beantwoord

Restitutie regelen

  • 8 februari 2019
  • 4 reacties
  • 150 Bekeken

Op 25 november 2018 zijn er bussen in gezet bij het station waarvandaan ik wilde reizen en heb ik wel ingecheckt, maar vergeten uit te checken bij aankomst.
Daarna heb ik bij thuis komst uitgecheckt bij mijn vertrekstation.
Dat was natuurlijk niet slim, want nu is er €10 afgeboekt, terwijl mijn enkele reis veel goedkoper was.
Het lukt me niet om dit geld terug te vragen!!
Wie weet hoe ik dit kan aanpakken?
icon

Beste antwoord door Danny NS 8 februari 2019, 17:13

Hoi petra001 en welkom op de NS Community!

We kunnen je hiermee helpen bij de klantenservice. Je kan contact met ons opnemen via: Facebook,
Twitter, Chat of telefonisch op het nummer: 030 751 51 55.
Bekijk origineel

4 reacties

Hoi petra001 en welkom op de NS Community!

We kunnen je hiermee helpen bij de klantenservice. Je kan contact met ons opnemen via: Facebook,
Twitter, Chat of telefonisch op het nummer: 030 751 51 55.

Vanmorgen (9 dec) gebeld met klantenservice, maar geen oplossing gevonden anders dan “regels zijn regels”. Op 22 november namen mijn vrouw en ik de trein van 9.02 vanuit Heerenveen naar Haarlem. Omdat we wat minder jong en wat slechter ter been zijn, waren we op tijd, laadden de keuzedag van de automaat, en checkten in om 8.52 - het poortje gaf aan: “ingecheckt keuzedag”. Niemand waarschuwde voor een fout, ook de conducteur nabij Wolvega niet! Deze week blijkt dat de heenreis “normaal” is afgeschreven. Is dat redelijk? Ook de reisgeschiedenis op Mijnov geeft slechts aan “keuzedag”. Ik wil graag een oplossing, restitutie, van die twee ten onrechte gerekende enkele reizen H’veen-Haarlem. 

Reputatie 7

U kunt pas na 9 uur gebruik maken van de keuzedag. Er is 5 minuten voordeel kwa inchecken, waardoor u effectief vanaf 08.55 kunt inchecken om uw trein van 9.00 of later te halen. Als u eerder incheckt is uw keuzedag nog niet geldig. Aangezien het check-in moment leidend is voor de rest van de reis, betaalt u in dit geval vol tarief. 

Een conducteur zal u niet waarschuwen want die ziet dat u gewoon bent ingecheckt en heeft geen reden om te waarschuwen. Dit zou pas zijn als er iets fout zou zijn gegaan, wat in dit geval niet zo is geweest.

Reputatie 7
Badge +3

Vanmorgen (9 dec) gebeld met klantenservice, maar geen oplossing gevonden anders dan “regels zijn regels”. Op 22 november namen mijn vrouw en ik de trein van 9.02 vanuit Heerenveen naar Haarlem. Omdat we wat minder jong en wat slechter ter been zijn, waren we op tijd, laadden de keuzedag van de automaat, en checkten in om 8.52 - het poortje gaf aan: “ingecheckt keuzedag”. Niemand waarschuwde voor een fout, ook de conducteur nabij Wolvega niet! Deze week blijkt dat de heenreis “normaal” is afgeschreven. Is dat redelijk? Ook de reisgeschiedenis op Mijnov geeft slechts aan “keuzedag”. Ik wil graag een oplossing, restitutie, van die twee ten onrechte gerekende enkele reizen H’veen-Haarlem. 


Keuzedag is pas na 9 uur geldig, om de trein vanaf 9.02 uur te kunnen halen en met uw keuzedag te kunnen reizen had u na 8.55 uur moeteninchecken.

U had in de spits ingecheckt, de enkele reizen zijn terecht gerekend.

 

Reageer