beantwoord

Saldo op studenten ov chip?

• 11 september 2017
  • 4 reacties
  • 1137 Bekeken

Dient er een studenten ov chip ook minimaal 20 euro gestort te worden. Mijn zoon zegt nl dat zijn kaart niet werkt
icon

Beste antwoord door fransie43 11 september 2017, 18:07

Dat ligt er aan wat voor produkt is geladen op de ov-chipkaart week ov of weekend ov.
Als er dan wordt gereisd in de niet vrijreisperiode reist Uw zoon met 40 % korting.
Dan moet er minimaal 10 Euro aan saldo op de kaart staan.In de vrije reisperiode hoeft er uiteraard geen 10 euro op te staan.
Het is wellicht mogelijk dat uw zoon nog de bestelling op de kaart moet ophalen.
Anders eens de kaart laten uitlezen bij een NSservicebalie.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 1
Dat ligt er aan wat voor produkt is geladen op de ov-chipkaart week ov of weekend ov.
Als er dan wordt gereisd in de niet vrijreisperiode reist Uw zoon met 40 % korting.
Dan moet er minimaal 10 Euro aan saldo op de kaart staan.In de vrije reisperiode hoeft er uiteraard geen 10 euro op te staan.
Het is wellicht mogelijk dat uw zoon nog de bestelling op de kaart moet ophalen.
Anders eens de kaart laten uitlezen bij een NSservicebalie.
Goedenavond stolk01, welkom op het forum!

Ik kan me helemaal aansluiten bij de tip van fransie43, laat je het even weten of het met deze tip gelukt is?
Bedankt voor jullie reactie. Ik laat nog even weten wat de ns servicebalie zei
Badge +3
Voor reizen met studentenreisproduct met de trein bij inchecken buiten de vrije uren is in principe € 6,- saldo voldoende (er wordt dan € 10,- afgeboekt, maar de kaart mag € 4,- in de min staan).

Afhankelijk van de afstand is de reis duurder dan € 10,- (korting meegerekend) en moet je opnieuw opladen voordat je uit kunt checken.

Reageer