beantwoord

Saldo gedeeltelijk overboeken naar andere (niet-persoonsgebonden) kaart

• 14 november 2014
  • 1 reactie
  • 245 Bekeken

Over een paar dagen ga ik met een goede vriendin, die het financieel niet zo breed heeft, een uitje maken. Om haar te ontlasten van (hoge) OV-kosten, wilde ik een deel van het saldo van mijn persoonlijke kaart laten overboeken naar een niet-persoonsgebonden kaart. Dit probeerde ik eerst bij de servicebalie van U-OV, maar daar kun je alleen saldo overboeken van de ene persoonlijke naar de andere persoonlijke kaart overboeken.

Daarna ben ik doorgelopen naar de servicebalie van NS, maar daar deelde de medewerkster mee dat alleen het volledige saldo overgeboekt.

Saldo uit laten betalen kon ook niet bij de servicebalie omdat het saldo van mijn kaart >€ 30,- is. Maar als mijn saldo wel lager dan € 30,- zou zijn geweest, had ik niet gedaan, want het is een grove schande dat er € 2,50 'administratiekosten' betaald moet worden om je EIGEN geld terug te vragen.

Nu was ik genoodzaakt om de spaarrekening van/renteloze lening aan Translink Systems ONNODIG te verhogen.

De 'klantvriendelijkheid' van de ov-chipkaart slaat hiermee de plank vol-le-dig mis. Waarom niet dezelfde manier toepsassen zoals bij MyOrder/Minitix? Hier kun je KOSTELOOS ieder willekeurig bedrag (van € 0,01 tot en met het volledige saldo) van je digitale portemonnee overmaken naar óf een andere digitale portemonnee (hoeft niet per se van je zelf te zijn) óf je eigen IBAN.

Kortom: ov-chipkaart? NIET klantvriendelijk! Minitix? WEL klantvriendelijk!
icon

Beste antwoord door Laura B. NS 14 november 2014, 15:42

Beste HenkdeG. Er zijn inderdaad bepaalde kosten verbonden aan het terugstorten van het saldo en boven een bedrag van €30,- is het inderdaad ook niet mogelijk. De beheerder van het saldo van de ov-chipkaart is Translink System. Ik heb je bericht geregistreerd en intern onder de aandacht gebracht dat dit als onprettig ervaren wordt, maar voor meer informatie zou ik je toch willen door verwijzen naar Klantenservice OV-chipkaart.
Bekijk origineel

1 reactie

Beste HenkdeG. Er zijn inderdaad bepaalde kosten verbonden aan het terugstorten van het saldo en boven een bedrag van €30,- is het inderdaad ook niet mogelijk. De beheerder van het saldo van de ov-chipkaart is Translink System. Ik heb je bericht geregistreerd en intern onder de aandacht gebracht dat dit als onprettig ervaren wordt, maar voor meer informatie zou ik je toch willen door verwijzen naar Klantenservice OV-chipkaart.

Reageer