Restitutie bij vergeten in te checken - beloofde link bestaat niet

• 9 januari 2015
  • 34 reacties
  • 819 Bekeken

Toon eerste bericht

34 reacties

Badge +3
Dus je kunt de kaart niet koppelen aan een Mijn NS of Mijn OVchip account?

Goed nieuws dan, want onder andere de laatste 20 reis-transacties staan op de chip van de kaart zelf, en die kunnen ze op elke Tickets & Service balie op de grotere stations gewoon voor je uitlezen (als de kaart nog leesbaar is).
Dag Erryt,

Mijn reactie was gericht op de laatste reactie van Klaas-Jan

Momenteel is er bij mij geen storing bekend in Mijn NS Marloes.
Hoeveel kaarten heb je gekoppeld? Soms kan het helpen een oude kaart te verwijderen. Je reishistorie zal daarna weer zichtbaar zijn .

Dus het probleem dat als je een verlopen kaart hebt dat je dan de technische foutmelding krijgt:
'Er is een fout opgetreden bij het ophalen van uw gegevens. Probeert u het later nog eens'.

Het is al meer dan 2 jaar bekend dat als je een verlopen kaart hebt dat je deze foutmelding krijgt, lijkt mij dat er dan minimaal een tekst getoond kan worden als 'U heeft een verlopen kaart in uw account, deze moet u eerst verwijderen'.
Maar beter natuurlijk dat de pagina het gewoon doet, ook voor verlopen kaarten. Want ook bij een verlopen kaart kan je natuurlijk nog je reishistorie willen opvragen.

Hier gaat het over 🙂
Badge +3

Het is al meer dan 2 jaar bekend dat als je een verlopen kaart hebt dat je deze foutmelding krijgt, lijkt mij dat er dan minimaal een tekst getoond kan worden als 'U heeft een verlopen kaart in uw account, deze moet u eerst verwijderen'.
Maar beter natuurlijk dat de pagina het gewoon doet, ook voor verlopen kaarten. Want ook bij een verlopen kaart kan je natuurlijk nog je reishistorie willen opvragen.

Hier gaat het over :)

Duidelijk, gevalletje zoals Ziggo die al jaren bezig zijn om hun www.ziggogo.tv website niet meer op Silverlight te baseren, omdat bijna elke browser behalve Internet Explorer (en inclusief Microsoft Edge in Windows 10) daar afstand van genomen hebben.. Da's lekker overal TV kijken dan op je PC als je door die hele trucendoos moet 😉

Het verbetervoorstel is in goede orde ontvangen en de reacties waren positief. Het is nu even uitzoeken of deze suggestie kan worden doorgevoerd.
Volgende week hoop ik een update te kunnen geven. Ik durf wel alvast aan te geven dat het nog even kan duren voordat ik een definitief antwoord geef.
Ik moet helaas aangeven dat het verbetervoorstel nog in behandeling is en dat ik nog geen duidelijkheid kan geven of er iets zal gaan veranderen. Ik hou jullie op de hoogte.
In navolging op Erryt: we begrijpen heel goed dat jullie graag tijdig een passende oplossing zien. Dat willen wij ook. Er lopen momenteel veel verbeteringen omtrent Mijn NS. We hebben dit uitstaan bij verschillende mensen, om te kijken wat er mogelijk is. Enerzijds hopen we op een oplossing van het probleem, anderzijds willen we klanten de informatie geven om tot die tijd hier goed mee om te kunnen gaan. Helaas zijn ook wij afhankelijk van andere afdelingen én van de mogelijkheden binnen de systemen, en daarom duurt het langer dan we zouden willen. Bedankt voor jullie geduld.
Zoals Sivan al aangaf lopen dergelijke zaken zoals deze wat langer. Helaas kan ik nog geen update geven.
Dit jaar zal er een nieuwe omgeving komen voor Mijn NS. Ik durf nog niet aan te geven wanneer deze precies live gaat, maar hij zal dit jaar nog wel komen. In het nieuwe Mijn NS zijn er aanpassingen doorgevoerd zodat er geen verlopen kaarten meer gekoppeld kunnen worden, daarnaast is het in het nieuwe Mijn NS wel mogelijk om reishistorie in te zien voor een verlopen kaart. In het huidige Mijn NS gaan we geen (tekst)aanpassingen meer doorvoeren omdat het opvragen en inzien van reishistorie via het nieuwe Mijn NS zal lopen. Mocht het live zetten van de reishistorie in het nieuwe Mijn NS onverhoopt toch langer duren dan zal er uitgezocht worden wat we kunnen doen om de reiziger beter te informeren.

Reageer