beantwoord

Richtingspaaltjes?

Reputatie 6
Badge +2
Jan NS stelt in https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/de-onmogelijke-opgave-om-1e-klas-reizen-ns-abonnement-andere-chipkaarten-testen-11279/index1.html#post71589 dat er o.a. op Asd cicopalen (het gaat dus niet over poortjes) zijn alleen voor inchecken of alleen voor uitchecken. Is dat zo? Waar dan?
icon

Beste antwoord door Laura B. NS 8 april 2015, 15:50

Ik zie net dat hier nog niks mee gedaan is. Excuses daarvoor. Bij de poortjes zit er een verschil tussen een in- en uitcheck kant, maar bij de paaltjes niet. Bij de paaltjes kan er zowel in- als uitgecheckt worden. Ik ga het antwoord van Jan NS aanpassen om onduidelijkheden in de toekomst te voorkomen en hoop dat ik het antwoord hiermee duidelijk heb kunnen maken.
Bekijk origineel

17 reacties

Het zou netjes zijn om er edit onder te zetten, zodat we kunnen zien dat er teksten zijn veranderd. Het maakt het topic ook onleesbaar natuurlijk.

Er zijn ook topics die compleet verdwijnen wellicht vanwege censuur

https://forum.ns.nl/off-topic-forum-32/waar-draadje-8766-bericht-54690-geblevenns-groepsretour-elke-richting-gebruiken-11479
Ja, andere moderatoren doen dat soms wel (uiteraard).
Jan NS geeft wel vaker verkeerde antwoorden en verzuimt vervolgens dit te corrigeren: https://forum.ns.nl/de-trein-11/geld-terug-treinuitval-traject-vrij-9894/index2.html#post63080 Overigens is dat topic flink opgeschoond, zo zijn allerlei juridische beweringen van Jan NS verwijderd nadat Hessel NS de boel opklaarde. Een excuses was op zijn plaats geweest, maar nee, dat kan de NS niet opbrengen voor de klant.
Reputatie 6
Badge +2
Ja, andere moderatoren doen dat soms wel (uiteraard).
Verbaast je dat dan ?
Reputatie 6
Badge +2
Wel bizar dat Jan NS zelf niet bereid of in staat is een vergissing toe te geven.
Ik zie net dat hier nog niks mee gedaan is. Excuses daarvoor. Bij de poortjes zit er een verschil tussen een in- en uitcheck kant, maar bij de paaltjes niet. Bij de paaltjes kan er zowel in- als uitgecheckt worden. Ik ga het antwoord van Jan NS aanpassen om onduidelijkheden in de toekomst te voorkomen en hoop dat ik het antwoord hiermee duidelijk heb kunnen maken.
Kan hier nu eens duidelijkheid over geschapen worden door Jan NS en het verkeerde antwoord worden gecorrigeerd ?

Zo moeilijk is het toch niet ?
Janou , kan jij of Jan hier reageren of Jan inderdaad poortjes bedoelde en zo ja eindelijk het antwoord eens aanpassen in het aangehaalde topic ?

Jan was gisteren nog online, had hij gelijk even duidelijkheid kunnen scheppen of hij dat inderdaad bedoelde.
Waarbij dat verwarrende antwoord ook nog gewoon blijft staan om ons in de toekomst in de war te brengen...
Reputatie 6
Badge +2
Goedemorgen iedereen! Waar Jan NS op doelt zijn de poortjes/check-in/uit punten. Bijvoorbeeld: Je loopt Amsterdam Centraal binnen en om het station te bereiken check je je in. Het is dus alleen mogelijk om je in te checken wanneer je het station binnen loopt en niet uitloopt. Wanneer je het station uitloopt en je komt langs de poortjes check je je dus uit en niet in.
Heb je dat gevraagd aan Jan Janou ? Dat slaat nergens op want in de volgende regel zegt Jan NS expliciet : Hoe het zit met poortjes heeft Dennis al uitgelegd.
Het wordt wel een moeizame zaak als een moderator verwarring zaait, en dan blijkbaar ook nog niet eens oproepbaar is om opheldering te verschaffen.
Als Jan dat bedoelt graag zijn antwoord aanpassen daar als gemarkeerd antwoord want niemand begrijpt het.
Heb je dat gevraagd aan Jan Janou ? Dat slaat nergens op want in de volgende regel zegt Jan NS expliciet : Hoe het zit met poortjes heeft Dennis al uitgelegd.
Goedemorgen iedereen! Waar Jan NS op doelt zijn de poortjes/check-in/uit punten. Bijvoorbeeld: Je loopt Amsterdam Centraal binnen en om het station te bereiken check je je in. Het is dus alleen mogelijk om je in te checken wanneer je het station binnen loopt en niet uitloopt. Wanneer je het station uitloopt en je komt langs de poortjes check je je dus uit en niet in.
Dat lijkt me niet, want in de volgende regel zegt Jan NS hoe het zit met poortjes heeft Dennis al uitgelegd. En hij maakt onderscheid tussen gewone paaltjes (paaltjes zonder richting) en richtingspaaltjes.
Mij ook totaal onbekend. Ik heb er ook nog niet eerder van gehoord, dus ik gok ook dat ermee de poortjes worden bedoeld.
Ik hoop toch dat dit een misverstand van Jan NS is en dat hij eigenlijk poortjes die nog niet gesloten zijn bedoeld.

Als er echt richtingsasltjes zijn op Ams dan heb ik ze nog nooit gezien. Dat terwijl ik er dagelijks kom.
Ja raar dat op zulke dingen nooit teruggekomen wordt en het vergeten lijkt te worden.

Reageer