van de met poortjes afgebakende zone langs.

Ik check in met mijn traject vrij die op chipkaart A staat.
Ik loop door de tunnel naar de andere kant en per ongeluk pak ik daar niet chipkaart A, maar chipkaart B (met een weekend vrij abo erop) en check daar mee uit en loop door het poortje naar buiten.

Ik heb dit wel meteen door en weet dus dat er nu 10,00 euro "boete" is ingehouden omdat ik met chipkaart B niet was ingecheckt.
Na de boodschap moet ik naar de trein en dus weer door de poortjes. Omdat mijn traject vrij op chipkaart A nog steeds ingecheckt is, zal ik de poortjes moeten foppen om aan de binnenzijde te geraken.
Dus met chipkaart B check ik nu in, loop door het poortje en check chipkaart B ook direkt aan de binnenzijde weer uit, maar blijf zelf vervolgens dan aan de binnenzijde van de poortjes. De incheck van chipkaart B is daardoor geannuleerd en kan ik vervolgens reizen op mijn nog steeds ingecheckte chipkaart A.
Die check ik uiteindelijk in Zandvoort bij een paaltje uit.

Nu probeer ik om die 10,00 euro die per ongeluk van mijn chipkaart B is afgeschreven weer terug te krijgen. Zowel uitcheckgemist.nl als mijn ns tonen de 10,00 euro als een check-in zonder check-uit. Terwijl het toch echt een check-uit zonder check-in was.
Op beide sites moet ik opgeven wat mijn reis was. En daar wringt nu de schoen, want ik heb helemaal niet gereisd met die kaart B. Hoe moet ik dat daar dan op die website ingeven? Of is er een andere manier om dan die 10,00 euro toch teruggeboekt te krijgen op die chipkaart B?
icon

Beste antwoord door Miriam NS 4 december 2018, 17:32

Hallo ravitsec, je kunt hiervoor het beste even contact opnemen met onze Klantenservice. Mijn collega's kunnen dit dan aan de hand van je gegevens even rechtzetten en ervoor zorgen dat de €10 wordt teruggestort op je bankrekening.
Bekijk origineel

1 reactie

Hallo ravitsec, je kunt hiervoor het beste even contact opnemen met onze Klantenservice. Mijn collega's kunnen dit dan aan de hand van je gegevens even rechtzetten en ervoor zorgen dat de €10 wordt teruggestort op je bankrekening.

Reageer