beantwoord

Restitutiebedrag vergeten inchecken

• 12 juli 2016
  • 5 reacties
  • 226 Bekeken

Beste NS,

Op 11-07-2016 reisde ik vanuit Schiphol naar de Lelylaan in Amsterdam. Bij aankomst bij de incheck-paaltjes op Schiphol merkte ik dat ik te weinig saldo had en liep ik naar een apparaat om op te laden. Vervolgens ben ik gedachteloos doorgelopen naar de trein zonder weer in te checken. Bij aankomst op de Lelylaan kwam ik hier pas achter toen ik uitcheckte en er €20,- vanaf was gehaald. Ik heb toen gebeld met de klantenservice, maar die kon mij niet helpen, omdat de activiteiten nog niet waren doorgevoerd naar het systeem - ik moest het morgen nogmaals proberen. Ook vandaag heb ik gebeld en werd mij verteld dat het (nog) niet in het systeem stond. Ik hoop van harte dat het snel doorgevoerd wordt, en anders vind ik het geen doen dat dit soort dingen mogelijk zijn. Een ritje van €3,- is zo wel een dure grap en makkelijk verdiend geld voor de NS. Ik had alle bedoelingen te betalen voor de treinreis en vind het jammer dat ik mij nu bestolen voel. Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen en ik het restbedrag ontvang.

Mvg, Diana
icon

Beste antwoord door Laura B. NS 12 juli 2016, 15:56

Hallo DiaantjeDuck. Welkom op het NS Serviceforum!

Wanneer het in- en uitchecken niet helemaal goed gaat wordt inderdaad het instaptarief berekend. In jouw geval is dat 20 EUR, maar wij kunnen dit zeker rechtzetten, want ik kan me goed voorstellen dat je geen 20 EUR wil betalen voor die rit.

Vervelend dat mijn collega's je nog niet hebben kunnen helpen doordat het nog niet in het systeem is verwerkt. Om opnieuw contact op te nemen zou ik je willen adviseren om opnieuw te bellen met 030 - 751 51 55 of contact op te nemen met ons via Twitter, Facebook of Chat. Hier krijg je namelijkst het snelst een reactie op je verzoek. Indien je het liever bij het forum wil houden mag je mij een privébericht sturen door op mijn naam en stuur bericht te klikken. Graag ontvang ik dan je NAW-gegevens, kaartnummer en IBAN. Hou er rekening mee dat ik niet altijd aanwezig ben, dus dat een reactie langer kan duren.

Ik lees graag op welke manier je contact opneemt en indien mogelijk ook of het al gelukt is.

P.S. Ik heb je topic naar het subforum OV-chipkaart verplaatst omdat het daar beter tot zijn recht komt.
Bekijk origineel

5 reacties

Hallo DiaantjeDuck. Welkom op het NS Serviceforum!

Wanneer het in- en uitchecken niet helemaal goed gaat wordt inderdaad het instaptarief berekend. In jouw geval is dat 20 EUR, maar wij kunnen dit zeker rechtzetten, want ik kan me goed voorstellen dat je geen 20 EUR wil betalen voor die rit.

Vervelend dat mijn collega's je nog niet hebben kunnen helpen doordat het nog niet in het systeem is verwerkt. Om opnieuw contact op te nemen zou ik je willen adviseren om opnieuw te bellen met 030 - 751 51 55 of contact op te nemen met ons via Twitter, Facebook of Chat. Hier krijg je namelijkst het snelst een reactie op je verzoek. Indien je het liever bij het forum wil houden mag je mij een privébericht sturen door op mijn naam en stuur bericht te klikken. Graag ontvang ik dan je NAW-gegevens, kaartnummer en IBAN. Hou er rekening mee dat ik niet altijd aanwezig ben, dus dat een reactie langer kan duren.

Ik lees graag op welke manier je contact opneemt en indien mogelijk ook of het al gelukt is.

P.S. Ik heb je topic naar het subforum OV-chipkaart verplaatst omdat het daar beter tot zijn recht komt.
DiaantjeDuck, ik hoop dat het inmiddels gelukt is via één van de andere kanalen aangezien ik niets meer heb gehoord. Zo niet, dan lees ik het graag!

Dinsdag 17 december jl reisde ik met de trein van Nijkerk naar Wezep. Ik heb voor 16 uur ingecheckt, zie reishistorie, echter in Wezep vergat ik uit te checken. Na het terugvragen, bleek dat er een te hoog bedrag voor mijn reis was berekend, ik kreeg maar 80 cent terug. Terwijl de ritprijs 5.52 is.

Ik heb een Voordeelurenabonnement en de enige ‘beperking’ is, dat ik pas na 9 uur mag reizen. Geen eindtijd,

Hoi aliesje

Je kunt in dit geval het beste contact opnemen met de Klantenservice. Bij het Voordeelurenabonnement komt het helaas voor dat de 40% korting niet goed wordt gepakt bij het indienen van een claim. In dergelijke gevallen kan de te weinig uitbetaalde restitutie nog aangevuld worden zodat je uiteindelijk wel de juiste ritprijs hebt voldaan. 

Dag Mark, dank voor de reactie. 

Ik zal de Klantenservice berichten. Ik weet nu in ieder geval, waardoor het mis ging. 

Reageer