beantwoord

Ritprijs

  • 27 maart 2017
  • 6 reacties
  • 163 Bekeken

Vandaag heb ik ingecheckt op Rotterdam Centraal en anderhalf uur later weer uitgecheckt. Hiervoor is € 20,= in rekening gebracht. Hoe kan dat?
icon

Beste antwoord door Tochjo 27 maart 2017, 17:39

Als op hetzelfde station wordt uitgecheckt waar is ingecheckt en er inmiddels meer dan 60 minuten is verstreken, dan neemt NS aan dat er wel een reis gemaakt is (heen naar een ander station en terug naar het beginstation). Omdat niet kan worden vastgesteld welke reis, houdt NS dan het instaptarief in.

Als u niet gereisd hebt, dan kunt u contact opnemen met de klantenservice om te vragen of men uit coulance het instaptarief wil restitueren. Dat gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Op deze pagina vindt u daarnaast nog andere contactmogelijkheden, zoals een contactformulier en het postadres, maar houdt u er rekening mee dat een reactie op een ingevuld contactformulier of papieren brief meerdere weken op zich kan laten wachten.
Bekijk origineel

6 reacties

Badge +3
Als op hetzelfde station wordt uitgecheckt waar is ingecheckt en er inmiddels meer dan 60 minuten is verstreken, dan neemt NS aan dat er wel een reis gemaakt is (heen naar een ander station en terug naar het beginstation). Omdat niet kan worden vastgesteld welke reis, houdt NS dan het instaptarief in.

Als u niet gereisd hebt, dan kunt u contact opnemen met de klantenservice om te vragen of men uit coulance het instaptarief wil restitueren. Dat gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Op deze pagina vindt u daarnaast nog andere contactmogelijkheden, zoals een contactformulier en het postadres, maar houdt u er rekening mee dat een reactie op een ingevuld contactformulier of papieren brief meerdere weken op zich kan laten wachten.

Kan iemand mij uitleggen waarom voor een rit van Harderwijk naar Amersfoort €3,48 wordt afgeschreven en voor de terugreis op hetzelfde traject slechts €2,88?

Het eerstgenomende bedrag is die met 40% korting. Heb je op de terugreis toevallig nog een andere reis met een trein gemaakt?

Reputatie 7
Badge +3

Een andere mogelijke verklaring kan zijn dat u.binnen 35 minuten weer bent teruggegaan. Dan wordt de terugrit beschouwd als een overstap.

Het heeft in ieder geval goed voor je uitgepakt.

Het heeft in ieder geval goed voor je uitgepakt.

Dat hangt er vanaf of de heen- of de terugreis correct is.

Reageer