beantwoord

restitutie kosten ov chip kaart

• 3 december 2018
  • 7 reacties
  • 173 Bekeken

Wanneer je een dalvoordeel abo en een keuzedagen abo samen besteld en je hebt geen ov chipkaart dan krijg je die laatste er gratis bij. Omdat ik in Duitsland woon, kon ik de ov chipkaart niet bestellen in die combinatie, want daarvoor heb een nederlands adres / postcode nodig. Nu dus apart besteld en € 7,50 betaald. Via de klantenservice het dalvoordeel abo en de keuzedagen besteld en gekregen, maar kan ik nu nog een restitutie van die € 7,50 krijgen?

Groeten,
Henk
icon

Beste antwoord door Thom 3 december 2018, 17:18

Dat kunt u het beste overleggen met Klantenservice. Het is wat specifiek, en mogelijk is men coulant. De kaart is natuurlijk betaald aan OV-chipkaart, niet aan NS.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dat kunt u het beste overleggen met Klantenservice. Het is wat specifiek, en mogelijk is men coulant. De kaart is natuurlijk betaald aan OV-chipkaart, niet aan NS.
Ik durf er ook geen uitspraak over te doen, maar als je contact opneemt zal een collega van mij dit beoordelen. Laat je oNS weten of je je geld hebt teruggekregen?
Badge +3
In de regel wordt daar erg coulant mee omgegaan, zoals ook bij het verlopen van een kaart waar je niet op tijd een nieuwe pasfoto aangeleverd hebt, en zelf een nieuwe moet kopen voor € 7,50.

Meestal is dat in overleg (via bijv. Twitter "schaf een nieuwe aan, dan krijg je van mij die € 7,50 terug") maar in jouw situatie lijkt het me erg duidelijk dat er geen andere mogelijkheid was vanwege je adres, dus de kans groot dat een kaart (die anders gratis zou zijn) gewoon vergoed wordt.
Ik durf er ook geen uitspraak over te doen, maar als je contact opneemt zal een collega van mij dit beoordelen. Laat je oNS weten of je je geld hebt teruggekregen?
Zal ik doen.

Henk

Dat klopt, maar de NS biedt aan geen kosten voor die kaart wanneer samen met NS producten gekocht wordt.

Henk
Vanochtend gebeld met NS Klantenservice. De vriendelijke medewerkster deelde mee, dat de € 7,50 teruggestort zal worden op mijn bankrekening. Alles komt weer op z'n pootjes terecht, lijkt het.
Iedereen bedankt voor hun bijdrage voor het helpen oplossen van het "probleem" rond mijn vraag.

Groeten,

Henk
Dat is fijn om te lezen, bedankt dat je dit nog even met ons deelt.

Reageer