beantwoord

Restitutie na inchecken vergeten, bedrag klopt niet

  • 16 oktober 2017
  • 2 reacties
  • 128 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb zojuist restitutie aangevraagd voor een reis tussen Tilburg Reeshof en Eindhoven, daarvoor was 10,00 euro in rekening gebracht. Toen ik het formulier in heb gevuld kwam er te staan dat de reis 4,80 kost maar dat ik niets terug krijg omdat het niets heeft gekost. Wat nu?
icon

Beste antwoord door Robert B 16 oktober 2017, 17:42

Welkom op het forum!

Wat voor abonnement heb je? Als je vrij reizen had is het waarschijnlijk misgegaan bij het inchecken op Reeshof en zit je met een gemiste INcheck. Dan kost uitchecken in Eindhoven inderdaad € 10,- want je hebt 'zwart/grijs' gereisd. Een claim zal dan in eerste instantie automatisch (binnen enkele minuten) afgewezen worden.

Een gemiste INcheck kan je helaas niet via www.uitcheckgemist.nl corrigerenmaar moet via de klantenservice (max. 3 keer per jaar). Je kunt nu twee dingen doen:

- Een reply doen op de mail met de afwijzing. Deze zal dan door een persoon in behandeling genomen worden, maar dat kan wel enkele maanden duren.

- Snelste is de klantenservice bellen (030 751 5155, later op de avond is het vaak rustig) en de situatie uitleggen. Je claim wordt meteen behandeld en binnen een week heb je je geld terug, wat bij een vrij reizen (studenten)abonnement dan € 10,- zal zijn.

Succes!
Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3
Welkom op het forum!

Wat voor abonnement heb je? Als je vrij reizen had is het waarschijnlijk misgegaan bij het inchecken op Reeshof en zit je met een gemiste INcheck. Dan kost uitchecken in Eindhoven inderdaad € 10,- want je hebt 'zwart/grijs' gereisd. Een claim zal dan in eerste instantie automatisch (binnen enkele minuten) afgewezen worden.

Een gemiste INcheck kan je helaas niet via www.uitcheckgemist.nl corrigerenmaar moet via de klantenservice (max. 3 keer per jaar). Je kunt nu twee dingen doen:

- Een reply doen op de mail met de afwijzing. Deze zal dan door een persoon in behandeling genomen worden, maar dat kan wel enkele maanden duren.

- Snelste is de klantenservice bellen (030 751 5155, later op de avond is het vaak rustig) en de situatie uitleggen. Je claim wordt meteen behandeld en binnen een week heb je je geld terug, wat bij een vrij reizen (studenten)abonnement dan € 10,- zal zijn.

Succes!
Goedenavond DominikG, welkom op het NS Serviceforum!

Ik kan me helemaal aansluiten bij Robert B, ik wil je nog wel een aantal andere opties geven om contact op te nemen: chat, Facebook, en Twitter

Laat je weten of het is gelukt?

Reageer