beantwoord

Saldo anonieme ov-kaart

• 12 maart 2017
  • 8 reacties
  • 510 Bekeken

Kan je je saldo op een anonieme kaart overzetten op een persoonlijke ov kaart?
icon

Beste antwoord door Treinspotter123 12 maart 2017, 09:59

Ik adviseer je om even langs een loket te gaan. Daar kunnen ze het saldo overzetten.
Bekijk origineel

8 reacties

Ik adviseer je om even langs een loket te gaan. Daar kunnen ze het saldo overzetten.
Hallo Sam1980, wat Teinspotter123 aangeeft is inderdaad correct. Je kunt dit op het station bij een OV-loket of NS Servicebalie kosteloos overzetten.
Badge +3
Ik 'zie' steeds vaker mensen met méér dan €20 saldo op een anonieme kaart (omdat je anders niet eens meer een station binnen mag!) die problemen hebben met saldo terug vragen

Want dan moet je een forumulier invullen met allerlei gegevens én de kaart opsturen.. Lekker anoniem dan nog!

Okee, dat is het probleem van TLS maar zouden ze bij NS Tickets & Service toch ook wel raad mee moeten weten i.p.v. kastje muur :?

Badge +3
Oh, en over je gegevens...

Nee, natuurlijk niet, we geven je geld en kennen je vervolgens niet meer!

Hmm... Dat zou in real life nog niet eens lukken!

"Aan jou heb ik een tientje uitgeleend dus hier heb je het terug!" Dat wordt niet vergeten en online al helemaal niet dus :P

Totale onzin, die historie blijft eeuwig bewaard dus. Het is geen boek meer dat je terug brengt naar de bieb en je kaartje er uit gehaald wordt of een streep door je rekening als je een paar gulden betaalt omdat je het graag langer wilde lenen of zo.

Oké, dit is off topic maar kan dat niet anoniemer?
Het saldo zou niet uit moeten maken. Ik kan geen reden bedenken waarom dat wel zou moeten.

.Zeker omdat je inderdaad toch redelijk veel er op moet zetten om de poortjes door te gaan bij de trein.
Er is de nodige discussie over ontstaan nadat in 2011 tijdens de OVCP-hack er een praktisch scenario geschetst is waarbij je op een gekraakte kaart 50 euro "zet", naar het loket gaat en je geld terug gaat vragen.

Saillant detail is dat de minister destijds met deze suggestie kwam tijdens kamervragen, er was nog niet eerder over nagedacht 😃
Ah op die fiets :D

Dat zal toch wel opgelost zijn ? :? Dat dat niet meer kan.
Het zal je verbazen hoe weinig problemen uit die tijd opgelost zijn 😃

Reageer