beantwoord

Saldo restitutie - Verlopen OV kaart

• 30 oktober 2015
  • 3 reacties
  • 232 Bekeken

Hoi,

Ik heb een gepersonaliseerde OV kaart die op 4 oktober 2014 is verlopen. Gisteren kwam ik er achter dat er nog een saldo van 27 euro op staat. Uiteraard wil ik mijn geld terug krijgen.

Nu las ik op de OV-chip website dat je tot 1 jaar het saldo terug kunt krijgen... volgens mij is dit niet helemaal conform Nederlandse Wetgeving? Wat is nu de makkelijkste manier om mijn saldo terug te krijgen? Uiteraard ga ik er niet mee akkoord dat mijn saldo 'verlopen' is.

Hoor het graag.

Dank.
icon

Beste antwoord door Tochjo 31 oktober 2015, 09:32

In een eerder topic zat iemand met hetzelfde probleem en toen bleek "te blijven reageren met duidelijke argumenten waarom ik het er niet mee eens ben" een effectieve oplossing.
Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3
In een eerder topic zat iemand met hetzelfde probleem en toen bleek "te blijven reageren met duidelijke argumenten waarom ik het er niet mee eens ben" een effectieve oplossing.
Reputatie 1
Badge
Overigens moet U een bericht over het aflopen en terugbetalen hebben gehad van OV-chipkaart, zo'n 6-8 weken voor 4/10/14-tenzij U het dan geldige adres niet aan hun hebt doorgegeven na verhuizing in de 5 jaar ervoor.
Reputatie 7
Badge +2
Ik vraag me af of er wel altijd standaard zo'n bericht voor het verlopen van een persoonlijke OV-chipkaart wordt verstuurd. Mijn persoonlijke OV-chipkaart, destijds aangeschaft via een actie van Connexxion is begin oktober dit jaar verkopen. Hiervan heb ik geen bericht ontvangen, niet via de gewone post en ook niet via e-mail. Beide adressen zijn in de afgelopen 5 jaar niet veranderd.
Nu maakt het voor mij niet uit, want ik wist zelf wel wanneer deze zou verlopen en heb gelijk de dag na de verloopdatum mijn resterende saldo terug gevraagd en dit is intussen ook al overgemaakt, maar niet niet iedereen houdt dit in de gaten, zeker wanneer je niet gebruik maakt van het OV.

Reageer