beantwoord

Retourtje Rotterdam

• 17 augustus 2014
  • 10 reacties
  • 2035 Bekeken

ik had een vraagje retour Rotterdam kost 41,20 op mij kaart staat 9,66 dus hoeveel moet ik nog voor erop zetten voor in checken en uit checken en dan weer het zelfde als je terug gaat naar vlissingen en op een andere kaart heb ik -1,60 staan dus hoeveel moet ik daar op zetten zo dat ik genoeg saldo heb om te reizen van vlissingen naar rotterdam en rotterdam vlissingen zo dat ik niet voor verrassing kom te staan bij het station dat ik niet genoeg saldo er op heb staan
icon

Beste antwoord door theofiel 17 augustus 2014, 17:45

Om te kunnen in- of uitchecken moet er minimaal -4 euro aan saldo overblijven na het voltooien van deze actie.
Volgens mij zou u daarom voor een reis van 41,20 minimaal 37,20 op uw kaart moeten hebben staan, u moet derhalve minimaal € 27,54 op uw kaart storten. Aannemende dat u zonder korting reist zal uw saldo er dan na elke transactie als volgt uitzien:
Voor opladen: 9,66
Na opladen: 37,20
Na inchecken heenreis: 17,20
Na uitchecken heenreis: 16,60 (aannemende dat de enkele reis 41,20 / 2 = 20,60 kost)
Na inchecken terugreis: -3,40
Na uitchecken terugreis: -4,00

Een retour Vlissingen - Rotterdam kost vol tarief 39,60. U moet echter tevens het instaptarief van 20 euro kunnen betalen zonder onder de min vier euro te komen, daarom heeft u een saldo van minimaal 36 euro nodig. Op de kaart waar nu -1,60 staat zou u dus minimaal 37,60 moeten bijstorten.
Bekijk origineel

10 reacties

Om te kunnen in- of uitchecken moet er minimaal -4 euro aan saldo overblijven na het voltooien van deze actie.
Volgens mij zou u daarom voor een reis van 41,20 minimaal 37,20 op uw kaart moeten hebben staan, u moet derhalve minimaal € 27,54 op uw kaart storten. Aannemende dat u zonder korting reist zal uw saldo er dan na elke transactie als volgt uitzien:
Voor opladen: 9,66
Na opladen: 37,20
Na inchecken heenreis: 17,20
Na uitchecken heenreis: 16,60 (aannemende dat de enkele reis 41,20 / 2 = 20,60 kost)
Na inchecken terugreis: -3,40
Na uitchecken terugreis: -4,00

Een retour Vlissingen - Rotterdam kost vol tarief 39,60. U moet echter tevens het instaptarief van 20 euro kunnen betalen zonder onder de min vier euro te komen, daarom heeft u een saldo van minimaal 36 euro nodig. Op de kaart waar nu -1,60 staat zou u dus minimaal 37,60 moeten bijstorten.
oke dankje, en als ik nu op allebij de kaarten 40 euro stort voor heen en terug reis naar Rotterdam Alexander is dat genoeg ? en kom ik niet in de min te staan ?
Ik neem aan dat het om de reis Vlissingen - Rotterdam Alexander van 41,20 gaat?
Om niet in de min te komen met de tweede kaart moet er minimaal 41,20 op staan en moet u dus minimaal 42,80 storten, aangezien er nu al een negatief saldo op staat.
Op de eerste kaart kunt u volstaan met het storten van 41,20 - 9,66 = 31,54 om niet onder de 0 euro te komen.
okee, is zit net te denken je kan geen losse munt geld of 5 euro doen bij de oplaad chipknip dus voor allebij de kaarten 50 euro er op zetten dan is het meer dan genoeg toch?
staan er bij Rotterdam Alexander ook van die poortjes zoja moet je daar ook in of uit checken kost dat ook geld dan?
Ja, met 50 euro hebt u op beide kaarten ruim voldoende saldo.
Ik weet niet of Rotterdam Alexander poortjes of paaltjes heeft, maar dat weten anderen hier vast wel. Als u van Vlissingen naar Rotterdam Alexander reist en terug moet u op de heenreis in Vlissingen inchecken (daarbij wordt 20 euro van uw kaart ingehouden als opstaptarief) en in Rotterdam Alexander uitchecken (daar wordt het restant van 60 cent afgeschreven van uw kaart omdat de reis meer dan de eerder ingehouden 20 euro kost). Op de terugreist checkt u in Rotterdam Alexander in en in Vlissingen uit, waar wederom eerst 20 euro wordt ingehouden en vervolgens 60 cent. Als u in Rotterdam Alexander nog verder zou reizen met de NS hoeft u daar niet uit te checken maar checkt u pas uit op uw eindbestemming.
bedankt voor de informatie fijn weekend
bedankt voor de informatie fijn weekend

Rotterdam-Alexander heeft poortjes die tijdens de spits geheel gesloten zijn.
Er is dan wel een NS medewerker aanwezig om te assisteren bij eventuele problemen.

Als u met een OV-chipkaart reist moet u overigens altijd in- en uitchecken, ongeacht of het paaltjes met een kaartlezer zijn of poortjes.
Let bij nog niet gesloten poortjes wel op dat u de goede kant van het poortje neemt om in- of uit te checken. Let dus goed op wat er op het schermpje staat.
Beste Timmy, Welkom op het NS Serviceforum. Bedankt voor je vraag. Het antwoord van theofiel is juist en het meest volledig. Begrijp je het allemaal? Of zijn er nog dingen onduidelijk? Ik heb je topic verplaatst naar 'OV-Chipkaart' om de vindbaarheid van dit topic te vergroten.

Reageer