Saldo

• 30 november 2019
  • 4 reacties
  • 97 Bekeken

GESLOTEN

4 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Je kaart mag €4 in de min komen en het instaptarief is €10. Er moet dus minimaal €6 saldo op je kaart staan om in te kunnen checken voor een trein.

Een enkele reis Oldenzaal - Kennispark kost je met een SRP (40% korting) € 2,46, dus als je oplaadt tot €10 kan je met gemak heen en weer.

Het overgebleven saldo kan je bij een balie van een vervoerder terug krijgen.

Badge +3

GESLOTEN

Ehh… graag gedaan :sweat_smile:

Hallo xchelseyyd, welkom op de NS Community. 

Ik kan je vraag niet meer zien, maar als ik het goed begrijp dan heeft Robert B je vraag beantwoord. Ik wil je verzoeken in de toekomst je vraag te laten staan, zo kunnen lezers met eenzelfde vraag ook het antwoord vinden. 

Badge +3

TS gaf aan student te zijn (weinig te besteden) en vroeg of die €10 saldo echt wel nodig was voor die reis. Saldo was € 2,42 op dit moment.

Antwoord is dus ja (minimaal € 8,50 aan saldo nodig om succesvol in te kunnen checken voor heen en terug in dit geval).

Want zonder studentenkorting kost een e-ticket enkeltje € 4,10 (retour dus € 8,20) en ben je (relatief veel) duurder uit dan op een SRP reizen. Plus dat je overgebleven saldo gewoon terug kunt halen bij een balie.

Als TS dus een kleine €6 aan muntgeld in een automaat gooit voor extra saldo kan die morgen op en neer, zonder aan het eind al te veel saldo op de kaart over te houden.

Reageer