GESLOTEN
Welkom bij de NS Community!
Je kaart mag €4 in de min komen en het instaptarief is €10. Er moet dus minimaal €6 saldo op je kaart staan om in te kunnen checken voor een trein.
Een enkele reis Oldenzaal - Kennispark kost je met een SRP (40% korting) € 2,46, dus als je oplaadt tot €10 kan je met gemak heen en weer.
Het overgebleven saldo kan je bij een balie van een vervoerder terug krijgen.
Hallo xchelseyyd, welkom op de NS Community.
Ik kan je vraag niet meer zien, maar als ik het goed begrijp dan heeft Robert B je vraag beantwoord. Ik wil je verzoeken in de toekomst je vraag te laten staan, zo kunnen lezers met eenzelfde vraag ook het antwoord vinden.
TS gaf aan student te zijn (weinig te besteden) en vroeg of die €10 saldo echt wel nodig was voor die reis. Saldo was € 2,42 op dit moment.
Antwoord is dus ja (minimaal € 8,50 aan saldo nodig om succesvol in te kunnen checken voor heen en terug in dit geval).
Want zonder studentenkorting kost een e-ticket enkeltje € 4,10 (retour dus € 8,20) en ben je (relatief veel) duurder uit dan op een SRP reizen. Plus dat je overgebleven saldo gewoon terug kunt halen bij een balie.
Als TS dus een kleine €6 aan muntgeld in een automaat gooit voor extra saldo kan die morgen op en neer, zonder aan het eind al te veel saldo op de kaart over te houden.
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Vul je gebruikersnaam of e-mailadres in. We sturen een e-mail met instructies om het wachtwoord opnieuw in te stellen.