beantwoord

Restitutie verkeerd inchecken

• 29 januari 2019
  • 2 reacties
  • 98 Bekeken

Beste NS,

Ik ben op 27 januari met de metro gegaan vanaf Amsterdam Amstel station, alleen ik heb perongeluk ingecheckt bij NS en uitgecheckt bij de GVB bij station Spaklerweg. Ik heb hiervoor restitutie van de 10 euro die er van mijn pas afging aangevraagd, maar die is afgewezen. Hoe kan ik dit geld toch terugvragen?

Met vriendelijke groet,
Ewa
icon

Beste antwoord door Denice NS 29 januari 2019, 12:06

Hi Ewa. Welkom bij de Community!

Vervelend dat je claim is afgewezen! Je kan het beste even contact opnemen met onze Klantenservice zodat het opnieuw kan worden bekeken. Dit gaat het snelste via Facebook, Twitter of onze Chat 😀

Laat je weten of het gelukt is?
Bekijk origineel

2 reacties

Hi Ewa. Welkom bij de Community!

Vervelend dat je claim is afgewezen! Je kan het beste even contact opnemen met onze Klantenservice zodat het opnieuw kan worden bekeken. Dit gaat het snelste via Facebook, Twitter of onze Chat 😀

Laat je weten of het gelukt is?
Badge +3
In tegenstelling tot voorheen is het blijkbaar bij een gemiste uitcheck NS niet meer mogelijk om via uitcheckgemist (zowel de site van OV-chipkaart als Mijn NS) hetzelfde station in te vullen. Voor bus, tram en metro (en wellicht ook andere treinvervoerders 🤔) werkt het wel.

Komt dat door de GVB reis zonder incheck? Ik meen ook gelezen te hebben dat het is ingevoerd om fraude te voorkomen. Als dat zo is, staat dat ook ergens voorafgaand of tijdens het indienen van een gemiste uitcheck?

Zou wel zo handig zijn, want anders krijg je een boel claims die toch allemaal afgewezen worden, terwijl de reiziger niet anders verwacht dan (terecht) het instaptarief terug te krijgen.

Voor @ewajulia: Van de uitcheck zonder incheck bij GVB kan je waarschijnlijk ook nog een deel terugkrijgen. Zie daarvoor www.uitcheckgemist.nl (enkele dagen na je reis).

Reageer