beantwoord

Saldo student

• 5 juli 2020
  • 3 reacties
  • 148 Bekeken

Als student reis ik gratis en heb ik geen saldo op mijn ov. Moet ik dit wel hebben als ga reizen en met andere mensen die meereiskorting door mijn ov gebruiken?? Alvast bedankt!! 

icon

Beste antwoord door loklok8 5 juli 2020, 21:22

Als je tijdens je vrij reizen periode reist heb je geen saldo nodig op je OV-Chipkaart. De samenreiskorting van je medereizigers staan los van jouw OV-Chipkaart, jouw medereizigers dienen, als ze gebruik maken van een OV-Chipkaart, minimaal €10 op hun eigen OV-Chipkaart te hebben. De reiskosten worden van het saldo van de kaart van je medereizigers af gehaald. 

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Als je tijdens je vrij reizen periode reist heb je geen saldo nodig op je OV-Chipkaart. De samenreiskorting van je medereizigers staan los van jouw OV-Chipkaart, jouw medereizigers dienen, als ze gebruik maken van een OV-Chipkaart, minimaal €10 op hun eigen OV-Chipkaart te hebben. De reiskosten worden van het saldo van de kaart van je medereizigers af gehaald. 

Als aanvulling op loklok8, Samenreiskorting dient geladen te worden op de kaart van diegene die met je mee reist, niet op jouw eigen Studenten OV-chipkaart.

Badge +3

En van 16 juli tot 16 augustus reis je als student met een week-ov niet gratis maar met 40% korting. Dan heb je natuurlijk zelf ook saldo nodig.

Reageer