beantwoord

Saldo oude ov-chipkaart eerder terugstorten

• 26 november 2014
  • 14 reacties
  • 1146 Bekeken

• Intercity
  • 14 reacties
Heb vanmorgen een nieuw pasje gestuurd gekregen omdat de oude op 1 januari 2015 verloopt.
Op de brief staat dat mijn oude pasje met geld daarop pas na 30 dagen na het verloop wordt overgemaakt op mijn bankrekening.
Ik vind dit heel raar want dat betekend dat ik opnieuw geld moet gaan storten op mijn nieuwe pasje ik heb geen rugzak met geld helaas, waarom is dit?
mvrgr. A.Korver
icon

Beste antwoord door jsalomons 26 november 2014, 17:06

Op het moment dat je een persoonlijke ov-kaart hebt krijg je meestal 4 week van te voren een nieuwe ov-kaart omdat de huidige dan bijna verloopt. Dit zodat je niet zonder ov-kaart komt te zitten.
Mochten er abonnementen op staan, dan zijn die ook over gezet.
Zoals je zelf al aangeeft word het saldo van de "oude" ov-kaart automatisch teruggestort op de rekening.
Het nieuwe pasje moet dan helaas toch nieuw saldo opgeladen worden, hier staat tevens geen tijd op wanneer dat moet na vernieuwing.
Bekijk origineel

14 reacties

Op het moment dat je een persoonlijke ov-kaart hebt krijg je meestal 4 week van te voren een nieuwe ov-kaart omdat de huidige dan bijna verloopt. Dit zodat je niet zonder ov-kaart komt te zitten.
Zoals je zelf al aangeeft word het saldo van de "oude" ov-kaart automatisch teruggestort op de rekening.
Het nieuwe pasje moet dan helaas toch nieuw saldo opgeladen worden, hier staat tevens geen tijd op wanneer dat moet na vernieuwing.
Beste ann, jsalomons heeft het goede antwoord gegeven. We kunnen het saldo van je oude kaart helaas niet eerder terugstorten. Ik heb de titel van je topic aangepast en je topic verplaatst naar 'ov-chipkaart', dit om je topic beter vindbaar te maken.
We kunnen het saldo van je oude kaart helaas niet eerder terugstorten.

Natuurlijk kunnen jullie dat wel, jullie WILLEN het alleen niet.
alleen het bedrijf TLS gaat over het saldo op de kaart. de NS heeft niets te maken met het saldo wat erop staat.
alleen het bedrijf TLS gaat over het saldo op de kaart. de NS heeft niets te maken met het saldo wat erop staat.

Als alleen TLS over het saldo gaat is het wel heel merkwaardig dat ik in de automaten van de NS mijn saldo kan verhogen en bij het loket van de NS (tegen een belachelijke betaling) mijn saldo kan laten uitbetalen.
Ik snap het niet hoor ik heb berekend dat vanaf het moment dat ik de brief heb ontvangen er 77 dagen tussen zit (als ik mijn nieuwe pasje nu ga gebruiken) tot ik mijn geld terug krijg wat nog op mijn oude pasje staat is dat niet een beetje overtrokken? op 24 november heb ik de brief gekregen waarin staat dat ik nu direct mijn nieuwe pasje kan gaan gebruiken, stel ik doe dat moet ik wederom geld erop storten. Dan duurt het voor mij dus inderdaad 77 dagen voor ik mijn geld retour krijg.eens? belachelijk krijgt de TLS ook nog rente daarover? Kan ik deze TLS ook bereiken en zo ja hoe dan? want ik ga het niet eens zijn het is mijn geld.
mvrgr. A.Korver
Als u met beide pasjes naar een servicebalie gaat kunnen zij als het goed is het saldo van de oude pas overzetten naar de nieuwe pas.
Reputatie 1
inderdaad aan de servicebalie kunnen ze direct het geld van de ene op de andere kaart laden!!
Reputatie 1
Mits er geen automatisch opladen op de kaart staat anders moet dat eerst verwijderd worden via www.ov-chipkaart.nl
Als u met beide pasjes naar een servicebalie gaat kunnen zij als het goed is het saldo van de oude pas overzetten naar de nieuwe pas.
Er staat geen automatisch opladen op dus dat is geen probleem maar welke balie moet ik zijn en waar is die balie en zou ik dat bv morgen of volgende week kunnen doen? Ik woon in Amsterdam dus zal ik naar het station moeten? het Centraal Station of kan ik dat ook op het Amstelstation laten doen?,
Ik moet beide pasjes meenemen en dan zouden zij het oude pasje over kunnen zetten naar het nieuwe pasje (geld dus)? dat is zeker?
mvrgr,
A.Korver
Met de balie bedoel ik de loketten waar je ook terecht kunt om een kaartje te kopen. Officieel heet dit geloof ik een service- en verkooppunt. Volgens deze website is dit ook op het Amstelstation aanwezig.
Volgens mij kunnen zij dit voor u overzetten als er minder dan 20 euro op staat, van die laatste beperking ben ik echter niet zeker.
Reputatie 1
ja dat kan ook op het Amstelstation worden gedaan en ze doen dat als het saldo onder de 30 euro is.

Reageer