beantwoord

saldo ov chipkaart aanvullen met credit kaart

• 29 april 2014
  • 3 reacties
  • 1450 Bekeken

waarom betaal ik op amsterdam cs 50 ct toeslag en kan ik max 50 euro aanvullen, terwijl ik op amsterdam bijlmer geen toeslag betaal en aan kan vullen tot 150 euro en waarom kan ik op andere stations helemaal niet met een credit card betalen?
icon

Beste antwoord door Anonymous 29 april 2014, 23:27

waarom betaal ik op amsterdam cs 50 ct toeslag en kan ik max 50 euro aanvullen, terwijl ik op amsterdam bijlmer geen toeslag betaal en aan kan vullen tot 150 euro en waarom kan ik op andere stations helemaal niet met een credit card betalen?

U geeft aan dat u op Amsterdam Centraal met max. €50 kunt aanvullen. Dat is bij elke automaat het maximale bedrag dat per keer op de OV-chipkaart gezet kan worden.

In het geval van Amsterdam Bijlmer Arena schrijft u dat ere max. €150 op een Ov-chipkaart gezet kan worden.

Dat is inderdaad het maximale saldo voor een OVC. Wat u bij automaten dus in max. 3x op de kaart kunt zetten.

Aanvankelijk was het slechts mogelijk om op Schiphol en Amsterdam Centraal met een creditcard te betalen.

Onlangs heeft NS die mogelijkheid uitgebreid naar de stations die door Loes zijn aangegeven.

Het is overigens de bedoeling dat tegen het eind van dit jaar een verdere uitrol plaatsvindt naar alle NS kaartautomaten.

Bij gebruik van de creditcard wordt bij alle automaten €0,50 in rekening gebracht en bij afhandeling aan een servicebalie €1,00.

Heeft u bij Amsterdam Bijlmer Arena uw OVC ook opgeladen en was dat ook daadwerkelijk met uw creditcard of in dat geval misschien met uw bankpas, waarvoor geen toeslag is verschuldigd.

Was het inderdaad met uw creditcard dan is het misschien aan te bevelen uw OVC daar voortaan op te laden; scheelt dan toch telkens de transactiekosten.
Bekijk origineel

3 reacties

Hoi vanoosterbos,

Vreemd zeg. De andere stations waar met credit card betaald kan worden staat in dit topic.

De 50 cent toeslag wordt gevraagd bij het betalen met credit card, dus ik weet niet of u nu zowel op Amsterdam Centraal als op Amsterdam Bijlmer Arena uw OV-chipkaart aan wil vullen met een credit card. Normaal met een gewone Nederlandse bankpas kan er maximaal 150 euro op de OV-chipkaart geladen worden en het enige wat ik kan bedenken is dat er een limiet is gesteld voor de credit card, maar heel zeker weten doe ik het niet.

Veel verder kan ik u helaas niet helpen nu.

U geeft aan dat u op Amsterdam Centraal met max. €50 kunt aanvullen. Dat is bij elke automaat het maximale bedrag dat per keer op de OV-chipkaart gezet kan worden.
In het geval van Amsterdam Bijlmer Arena schrijft u dat ere max. €150 op een Ov-chipkaart gezet kan worden.
Dat is inderdaad het maximale saldo voor een OVC. Wat u bij automaten dus in max. 3x op de kaart kunt zetten.

Aanvankelijk was het slechts mogelijk om op Schiphol en Amsterdam Centraal met een creditcard te betalen.
Onlangs heeft NS die mogelijkheid uitgebreid naar de stations die door Loes zijn aangegeven.
Het is overigens de bedoeling dat tegen het eind van dit jaar een verdere uitrol plaatsvindt naar alle NS kaartautomaten.

Bij gebruik van de creditcard wordt bij alle automaten €0,50 in rekening gebracht en bij afhandeling aan een servicebalie €1,00.
Heeft u bij Amsterdam Bijlmer Arena uw OVC ook opgeladen en was dat ook daadwerkelijk met uw creditcard of in dat geval misschien met uw bankpas, waarvoor geen toeslag is verschuldigd.
Was het inderdaad met uw creditcard dan is het misschien aan te bevelen uw OVC daar voortaan op te laden; scheelt dan toch telkens de transactiekosten.
Beste vanoosterbos,

Welkom op het NS Serviceforum. Zoals Hans en Loes al suggereren, is het zo dat je bij een transactie met de creditcard € 0,50 transactiekosten betaalt. Dit zijn geen kosten die wij in rekening brengen, maar de kosten die de creditcardmaatschappijen vragen. De hoogte van deze transactiekosten is altijd hetzelfde, ongeacht het bedrag wat je op de OV-chipkaart laadt. Omdat je deze kosten op station Bijlmer niet hebt betaald, kan ik er redelijkerwijs vanuitgaan dat je hier niet met de creditcard hebt betaald; klopt dit?
Ik heb je topic verplaatst naar "OV-chipkaart", zodat je vraag beter vindbaar wordt.

Groet,
Stephan

Reageer